Stel je persoonlijke vraag #27

Ik heb niet echt iets te verbergen en heb ook nooit ‘last’ gehad ofzo van het gebruik ervan of dat ze qua privacy veel weten. Zodra ik echt een soort schade ondervind hiervan vind ik het een ander verhaal maar nou denk ik ja niks in mijn nadeel ofzo dus why not iedereen doet het en maak het mezelf anders alleen maar moeilijk. Heb wel Telegram voor als Whatsapp eruit ligt.

Ik mis Vlaamse opties :joy:
Ik zeg vaak:

• salutjes
  • dadaaaa
  • maar eigenlijk nog het vaakst de combinatie: “salutjes hé, dada!”
  • aan de telefoon ook vaak: “yooo, dada!”
  • byebye
  • als ik sarcastisch ben: ciaokes byekes

Edit: ik vergat nog “tsjow” of “tsjow hé” (ciao maar dan plat uitgesproken)

20 likes

Haha geen idee, hier is het heel gebruikelijk om “dada” te zeggen (maar wel informeel). Ik denk misschien een soort verbastering van dag-dag?

1 like

Ai, haha.

Maar goed, ik snap wel dat je geen keus hebt als iedereen een bepaalde app gebruikt. Wellicht zou ik er dan ook niet mee kunnen stoppen (en als je telefoon dan toch al een grote tracker is dan maakt het misschien ook niet meer uit)?

Hier is het nu in het nieuws en er zijn alternatieve veiligere chat apps dus ik hoop eigenlijk wel dat mensen hier wat van vinden en het niet laten afdwingen door fb/wa.

We zouden het toch ook niks vinden als ons medisch dossier doorverkocht zou worden aan andere bedrijven zonder onze toestemming? Dit komt toch op hetzelfde neer? Op je telefoon zoek je toch ook hele gevoelige dingen op? Maar omdat we het niet daadwerkelijk zien gebeuren dan is het maar ok.

Misschien geen goede vergelijking.

Ik merk dat ik in de minderheid ben, haha.

3 likes

Wat zijn dan die nieuwe aangepast regels? Ik heb dat echt nergens gezien nog

Basically lezen ze alles wat je zegt, slaan het forever op en verkopen het aan advertentiebedrijven. Sorry belangrijke toevoeging: voor chats met bedrijven zeggen ze. Maar een aantal autoriteiten vertrouwen dit niet.

5 likes

Haha ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ik noem mijn twee katten “snoepies”. Ook in gewone zinnen, bv. ik zou tegen mijn moeder kunnen zeggen: “Ik ben met mijn snoepies naar de dierenarts geweest”

Verder heb ik nog een resem aan verbasteringen op hun namen, of een combinatie van hun namen en “snoepie”. Echt vreselijk eigenlijk, ik weet ook niet waarom ik dit doe. Ik hoop dat ik me nooit per ongeluk verspreek tegenover collega’s :stuck_out_tongue:

3 likes

Precies. Ze hebben de voorwaarden onduidelijk, misleidend en tegenstrijdig geschreven dat een aantal aangeven het niet vertrouwen.

Ze hebben het al eerder gedaan en gaven toen als excuus “It wasn’t intentional.”

2 likes

Maar dan krijg je in ieder geval advertenties te zien die je interessant vind en geen onzin? Die zijn dan speciaal voor jou afgestemd.
Ik kijk er wellicht anders tegenaan.
Ik werk met facebookads en je kunt daar echt op alles filteren en doelgroepen maken op basis van interesses kenmerken en weet ik veel. Is voor bedrijven heel interessant.
Qua privacy niet top misschien maar uit wel ‘op maat’.
Verder vind ik Facebook (en daarmee ook Instagram en Whatsapp) ook een K bedrijf, want betaal zoveel kosten aan ze maar hebben echt 0 klantenservice, regelmatig dat m’n ad account zomaar geblokt wordt wat voor de helft van mijn omzet zorgt dus erg veel stress door facebook. Maar je moet als bedrijf bijna wel mee hierin omdat ze zo’n grote partij zijn.
Wat dat betreft zie ik het liever ook anders, want wat ze doen mag niet altijd en anderen zouden hier dikke boetes voor krijgen denk ik.

1 like

Dus in principe alle foto’s die je stuurt kunnen ook door verkocht worden?

Kan ik me voorstellen dat het lastig vol te houden is! Dat vind ik ook het nare. Fb weet dat het zo ingeburgerd is in bepaalde landen dat ze weten ermee weg te komen. Hoop ook dat men langzaam overstapt naar andere apps en dat fb dat miljard lekker weg ziet vliegen

Ik ben nu deels overgestapt, maar vraag me af vrienden/familie daadwerkelijk zullen overstappen.

Ik laat het mijn vrienden en familie weten dat ik overstap. En heb gezegd dat als ze bij whatsapp blijven ik gewoon bereikbaar blijf via bellen/smsen. Dus dat komt wel goed. Ik vind bellen ook veel leuker. Dus dan kunnen ze smsen en dan bellen we.

Mooie bijkomstigheid als niet iedereen overstapt: niet meer zoveel onzin groepschats.

Maar ja, misschien krabbel ik hier over een paar maanden van terug en download het weer.

4 likes

Als je een warme drank to go haalt, neem je dan je eigen beker mee?

• Nee nooit
  • Soms
  • Ja vaak wel

0 stemmers

1 like

Ze zeggen van niet voor particulieren chats, maar je kan er wel vanuit gaan dat wat ze zeggen niet doorzichtig is. Ik ben gewoon klaar met dat kutbedrijf en wil ze niet sponsoren met mijn gegevens.

1 like

Ik ben het ook tegen iedereen aan het zeggen en idd, ze kunnen toch bellen en sms’en. Ik zet het ook in mn status, die blijft zichtbaar op Whatsapp volgen mij. Het is niet alsof je aan iemand verplicht bent in Whatsapp te zitten.

2 likes

Mijn ervaring toen ik van whatsapp ging is dat eigenlijk niks heb gemist, alleen maar ruis. De mensen die ik echt wil spreken en zij mij weten me toch wel te vinden op andere manieren, en groepschats met allerlei vago’s die ik verder toch nooit spreek vind ik alleen maar heerlijk dat ik dat gezeik niet meer aan mijn kop heb. Het is vooral een mindset, als je er heel erg aan gewend bent lijkt het tamelijk ondenkbaar dat je zonder kunt, terwijl dat in de praktijk heel erg meevalt. Met google maps heb ik bijvoorbeeld hetzelfde ervaren, je ziet opeens een stuk meer om je heen qua kaarten en bordjes en pointers of in geval van nood de weg vragen en zo kom je er ook best wel. We zijn vooral zo gewend geraakt dat we alles onder handbereik hebben dat we denken dat we niet zonder kunnen.

9 likes

Mijn poes heeft een wat ouderwetse mannen naam en daar reageert ze ook echt op dus ik gebruik die regelmatig. Daarnaast moppie, of vriendin.

1 like

Verhuis naar België zou ik zeggen haha, hier is het veel minder een ding heb ik het idee

:nauseated_face:&:face_vomiting:
Want alles is nassstyyy

3 likes

Niet per se je meerdere, maar ik vind dat er bij asociaal gedrag wel een straf moet horen.
Of je nou agent, conducteur of vuilnisman bent… je moet gewoon fatsoenlijk tegen elkaar doen.

29 likes

Bedoel je dan dat je vindt dat het beledigen van je medemens strafbaar zou moeten zijn, ongeacht wat voor werk diegene uitvoert?

3 likes