Dan zeker lekker verwijderen, het gaat om je privegegevens en -telefoon en daar heeft je werkgever niks over te zeggen. Als ze je willen verplichten in een whatsappgroep te zitten mogen ze daar ook het benodigde materiaal voor verstrekken.
Mijn vriend noemt de katten bij hun volledige namen als hij hun aandacht wilt. Inclusief de ene kat met zijn achternaam en de andere met de mijne.
Dikzak, lekker ding, meisje, muppet, liefde, knapperd, papzak, mannetje, manneke, moppie, kroelkip, schatje
Wat doe jij?
Vervolgvraag over de Whatsapp update.
Quote van mijn vorig bericht:
"Volgens een Duitse privacy toezichthouder zijn de voorwaarden onduidelijk, misleidend en tegenstrijdig. Facebook houdt het dus vaag wat er met je data gebeurt. De press release kun je op google vinden als je het volgende opzoekt: The Hamburg Commissioner for Data Protection and Freedom of Information + press release
Daarin staat uitgelegd waarom ze de ban willen verlengen of juist willen doorvoeren.
Ze hebben de European Data Protection Board al om urgentie gevraagd en die is goedgekeurd. Maar Facebook gaat er niet op zitten wachten en voert de update gewoon al door.
Verder heeft Facebook het eerder ook al geflikt."
-
- Boeiend. Ik blijf bij Whatsapp.
-
- Ik heb geen keus; iedereen blijft WA gebruiken. Ik dus ook.
-
- Ik ga overstappen naar een andere chat apllicatie.
-
- Ik ben al overgestapt.
-
- Ik weet het nog niet.
-
- Ik heb geen Whatsapp.
-
- Ik heb een Nokia 3310
0 stemmers
Signal ftw!
Mijn vriend had vanochtend een kan koffie gemaakt en nam net het laatste beetje (wat dus koud was) en warmde dit op in de magnetron.
Warm jij wel eens koffie op in de magnetron?
- Jawel, zonde om weg te gooien
- Nee nooit aan gedacht
- Ewwww nee!
- Gewoon nee
- Soms
- Ik drink geen koffie
0 stemmers
Mooie vent. Lekker mannetje. Lief vriendinnetje.Gekke meid. Allemaal koosnaampjes die ik nooit aan mijn vriend/vrienden zou geven haha.
Ik blijf WhatsApp gebruiken, omdat dat is wat de meeste westerlingen gebruiken. Zo heb ik nog steeds de Chinese variant van WhatsApp op mijn telefoon staan voor mijn Chinese contacten. Volgens mij heb ik op deze manier echt een horror telefoon gecreëerd.
Welke emoji zou jij graag toegevoegd zien als reactie? Max 5 kiezen.
0 stemmers
En welke mag weg? Max 6 (allemaal).
- allemaal blijven
0 stemmers
Heb je wel eens een luier verschoond?
- Ja en ik heb zelf kinderen
- Ja en ik heb geen kinderen
- Nee
0 stemmers
Sinds deze nieuwe emoji’s er zijn heb ik ontdekt nood te hebben aan een “???” reactiemogelijkheid, echt opvallend vaak toepasbaar. zou ik ook mee akkoord gaan.
Haha ja precies dat! Als kind schrok ik als mijn moeder mijn volledige naam + achternaam zei maar de katten kijken ook altijd naar hem van broer, laat me slapen.
Ik heb de afgelopen jaren twee keer een poging gedaan om van whatsapp af te komen maar ik ben telkens weer teruggegaan. Vind het echt vreselijk dat het zo is ingeburgerd en je bijna geen keus hebt. Zeker bij mijn studie en sport was het de enige manier om bepaalde dingen te weten te komen. Ik gebruik het nu zo weinig mogelijk, alleen met mensen die geen andere app willen gebruiken en voor een paar groepsapps. Ik hoop dat whatsapp ooit weer een beetje uitraakt haha.
Ik heb niet echt iets te verbergen en heb ook nooit ‘last’ gehad ofzo van het gebruik ervan of dat ze qua privacy veel weten. Zodra ik echt een soort schade ondervind hiervan vind ik het een ander verhaal maar nou denk ik ja niks in mijn nadeel ofzo dus why not iedereen doet het en maak het mezelf anders alleen maar moeilijk. Heb wel Telegram voor als Whatsapp eruit ligt.
Ik mis Vlaamse opties
Ik zeg vaak:
- salutjes
- dadaaaa
- maar eigenlijk nog het vaakst de combinatie: “salutjes hé, dada!”
- aan de telefoon ook vaak: “yooo, dada!”
- byebye
- als ik sarcastisch ben: ciaokes byekes
Edit: ik vergat nog “tsjow” of “tsjow hé” (ciao maar dan plat uitgesproken)
Haha geen idee, hier is het heel gebruikelijk om “dada” te zeggen (maar wel informeel). Ik denk misschien een soort verbastering van dag-dag?
Ai, haha.
Maar goed, ik snap wel dat je geen keus hebt als iedereen een bepaalde app gebruikt. Wellicht zou ik er dan ook niet mee kunnen stoppen (en als je telefoon dan toch al een grote tracker is dan maakt het misschien ook niet meer uit)?
Hier is het nu in het nieuws en er zijn alternatieve veiligere chat apps dus ik hoop eigenlijk wel dat mensen hier wat van vinden en het niet laten afdwingen door fb/wa.
We zouden het toch ook niks vinden als ons medisch dossier doorverkocht zou worden aan andere bedrijven zonder onze toestemming? Dit komt toch op hetzelfde neer? Op je telefoon zoek je toch ook hele gevoelige dingen op? Maar omdat we het niet daadwerkelijk zien gebeuren dan is het maar ok.
Misschien geen goede vergelijking.
Ik merk dat ik in de minderheid ben, haha.
Wat zijn dan die nieuwe aangepast regels? Ik heb dat echt nergens gezien nog
Basically lezen ze alles wat je zegt, slaan het forever op en verkopen het aan advertentiebedrijven. Sorry belangrijke toevoeging: voor chats met bedrijven zeggen ze. Maar een aantal autoriteiten vertrouwen dit niet.
Haha ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ik noem mijn twee katten “snoepies”. Ook in gewone zinnen, bv. ik zou tegen mijn moeder kunnen zeggen: “Ik ben met mijn snoepies naar de dierenarts geweest”
Verder heb ik nog een resem aan verbasteringen op hun namen, of een combinatie van hun namen en “snoepie”. Echt vreselijk eigenlijk, ik weet ook niet waarom ik dit doe. Ik hoop dat ik me nooit per ongeluk verspreek tegenover collega’s