Alleen shoppen kan ik ook online. Maar samen vind ik leuk omdat je dan ook samen ff wat kan eten en een terrasje pakken enzo . En elkaar advies geven.
Dat is echt het laatste wat ik wil als ik een keer winkel. Ik ben van mening dat ik het zelf het beste weet
Ja snap ik, ik vond dat vroeger, zegmaar echt als tiener ook heel gezellig. Nu echt verschrikkelijk. Heb ook echt al lang niet meer samen geshopt. Ja soms met mn vriend maar dat tel ik niet mee hij hangt er ff gewoon bij toevallig. Zou nu, ook als corona niet bestond echt niet snel een dagje/middagje shoppen plannen met een vriendin.
Ugh dit vind ik ook zo kut. Ik ga vaak met mijn moeder en zij wil ALLES laten zien ook al vind ze het zelf niks. Daardoor duurt shoppen altijd langer en staat ze er van te kijken als ik binnen 5 minuten weer buiten het pashokje sta zonder iets te hebben laten zien.
Nou sorry maar als ik het niks vind hoef ik dat niet van iemand anders ook nog te horen of dat ze gaan zeggen dat het wél leuk is…
Haha ik werk in een kledingwinkel in de vakanties en vind het heel leuk om te doen, in de ici paris ofzo met al die parfumlucht zou ik wel wat meer onaangenaam vinden denk ik
En als ik zelf ga shoppen doe ik dat wel altijd om 10 u 's ochtends, alleen, doelgericht naar een paar winkels en vrij snel ook omdat ik het inderdaad na een tijdje te veel vind
Mijn mama die kan uren in een winkel doorbrengen terwijl ik het na 20 minuten wel gezien heb.
En dan die miljoenste keer horen: “en wat denk je!”
Ik wil gewoon kopen en op mijn gemak thuis passen. Volgende dag sta ik weer in de winkel om eventueel te ruilen.
Ik ging vroeger altijd met een groepje vriendinnen shoppen en dan zat ik na vrij korte tijd weer buiten met mn gekochte kledingstukken, samen met de wachtende mannen, en 1 vriendin moest altijd elk rek uitspitten en ging vaak dan pas in de pasrij staan, dan nog eeuwig passen, dan in de kassarij en daarna konden we eindelijk naar de la place.
Ik stem net op ik zet nog geen teen in een hostel, tot er opeens flarden van de Romereis op de middelbare school voorbij flitsten. Stapelbedden en een heel creepy receptionist die de camera op onze deur had gericht.
Vind het zo kut in de ici Paris dat je niet zelf dingen kan pakken maar die mensen dan moet vragen. Ik wil gewoon op mn gemak een beetje kunnen uitzoeken en heb daar meestal wat tijd en bedenktijd nog voor nodig, dus geen zin om dan zo iemand om me heen te hebben die gaat zitten pushen op kopen.
Haha de eerste keer dat ik daar kwam wist ik niet dat dat niet mocht. Dus toen ging ik allemaal dingen proberen en kwam er een mevrouw aan ‘HOHOHO meid wat zijn we hier allemaal aan het doen??’
ja ik krijg daar precies die kleutertje vibes bij die die vrouw naar jou probeerde over te brengen. Dat je dan aan de juf moet vragen of je dit of dat mag
Ken je en gebruik je het werkwoord ‘jakken’?
- Nee
- Ja
0 stemmers
Mn moeder vroeger in de auto tegen mn vader: zit niet zo te jakken!
Yessss waar komt zij vandaan?
@LaPetiteRobeNoire nee het is een soort synoniem voor druk doen, maar ook weer niet helemaal
Druk doen, gek doen, overdreven springen als kind, dat is jakken
Context: “niet zo jakken dat kind moet zo naar bed” of “die hond heeft zeker op de bank lopen jakken?”
Jakkeren ken ik wel, jakken niet.
Ik dacht dat het braken was
Ja ik dus ook haha
Door de reactie van @Kauai dacht ik dat het misschien hetzelfde was want in de auto zou je heel goed kunnen zeggen “zit niet zo te jakkeren”.
Onderkant Zuid Holland! Ik zie het ook als overdreven haasten.
Zo ken ik het ook inderdaad. Kom uit West-Brabant.