Stel je persoonlijke vraag #27

Ik koop nooit zakken gemengde roerbakgroenten ofzo. Zit altijd wel iets tussen dat ik er of niet bij vind passen, of niet te nassen vind. Alles zellef snijden dus.

Ik heb trouwens het gevoel dat juist ouderen dat kopen? Mijn ouders leven hierop namelijk.

3 likes

Uit blik/pot koop ik tomaten, mais en paprika’s.

En peulvruchten (linzen, zwarte bonen, kikkererwten enz) maar dat zijn niet echt groenten.

3 likes

Ik was daar ook wel verbaasd over eigenlijk. Maar misschien dat de jongeren die dat kopen een gezin hebben? Dan is een zak groente wel lekker makkelijk en snel.

• Ja en heb een gezin met kinderen
  • Ja en heb een partner
  • Ja en ben single
  • Nee en heb een gezin met kinderen
  • Nee en heb een partner
  • Nee en ben single

0 stemmers

1 like

Ik gebruik het alleen voor wok gerechten. Niet voor pasta of andere dingen. Dus weet niet wat ik moet stemmen

6 likes

Ja in die zakken doen ze altijd zo’n vulgroente (bijvoorbeeld prei) en dan een mini beetje paprika en courgette ofzo. Dan snij ik liever zelf een paprika en courgette, zonder prei.
Of heel veel ui.

Het enige dat ik heeeel soms koop is zo’n zakje soepgroenten. Maar meestal snij ik dat ook zelf.

5 likes

Oh goeie. Gewoon ja en heb een partner denk ik? Want je koopt het soms. Pollopties bedenken zijn echt ingewikkeld.

Ik koop nooit zon zak. Maar wel de rest wat de jongeren kopen haha

1 like

Mais, kidneybonen, en tomatenblokjes/gepelde tomaten gebruik ik vaak uit blik. Meestal gaan die door een salade of warm gerecht.

8 likes

Uit blik/pot koop ik altijd bietjes en maiskorrels

2 likes

Ik bedenk mij net dat ik ook wel zakjes groente koop omdat het dan een handige portie is. Alleen met andijvie/ijsbergsla doe ik dat wel eens. Als ik weet dat het anders nooit op komt. Of voor boerenkoolstamppot.

Ik vind het moeilijk om te geloven dat mensen nooit groenten uit blik of een pot kopen?

Mais, kidneybonen en alle andere bonen, tomaten uit blik,… of sta je dan elke avond een maiskolf te pellen? En eet je geen augurken ofzo.

37 likes

Voor wokgerechten is dit inderdaad lekker makkelijk en ik vind dan de hoeveelheid ook perfect voor twee personen. Een zak met 400 gram gaat dan meteen op. Als ik al die verschillende groenten die in zo’n zak zitten los zou kopen, dan blijven er stukken groente over die vaak aan het einde van de week weg moeten.

5 likes

Alle peulvruchten reken ik niet mee als groenten, maar je hebt gelijk want ik koop wel tomaten in blik idd. En ik eet geen augurken nee.

2 likes

Als we dan toch gaan mierenneuken. Tomaten zijn fruit.

7 likes

Dat kan toch best?
Ik heb zelf ja gestemd omdat ik inderdaad peulvruchten uit blik eet en tomaten, maar peulvruchten zijn gedroogd ook heel populair en niet iedereen houdt van tomatensaus. Augurken lust ik wel graag maar heb ik zelf nooit in huis, en maïs zou verboden moeten worden :stuck_out_tongue:

1 like

Dit is echt mijn favo groente uit pot :heart:

30 likes

Ik zag dat programma over water in nl met Menno bentveld, en daarin lieten ze het riool in Amsterdam zien en dat die doekjes een groot probleem zijn met opstoppingen in het riool. Dat het ook echt totaal kan overstromen door die doekjes. Zie ook : Vochtige doekjes verstoppen ons riool: 'Je ziet hele bossen hangen' | Hart van Nederland
Dat je eigen wc het aankan zegt niet alles natuurlijk… Plus dat er ook gewoon plastic in kan zitten.

Ik vind het sowieso niet nodig om ze te gebruiken.

10 likes

Witte bonen in tomatensaus

• Gewoon lekker
  • Vies lekker
  • Bah
  • Wel oké

0 stemmers

Vind ik dus superlekker, maar ik heb het idee dat veel mensen dat niet vinden. Of een beetje van meh als het moet.

4 likes

Zo lekker op een geroosterde boterham!

5 likes

Ik eet het graag met aardappel!
Misschien ook heel random haha
En ik doe er nog wel extra dingen in (niet direct uit de pot)

2 likes