Stel je persoonlijke vraag #27

Zeker kan dat. Niks zo kut als wakker worden met kloppende hoofdpijn, bang om je telefoon te openen omdat je geen idee meer hebt wat je gedaan hebt of hoe je thuis bent gekomen. Bij mij zijn shotjes de boosdoener, dan kan zomaar het licht uitgaan. Dus dat doe ik niet meer haha

3 likes

Oh God ja ik heb met zoveel mensen gezoend dat ik me totaaaaal niet kan herrineren.

Voor de Corona laatste feestje liep in een drankwinkel (lol) in en toen zei de medewerker “heyyy leeuwenhart” en ik had geen idee wie het was.

Had ik kennelijk met hem gezoend, en met zijn vriendin. Kennelijk heel verhaal gehouden over mezelf ook, echt fijn. Nul herrineringen aan.

Heb ook wel eens foto’s teruggezien dat ik echt ogenschijnlijk dolgelukkig met een of andere man de hele avond door poseer, stonden ergens op een Facebook van een club.

Nul herrinering aan. Echt verschrikkelijk.

34 likes

Ik ken deze fase maar dan denk ik alsnog: je bepaalt zelf wanneer je stopt met drinken, dus ja theoretisch kan je het dronken zijn de schuld geven maar dat heb je dan uiteindelijk alsnog aan jezelf te danken.

9 likes

Ja is helemaal waar.

Maar ik heb een hele periode (16-24 ofzo) gehad dat 1 shotje de grens tussen best dronken en black-out was. Ineens licht uit zoals @Blonde zegt. En ja als dat consequent gebeurt is dat super dom, maar het heeft me echt lang gekost om het gevoel te herkennen.

Inmiddels gebeurt het (bijna) nooit meer. Maar ja ik ben best problematisch met drank.

10 likes

Heb je ooit een blackout gehad door drank?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik snap wel dat het kan bij anderen, maar bij mezelf twijfel ik eraan omdat ik dus gewoon lichamelijk out ga na te veel alcohol :woman_shrugging:t2:

2 likes

Ja precies dat. Ik had ook zo rond 16-21 en op een gegeven moment was ik zo aan die blackouts gewend dat als ik een avond me alles nog kon herinneren dacht dat ik niet zo dronken was :sweat_smile: Dus idd niet het moment in kunnen schatten wanneer je moet stoppen! Gaat nog steeds wel eens fout maar niet meer zo regelmatig gelukkig

2 likes

Ooh dat is altijd het ergste. Die fotos op facebook.
Op de avond zelf denk je jaa dit is zon mooie foto vogue gaat hem wss op de cover willen.
En dan een week later herrinner je iets vaags over fotos en dan ga je kijken en dan schrik je je de pleuris.

32 likes

Wel vooral toen ik jonger was (16-17-18) en minder toen ik ging studeren. Haha nog problematischer eigenlijk :joy:

Als je weet dat dat risico bestaat, moet je niet drinken. Tenzij je de consequenties wil accepteren, maar (blackout) dronken zijn is geen excuus voor je daden.

4 likes

Haha dit was altijd het eerste wat ik deed, no shame, zoeken naar een nieuwe profielfoto.
Al-tijd verschrikkelijke foto’s. Ik verdenk anderen die dan altijd mooi op de foto stonden er echt van dat ze dan aan de fotograaf even vroegen om een mooie -in scène gezette- actiefoto te maken.

3 likes

Of van die automaten waar je op een knop moet drukken voor een foto. En dat dronken mensen daar dan op drukken en dat jij dan net op de meest idiote manier langs dat ding loopt.

4 likes

Same. Eigenlijk vergiftigde ik mezelf gewoon consequent in die jaren (wel alleen in het weekend, dronk nooit door de weeks dus ik had volgens mezelf geen probleem en als we een weekend niet uitgingen dronk ik ook niet dus hè echt geen probleem!!!) vraag me wel eens af hoeveel hersencellen ik gemold heb en of m’n constante staat van warrigheid iets te doen heeft met al die black-outs.

Idd @Blonde ik herken het gevoel van ‘trots’ als ik een nacht helemaal nog kon herrineren en dan was ik in m’n hoofd echt netjes geweest terwijl ik alsnog gewoon dronken was.

Vind het achteraf ook echt wel triest al dat gezuip en gewoon sommige situaties waarin ik mezelf zo heb gebracht wat gewoon echt niet nodig was. Maargoed met de jaren komt de wijsheid en nu als bijna 30er ben ik 80x zo mellow en kan ik me de laatste black-out niet meer voor de geest halen.

11 likes

Nouja goed dat wij geen vrienden zijn hahaha

Als je dat tegen me zou zeggen in ~da club wanneer ik net shotjes ga halen zou ik echt boos geworden zijn.

Ik heb al een moeder!!!

23 likes

:grimacing:

34 likes

Ik heb het ook wel eens gehad na 4 wijntjes, wat ik normaal makkelijk kan hebben, maar het viel gewoon totaal verkeerd. Waarschijnlijk een combinatie van moe/ niet helemaal lekker voelen.

2 likes

Hahaha zou ik ook niet zeggen. Maar bedoel meer als mensen vreemdgaan ofzo.

Ik heb sws nooit door dat ik zo erf naar de tering ben. Dat komt pas als ik buiten ben. Ik drank en frisse lucht… geen goeie combo

3 likes

Of op de wc. En dan tegen jezelf praten “oke, je bent wel heel dronken. Normaal doen lijf normaaaal doen”

19 likes

Ik denk trouwens dat zelfs als je heeul black out dronken bent nog steeds wel een soort van moreel kompas hebt hoor. Ben zelf nooit vreemdgegaan (of ik herinner het me niet lol, nee :stuck_out_tongue: ) omdat je echt nog wel weet dat dat niet de bedoeling is. Tenzij je echt laveloos bent en iemand maakt misbruik van je maargoed dat is dan heel wat anders dan vreemdgaan