@Kauai @FrozenFlame maar jakkeren is toch overdreven haasten
Ik heb geen idee hahaha, zou best kunnen? Wij (als in, mijn familie etc.) zeggen jakken, maar zou best een verbastering kunnen zijn van jakkeren.
Jakkeren heb ik zelf alleen nog nooit gehoord.
Luister je meer naar vrouwelijke artiesten of meer naar mannelijke artiesten?
- Vrouw
- Man
- 50/50
0 stemmers
En als je het in procenten moet aangeven:
- 10%
- 20%
- 30%
- 40%
- 50%
- 60%
- 70%
- 80%
- 90%
- 100%
0 stemmers
- 10%
- 20%
- 30%
- 40%
- 50%
- 60%
- 70%
- 80%
- 90%
- 100%
0 stemmers
Wat grappig, ik krijg juist die vibe meer in de Douglas. Misschien ligt het aan het personeel wat er loopt in de winkel waar ik kom? In elk geval ben ik bij elke Ici Paris tot nu toe heel erg fijn geholpen en bij de Douglas een of twee keer. Verder voelde ik me daar altijd een kleuter. (dat is dan als ik iets vraag aan een medewerker. als ik er alleen even rondkijk heb ik dat gevoel niet en vind ik de winkel prima)
Jij bent het meest:
- Happy
- Grumpy
- Sleepy
- Dopey
- Bashful
- Sneezy
- Doc
0 stemmers
Hebben jullie vriendinnen waarbij je het idee hebt dat het bij hen veel draait om volwassen doen, volwassen zijn etc en daar ook veel de nadruk op leggen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Of hadden misschien, in jullie 20-er jaren.
Bij de Rituals is het altijd mega druk in zo’n kleine winkel en ook nog 10 verkoopsters maar als je dan iemand nodig hebt dan is er niemand te bekennen die je kan helpen. Vind het ook soms een beetje overrated ofzo?
Winkelen doe ik zelden, liever online. Ik race de winkels in en uit en ga dan op een terrasje zitten, vind voor/met mijn vriend winkelen dan leuker. Ga ook wel eens met m’n moeder of zusje maar die passen dan van 1 item 4 verschillende M-en om te kijken welke het beste zit en elk naadje wordt beoordeeld en die hele winkel wordt doorgeplozen. Geen geduld voor.
Stel je gaat met iemand samen winkelen, shop je dan liever voor jezelf of voor de ander?
- Voor mezelf
- Voor de ander
0 stemmers
Vanwege gelijkheid tussen mannen en vrouwen zou ik echt willen dat ik 50/50 kon antwoorden, maar de soort muziek waar ik naar luister wordt meestal door mannen gemaakt/gezongen. Voelt wel als een soort moreel dilemma ofzo maar vind het ook wel weer ver gaan om nu veel muziek die ik tof vind niet te luisteren omdat het door mannen gemaakt wordt
Ik ken het wel, maar in een iets andere betekenis. Een jakker is bij ons iemand die slecht thuis kan zijn, altijd maar op pad is, van het ene uitje naar het andere gaat.
ik vind het leuk om met mijn moeder te winkelen voor mij, zij wil altijd dat ik de hele winkel aantrek en zij kan soms echt betere dingen uitkiezen dan ik zelf.
plus met haar heb ik altijd heel veel lol en schaam ik me ook niet als iets niet past of er echt niet uitziet
en met mijn vriend winkelen vind ik heel leuk voor hem, omdat hij heel knap is en alles hem goed staat en ik altijd kijk als hij dingen past en dat vind ik sexy
met anderen winkelen doe ik niet zo vaak, met sommige vriendinnen wel en dan kijken we gewoon voor allebei maar meestal heeft een van de twee wel echt een reden om het te initieren zoals geen geschikte zomerkleding, nieuwe baan, een bepaald feest of juist een bepaalde stad die ze of ik wil bekijken! vind ik ook leuk!
