Stel je persoonlijke vraag #27

Merkte je daar eigenlijk zelf iets van (dat die cilinder niet nodig was)? Ging je daardoor bijvoorbeeld dan ook slechter zien?

Ik heb nu voor het eerst lenzen met een cilinder, en ze zitten zo kut vergeleken met normale lenzen. Ik krijg er een beetje oog/hoofdpijn van, terwijl ik juist lees dat mensen dat krijgen als ze een cilinderafwijking niet corrigeren :woman_shrugging:
Maar de opticien zei dat alles goed was en of ik ze wilde bestellen haha. Heb maar gezegd dat ik nog even moet kijken 🥲
Ik zie wel heel scherp, maar dat komt ook omdat m’n gewone sterke niet meer klopte. Dus twijfel om gewoon zonder cilinder te proberen, dan zit het misschien veel chiller.

Niemand is meer te vertrouwen tegenwoordig :cry:

2 likes

Oh nee niet echt eigenlijk, ik heb sowieso de eerste 10 jaar bij de kleine opticien “van het dorp” gezeten dus ik vertrouw hem wel. Ik zag toen goed met mijn lenzen en bril met cilinder aanpassing en zie nu heel wat jaar later ook goed met mijn lenzen/bril zonder aanpassing bij een andere opticien. Dus ik geloof wel dat die cilinder weg is gegaan.

Als je hoofdpijn krijgt: altijd terug gaan. Want dat hoort niet en is gewoon niet fijn.
Trouwens niet gerelateerd aan dit, maar ik kreeg juist droge ogen van lenzen die meer zuurstof doorlaten, dus toen een ander merk geprobeerd. Dat is wel weer het voordeel aan bij een fysieke opticien langsgaan die met je meedenkt, itt online bestellen

2 likes

Ik had laatst trouwens weer een controle (van /8 naar -9,5 gegaan, sad life), en toen durfde ik geen nee te zeggen op zo’n lenzen abonnement dus nu wordt er elke maand automatisch 30 eu van mn rekening gehaald. Kak zooi :joy:

Edit: naja eigenlijk durfde ik wel maar het ging allemaal zo snel en toen reed ik naar huis en dacht ik shit dit wil ik helemaal niet hahaha

1 like

Ja ik denk dus meer andersom, zal het echt nodig zijn als ik eerder juist geen hoofdpijn of pijn aan mijn ogen kreeg en nu wel. (Of idd, is het wel echt nodig die cilinderafwijking corrigeren).
Het stomme is dat ik dit dus aangaf bij de check up en ze keek en zei dat alles ok was (precies die dag had ik natuurlijk minder last) dus nu weet ik niet zo goed wat het beste is haha. Ik deed het wel altijd goed moet zuurstofdoorlatende (air optix of acuvue), dus ik overweeg om die te proberen maar dan zonder cilinder. Je zou dan iets minder goed zien en meer hoofdpijn krijgen(?) maar dat heb ik nu juist en hiervoor niet.

Whaha ik ben ook echt een beetje achterdochtig naar opticiens toe, ik heb nog steeds de stiekeme overtuiging dat sinds ze die automatische meting doen (dat je zo’n luchtballon moet volgen oid?) ze die ‘echte’ meting met letters niet meer nodig hebben maar dat voor de show doen zodat wij ze geloofwaardiger vinden. :nerd_face:

(nee hoor dit geloof ik niet echt voordat ik nu allemaal boze opticiens/optometristen/brillenverkopers op mn dak krijg)

2 likes

Haha ik vind die andere juist zo kut ook.
‘Welke is beter?’
Ik: eeh die andere! (en dan wordt het scherper), nee hetzelfde! wacht mag ik het nog een keer zien? ik denk hetzelfde?? :cry:

18 likes

Oh die met de luchtballon ken ik helemaal niet! Ik kreeg laatst ook weer de “gewone” test met die rondjes.

@Floepsie Ik voel me ook altijd een beetje een loser als ik dan met mijn goede oog de hele kaart kan lezen en ik met mijn slechte oog maar tot de derde rij kom.

