Stel je persoonlijke vraag #27

Natte billendoekjes/vochtig toiletpapier gooi je na gebruik in de:

• Prullenbak
  • Wc
  • Anders

0 stemmers

1 like

Haha hoezo? Aanleiding is dat ik gister Rio keek want als ik supermoe ben kijk ik graag makkelijke dingen en een vriendin had die nog nooit gezien. Kan soms echt gewoon zin hebben in een disneyfilm. Bij Rio 2 viel ik in slaap dus die heb ik vanochtend afgekeken :joy:

2 likes

Als je iets gaat maken met een pakje of zakje, welk merk kies je dan?

• Honig
  • Knorr
  • Huismerk
  • Anders
  • Zou hier nooit voor kiezen

0 stemmers

Als je dan niets maakt met pakjes en zakjes, koop je dan wel eens iets van de onderstaande lijst?

• Stokbrood
  • Kruidenboter
  • Sambal
  • Wraps
  • Pitabroodjes
  • Knoflooksaus
  • Aioli
  • Pindakaas
  • Chocoladepasta
  • Anders namelijk
  • Nee niks ik maak alles zelluf

0 stemmers

Welke van de onderstaande groentes koop jij wel eens?

• Tomaten
  • Uien
  • Wortelen
  • Witlof
  • Komkommers
  • Sperziebonen
  • Champignons
  • Bloemkool
  • Spruiten
  • Paprika’s

0 stemmers

En koop je wel eens potjes/blikken groente?

• Ja
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

Ik ben wel benieuwd wat je dan koopt in blik en wat je er dan mee maakt. Oh enne denk jij dat andijvie aansluit bij de lijst met vergeten groenten?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee

0 stemmers

Ziedit artikel van het AD over het verschil tussen de top tien gekochte groenten van jongeren <40 jaar en de ouderen >60 jaar. Wel een grappig verschil!

Top 10 meest verkochte groenten van consumenten jonger dan 40 jaar

1. Tomaten
  2. Paprika’s
  3. Uien
  4. Komkommers
  5. Wortelen
  6. Roerbak-/wok-/stoofgroenten
  7. Champignons
  8. Gemengde sla
  9. Broccoli
  10. Sperziebonen

Top 10 meest verkochte groenten consumenten ouder dan 60 jaar

1. Tomaten
  2. Uien
  3. Wortelen
  4. Witlof
  5. Komkommers
  6. Sperziebonen
  7. Champignons
  8. Bloemkool
    9.Spruiten
  9. Paprika’s

Lijk jij dan meer op de ouderen met je boodschappenlijst of op de jongeren?

• Ouderen
  • Jongeren

0 stemmers

1 like

Ik gebruik dat niet :neutral_face:

1 like

Ik koop sinds december elke maand een staatslot en heb elke keer weer het voorgevoel dat ik nu echt!!!’ Maar echt!!! Ga winnen!! Win ook altijd, maar dan echt 15-20 euries. Vandaar de vraag:

Ken je iemand die via de Staatsloterij rijk geworden is?

• Ja
  • Nee
  • Ik denk het?

0 stemmers

Zo ja, hoe dichtbij staat diegene bij jou?

• Ik zelf!!!
  • Mijn partner
  • Een vriend/vriendin
  • Mijn ouder(s)
  • Broer/zus
  • Verdere familie (oom/nicht/opa)

0 stemmers

1 like

Tomaten uit blik.

3 likes

Billendoekjes in de prullenbak, vochtig toiletpapier in het toilet (staat op de verpakking ook dat die in het toilet mag)

6 likes

Ik koop nooit zakken gemengde roerbakgroenten ofzo. Zit altijd wel iets tussen dat ik er of niet bij vind passen, of niet te nassen vind. Alles zellef snijden dus.

Ik heb trouwens het gevoel dat juist ouderen dat kopen? Mijn ouders leven hierop namelijk.

3 likes

Uit blik/pot koop ik tomaten, mais en paprika’s.

En peulvruchten (linzen, zwarte bonen, kikkererwten enz) maar dat zijn niet echt groenten.

3 likes

Ik was daar ook wel verbaasd over eigenlijk. Maar misschien dat de jongeren die dat kopen een gezin hebben? Dan is een zak groente wel lekker makkelijk en snel.

• Ja en heb een gezin met kinderen
  • Ja en heb een partner
  • Ja en ben single
  • Nee en heb een gezin met kinderen
  • Nee en heb een partner
  • Nee en ben single

0 stemmers

1 like

Ik gebruik het alleen voor wok gerechten. Niet voor pasta of andere dingen. Dus weet niet wat ik moet stemmen

6 likes

Ja in die zakken doen ze altijd zo’n vulgroente (bijvoorbeeld prei) en dan een mini beetje paprika en courgette ofzo. Dan snij ik liever zelf een paprika en courgette, zonder prei.
Of heel veel ui.

Het enige dat ik heeeel soms koop is zo’n zakje soepgroenten. Maar meestal snij ik dat ook zelf.

5 likes

Oh goeie. Gewoon ja en heb een partner denk ik? Want je koopt het soms. Pollopties bedenken zijn echt ingewikkeld.

Ik koop nooit zon zak. Maar wel de rest wat de jongeren kopen haha

1 like

Mais, kidneybonen, en tomatenblokjes/gepelde tomaten gebruik ik vaak uit blik. Meestal gaan die door een salade of warm gerecht.

8 likes

Uit blik/pot koop ik altijd bietjes en maiskorrels

2 likes

Ik bedenk mij net dat ik ook wel zakjes groente koop omdat het dan een handige portie is. Alleen met andijvie/ijsbergsla doe ik dat wel eens. Als ik weet dat het anders nooit op komt. Of voor boerenkoolstamppot.

Ik vind het moeilijk om te geloven dat mensen nooit groenten uit blik of een pot kopen?

Mais, kidneybonen en alle andere bonen, tomaten uit blik,… of sta je dan elke avond een maiskolf te pellen? En eet je geen augurken ofzo.

37 likes

Voor wokgerechten is dit inderdaad lekker makkelijk en ik vind dan de hoeveelheid ook perfect voor twee personen. Een zak met 400 gram gaat dan meteen op. Als ik al die verschillende groenten die in zo’n zak zitten los zou kopen, dan blijven er stukken groente over die vaak aan het einde van de week weg moeten.

5 likes

Alle peulvruchten reken ik niet mee als groenten, maar je hebt gelijk want ik koop wel tomaten in blik idd. En ik eet geen augurken nee.

2 likes