Haha wat leuk, dat shoppen met mijn moeder ervaar ik ook zo. Ik ben nu 32 en slaag nog altijd het best wanneer zij met me mee gaat winkelen
ja zij doet ook gewoon lekker waar ze zin in heeft en niet te moeilijk, dan zie ik bijvoorbeeld een jurk die veel te duur en niet echt m’n smaak is en dan moedigt ze me aan van probeer het gewoon!!! als het niks is trek je het weer uit!
en zo heb ik echt al meerdere favorietjes gevonden
Ik dacht idd ook dat het onderscheid intro-extra meer ziet op verwerking (dus vorm) maar niet echt op inhoud van: introverte mensen houden van meer diepgang, of praten liever over gevoelens. Meer ook vanuit de (verkeerde) veronderstelling dat extraverte personen daar niet van houden. Missh lijken we (mensen ih algemeen) meer op elkaar dan de sub groepen denken
De stellingen (extraverten houden niet van over gevoelens praten) die jij noemt zijn gewoon onzin. Maar, aan de hand van hoe prikkels worden verwerkt in de hersenen zijn wel degelijk consequenties verbonden.
Als jij als introvert prikkels intenser verwerkt, heb je minder prikkels nodig en blijkt uit onderzoek dat je bijvoorbeeld minder goed langdurig functioneert in groepen, of dat als extravert je juist meer prikkels nodig hebt en daardoor liever met veel verschillende mensen praat dan een introvert bijvoorbeeld. Of dat een introvert evenveel stimulans krijg van alleen met een boek op de bank, waar een extravert meer nodig heeft om dezelfde stimulans te krijgen. En die dan misschien liever op het terras met een vriend zit. Die vriend kan prima introvert zijn en het heerlijk vinden om op het terras te zitten, maar die gaat daarna wel weer naar huis om samen met zn partner te koken. Waar de extravert nog even doorrolt naar een huisfeestje.
Dit komt ook door het beloningsgedeelte in de hersenen, wat sterker reageert (dus een beter gevoel geeft) op dopamine, dan introverten. Daarom zullen extraverten vaker Bv gokken, maar ook sociale interactie levert dopamine op en laat extraverten dus letterlijk beter voelen dan introverten. Dat betekent niet dat introverten niet gokken of niet van sociaal contact houden, dat zijn verkeerde conclusies.
Een extravert heeft ook een kortere verwerkingstijd in de hersenen, en die zal dus ook meer praten en sneller schakelen puur omdat die minder lang de input hoeft te verwerken. Daar staat tegenover dat een extravert meer fouten maakt, juist omdat die verwerking sneller maar minder grondig is. Om maar wat dingen op te noemen.
Ik bedoelde meer als introverts (althans, ik dacht dat het hierboven daarover ging) vroegen of ze liever deep dive gaan over filosofie/gevoelens. Dat lijkt me niet zo snel iets zeggen als ik om me heen kijk, want ja vele introverts hebben dat, maar extraverts ook en vice versa niet? Interessant wat je schrijft. Ik heb zelf meer dat het heel wisselend is, qua levensfases en behoefte, studieperiodes waarin ik heel serieus aan de bak ging en op mezelf was of juist veel “uithuizig” was ingesteld. Dus het voorbeeld wel meerdere afspraken op een dag kunnen hebben of dat juist de horror vinden.
dacht dus ook dat het onderscheid steeds meer los kon worden gelaten maar missch niet per se de juiste stukken hierover gelezen? Beken ik eerlijk
Als je kleding koopt in een fysieke winkel, slaag je dan het best in de stad waar je normaal naartoe gaat om te winkelen of een andere stad?
- Eigen stad
- Andere stad
0 stemmers
Ja tuurlijk wisselen je behoeftes per dag/uur whatever, maar dat die verschillen er zijn in de hersenen is een feit! Wel natuurlijk volgens een schaal, en er zijn genoeg mensen die richting 50/50 gaan (dus gewoon gemiddeld prikkels verwerken). Dat wordt soms dan weet ambivert genoemd maar dat gaat me dan weer te ver
In mijn eigen stad ga ik nauwelijks een middag winkelen, dan loop ik hooguit een keer tegen iets leuks aan. Als ik echt een tripje naar een andere stad heb gepland ga ik ook naar meer winkels en vaak ook andere winkels dan in mijn eigen stad, dus dan slaag ik ook vaker.
Oké dan heb ik je misschien verkeerd begrepen, maar wat ik nu quote is echt te kort door de bocht.