Stel je persoonlijke vraag #27

Ja dit deed ik ook de afgelopen jaren, alleen vergeet ik alsnog die lenzen te vervangen (wel lekker goedkoop) en nu superdroge ogen en twijfel ook of de sterkte nog goed is, dus toevallig morgen met hangende pootjes weer terug naar de opticien :grimacing: vind de preek bij de opticien altijd nog erger dan de tandarts, jahaaa ik weet dat ik ze minder lang in moet houden en soms ook mn bril op moet doen
maar heb de kunst mondkapje+bril nog steeds niet onder de knie dus dan maar weer lenzen in :sweat_smile: Denk dat ik ze nu gewoon 1x bij de opticien bestel en daarna weer online.

@vitaminwater ik heb prima ervaringen met visiondirect en lensplaza

2 likes

Ik heb een jaar de prikpil zelf bij mij geprikt :grimacing::grimacing:

Misschien toch wel een bril nodig want ik las “visonlinedirect” haha. Dat wordt dan ook maar direct mijn online venture :thumbsup:

4 likes

Oh respect dat je dat durfde, maar vind dat toch net te spannend! Stel dat je ernaast prikt en dat het niet werkt en je onwetend onbeschermd bent :cold_sweat:

3 likes

Ik heb die van Biofinity (ik geloof dat die meer zuurstof doorlaten, of iets met hydro) en geen droge ogen meer. Heb nooit een bril op, gewoon op het nachtkastje meteen in en uit. Moet alleen het bakje en de lenzen wat vaker schoonmaken :grimacing:

6 likes

Ja ik ook hier @vitaminwater! En dan boek ik zelf af en toe een controle in bij een opticien.

3 likes

Jaaa die van biofinity zijn fijn! Dailies vond ik ook goed zitten en die van Acuvue ook!
@Acquiesce

4 likes

Ah thanks voor de info, en @Vaiana ook! Had eerder ook al speciaal voor droge ogen (proclear volgens mij?) maar om een of andere reden toch weer geswitcht. Denk om de prijs want heb aan 1 oog een cilinder en dat maakt die dingen dan weer dubbel zo duur, heel irritant :grimacing:

1 like

Bij welke opticien doe je dit (tenzij het een lokale is natuurlijk)? Ik heb het idee dat ze dan meestal willen dat je dan ook daar lenzen neemt maar dat wil ik niet. Dan betaal ik er liever voor, maar dat kan dan soms ook weer niet.

Ik heb laatst maar zo’n eerste afspraak gemaakt, dus was toen 35 euro kwijt (wel plus setje lenzen maar dat was ook een beetje onnodig).

Check even bij een opticien of die cilinder er nog steeds zit. Ik heb ook jaren extra betaald voor lenzen/bril met cilinder maar mijn opticien vertelde me dat mijn ogen dat zelf hebben gecorrigeerd. Weet niet hoe dat werkt maar wel dat het me een bak geld scheelt en ik nu met lenzen zonder cilinder aanpassing prima kan turen.

En @ hierboven thanks voor de tips rondom online lenzen bestellen!

Wat een goeie tips in dit topic vanavond zeg :scream: dat zou echt heel chill zijn, ben benieuwd

Ja er zat wel echt een paar jaar tussen de “diagnose” (lol) en dat de opticien dit zei maar wel echt chill ja!

Misschien is een cilinder sws nep en lachen opticiens in hun vuistje maar u never know x

2 likes

Merkte je daar eigenlijk zelf iets van (dat die cilinder niet nodig was)? Ging je daardoor bijvoorbeeld dan ook slechter zien?

Ik heb nu voor het eerst lenzen met een cilinder, en ze zitten zo kut vergeleken met normale lenzen. Ik krijg er een beetje oog/hoofdpijn van, terwijl ik juist lees dat mensen dat krijgen als ze een cilinderafwijking niet corrigeren :woman_shrugging:
Maar de opticien zei dat alles goed was en of ik ze wilde bestellen haha. Heb maar gezegd dat ik nog even moet kijken đŸ„Č
Ik zie wel heel scherp, maar dat komt ook omdat m’n gewone sterke niet meer klopte. Dus twijfel om gewoon zonder cilinder te proberen, dan zit het misschien veel chiller.

Niemand is meer te vertrouwen tegenwoordig :cry:

2 likes

Oh nee niet echt eigenlijk, ik heb sowieso de eerste 10 jaar bij de kleine opticien “van het dorp” gezeten dus ik vertrouw hem wel. Ik zag toen goed met mijn lenzen en bril met cilinder aanpassing en zie nu heel wat jaar later ook goed met mijn lenzen/bril zonder aanpassing bij een andere opticien. Dus ik geloof wel dat die cilinder weg is gegaan.

Als je hoofdpijn krijgt: altijd terug gaan. Want dat hoort niet en is gewoon niet fijn.
Trouwens niet gerelateerd aan dit, maar ik kreeg juist droge ogen van lenzen die meer zuurstof doorlaten, dus toen een ander merk geprobeerd. Dat is wel weer het voordeel aan bij een fysieke opticien langsgaan die met je meedenkt, itt online bestellen

2 likes

Ik had laatst trouwens weer een controle (van /8 naar -9,5 gegaan, sad life), en toen durfde ik geen nee te zeggen op zo’n lenzen abonnement dus nu wordt er elke maand automatisch 30 eu van mn rekening gehaald. Kak zooi :joy:

Edit: naja eigenlijk durfde ik wel maar het ging allemaal zo snel en toen reed ik naar huis en dacht ik shit dit wil ik helemaal niet hahaha

1 like

Ja ik denk dus meer andersom, zal het echt nodig zijn als ik eerder juist geen hoofdpijn of pijn aan mijn ogen kreeg en nu wel. (Of idd, is het wel echt nodig die cilinderafwijking corrigeren).
Het stomme is dat ik dit dus aangaf bij de check up en ze keek en zei dat alles ok was (precies die dag had ik natuurlijk minder last) dus nu weet ik niet zo goed wat het beste is haha. Ik deed het wel altijd goed moet zuurstofdoorlatende (air optix of acuvue), dus ik overweeg om die te proberen maar dan zonder cilinder. Je zou dan iets minder goed zien en meer hoofdpijn krijgen(?) maar dat heb ik nu juist en hiervoor niet.

Whaha ik ben ook echt een beetje achterdochtig naar opticiens toe, ik heb nog steeds de stiekeme overtuiging dat sinds ze die automatische meting doen (dat je zo’n luchtballon moet volgen oid?) ze die ‘echte’ meting met letters niet meer nodig hebben maar dat voor de show doen zodat wij ze geloofwaardiger vinden. :nerd_face:

(nee hoor dit geloof ik niet echt voordat ik nu allemaal boze opticiens/optometristen/brillenverkopers op mn dak krijg)

2 likes

Haha ik vind die andere juist zo kut ook.
‘Welke is beter?’
Ik: eeh die andere! (en dan wordt het scherper), nee hetzelfde! wacht mag ik het nog een keer zien? ik denk hetzelfde?? :cry:

18 likes

Oh die met de luchtballon ken ik helemaal niet! Ik kreeg laatst ook weer de “gewone” test met die rondjes.

@Floepsie Ik voel me ook altijd een beetje een loser als ik dan met mijn goede oog de hele kaart kan lezen en ik met mijn slechte oog maar tot de derde rij kom.

3 likes