3 likes

Haha ik kan helemaal niks lezen in het begin hoor (maar ze hadden maar drie rijen).
Toen liet die mevrouw na die meting op een kaartje zien van ‘we hebben deze en deze opties’, dus ik van eeeeh ja excuus maar ik kan het niet lezen want m’n bril ligt nog daar ergens :nerd_face:

1 like

Wat is je hack dat je aan zoveel porties voor zo weinig geld komt?

2 likes

Als je zoveel last hebt na nieuwe lenzen dan is er waarschijnlijk iets mis en dan zou ik daar niet mee door blijven lopen! De eerste keer hadden ze er bij mij ook een cilinder in gedaan. Toen ik vervolgens last kreeg van veel hoofdpijn en zelfs migraine dachten ze dat het door mijn puberleeftijd kwam, maar het bleek gewoon die cilinder te zijn. In het oogziekenhuis werd vastgesteld dat ik die helemaal niet nodig had.

3 likes

Anders namelijk: kettle corn!

@Crusti_Croc ik heb een abonnement waarmee ik scheermesjes krijg thuisbezorgd maar ze zijn niet duur dus geen dief van eigen portemonnee! :smile:

2 likes

Laatst een oogmeting gedaan en 150% zicht.
Maar ook een mini afwijking van -0,5 en -0,25. Ze raadde wel een bril aan?

1 like

Ja dat wilde ik ook vragen want zelfs met korting betaalde ik nog iets van 30 euro voor 6 porties en dan was mijn honger vaak nog steeds niet 100% gestild.

Maar misschien kwam dat ook omdat ik de meeste gerechten smakeloos vond.

4 likes

Ik heb ze alle 3 gehad. Nachtlenzen waren het fijnst en ik mis ze zo.

En @iedereen die problemen met hun opticien heeft: ga naar een kleinere opticien. Je betaalt misschien meer, maar de service is zoooo veel beter.
Ik zit zelf bij een familiebedrijf waar mijn overgrootouders zelfs heen gingen. Ik heb zoveel lenzen al gratis gekregen om te proberen. Soms echt een hele maandvoorraad. Ze nemen echt de tijd om m’n sterkte te meten en weten ook echt wie ik als klant ben.

11 likes

Ik bij Hans anders, bij mij deden ze niet moeilijk.

@Nefertiti @Twonights ik wacht altijd op een aanbieding (nu 30% korting met een code die ik per post kreeg) of soms wordt je gebeld.
En ik bestel dan best veel maaltijden tegelijk zodat goedkoper is, en wij eten 2 dagen van een 3pers gerecht, omdat we nog soep of een toetje nemen erbij. (En je krijgt alsnog vaak de ingredienten voor 4 pers, omdat ze niet 1,5 ui opsturen) Vooral die eenpansgerechten krijg je vaak veel van. Dus 4x3p met 30% nu.

1 like

Maar dan is het dus geen 2,70 per maaltijd als je er nog per se soep of een toetje bij moet nemen.

Vind ik trouwens vaak alsnog duur voor wat je kreeg, ik kan het zelf veel goedkoper. Maar als het voor jou werkt is dat prima natuurlijk!

7 likes

Smeer jij standaard boter op je brood?

• Ja, altijd
  • Ja, behalve bij specifiek beleg
  • Nee, behalve bij specifiek beleg
  • Nee, nooit
  • Ik eet nooit brood
  • Anders, namelijk …

0 stemmers

Smeren je ouders standaard boter op hun brood?

• Ja, altijd
  • Ja, behalve bij specifiek beleg
  • Nee, behalve bij specifiek beleg
  • Nee, nooit
  • Ik eet nooit brood
  • Niet van toepassing
  • Anders, namelijk …

0 stemmers

Edit: ‘ik eet nooit brood’ in de tweede poll moet natuurlijk ‘mijn ouders eten nooit brood’ zijn excuzes moi

Bij Pearle, 15 euro.

2 likes

Ik was altijd zo chagrijnig als ik boter onder de pindakaas of chocopasta kreeg.

ALS HET PLAKT, GEEN BOTER.

46 likes