Pff ik zit met een dilemma en vraag me af wat ik het beste kan doen/niet kan doen.
Ik wil absoluut niet akkoord gaan met de voorwaarden van Whatsapp. Ik besef me dat veel informatie al wordt gedeeld ook door andere sites/apps. Maar dit is eindelijk iets waarbij we met z’n allen duidelijk kunnen maken dat het niet ok is als onze persoonlijke gegevens zomaar met anderen wordt gedeeld of gebruikt voor eigen doeleinden zonder onze toestemming.
Ik ga dus niet akkoord en dat betekent dus dat na verloop van tijd ik de app niet meer kan gebruiken. Is niet zo’n probleem. Ik heb namelijk al Signal geïnstalleerd en een aantal vrienden zijn ook overgestapt. Nu het dilemma: whatsapp groepen van mijn werk.
Bij een groep kan ik de situatie uitleggen en zal het niet zo’n probleem zijn als ik de groepschat verlaat.
Bij de andere groepschat heb ik het gevoel dat het een ongeschreven regel is dat je betrokken bent bij de groepschat.
Vind je dat ik het kan maken als ik mijn eigen plan trek en Whatsapp verwijder? Ik ben nog wel bereikbaar via Teams en mijn werkmail. Of moet ik maar, omdat sommige mensen niks om de voorwaarden geven of zich niet inlezen erin maar akkoord gaan?
Extra info: we videobellen in teams elke dag met elkaar als groep.
-
- Als iets echt heel belangrijk is dan weten ze je te vinden.
-
- Doe niet zo moeilijk. Over een paar weken sta je er niet eens meer bij stil
-
- Ik geef je groot gelijk. Ik stap zelf ook over.
-
- Onnozel als iemand van je team alleen jou via een andere weg weleens info moet doorgeven.
-
- Geen mening.
0 stemmers
Edit: was niet bedoeld als anoniem.