Stel je persoonlijke vraag #27

Precies. Ze hebben de voorwaarden onduidelijk, misleidend en tegenstrijdig geschreven dat een aantal aangeven het niet vertrouwen.

Ze hebben het al eerder gedaan en gaven toen als excuus “It wasn’t intentional.”

2 likes

Maar dan krijg je in ieder geval advertenties te zien die je interessant vind en geen onzin? Die zijn dan speciaal voor jou afgestemd.
Ik kijk er wellicht anders tegenaan.
Ik werk met facebookads en je kunt daar echt op alles filteren en doelgroepen maken op basis van interesses kenmerken en weet ik veel. Is voor bedrijven heel interessant.
Qua privacy niet top misschien maar uit wel ‘op maat’.
Verder vind ik Facebook (en daarmee ook Instagram en Whatsapp) ook een K bedrijf, want betaal zoveel kosten aan ze maar hebben echt 0 klantenservice, regelmatig dat m’n ad account zomaar geblokt wordt wat voor de helft van mijn omzet zorgt dus erg veel stress door facebook. Maar je moet als bedrijf bijna wel mee hierin omdat ze zo’n grote partij zijn.
Wat dat betreft zie ik het liever ook anders, want wat ze doen mag niet altijd en anderen zouden hier dikke boetes voor krijgen denk ik.

1 like

Dus in principe alle foto’s die je stuurt kunnen ook door verkocht worden?

Kan ik me voorstellen dat het lastig vol te houden is! Dat vind ik ook het nare. Fb weet dat het zo ingeburgerd is in bepaalde landen dat ze weten ermee weg te komen. Hoop ook dat men langzaam overstapt naar andere apps en dat fb dat miljard lekker weg ziet vliegen

Ik ben nu deels overgestapt, maar vraag me af vrienden/familie daadwerkelijk zullen overstappen.

Ik laat het mijn vrienden en familie weten dat ik overstap. En heb gezegd dat als ze bij whatsapp blijven ik gewoon bereikbaar blijf via bellen/smsen. Dus dat komt wel goed. Ik vind bellen ook veel leuker. Dus dan kunnen ze smsen en dan bellen we.

Mooie bijkomstigheid als niet iedereen overstapt: niet meer zoveel onzin groepschats.

Maar ja, misschien krabbel ik hier over een paar maanden van terug en download het weer.

4 likes

Als je een warme drank to go haalt, neem je dan je eigen beker mee?

• Nee nooit
  • Soms
  • Ja vaak wel

0 stemmers

1 like

Ze zeggen van niet voor particulieren chats, maar je kan er wel vanuit gaan dat wat ze zeggen niet doorzichtig is. Ik ben gewoon klaar met dat kutbedrijf en wil ze niet sponsoren met mijn gegevens.

1 like

Ik ben het ook tegen iedereen aan het zeggen en idd, ze kunnen toch bellen en sms’en. Ik zet het ook in mn status, die blijft zichtbaar op Whatsapp volgen mij. Het is niet alsof je aan iemand verplicht bent in Whatsapp te zitten.

2 likes

Mijn ervaring toen ik van whatsapp ging is dat eigenlijk niks heb gemist, alleen maar ruis. De mensen die ik echt wil spreken en zij mij weten me toch wel te vinden op andere manieren, en groepschats met allerlei vago’s die ik verder toch nooit spreek vind ik alleen maar heerlijk dat ik dat gezeik niet meer aan mijn kop heb. Het is vooral een mindset, als je er heel erg aan gewend bent lijkt het tamelijk ondenkbaar dat je zonder kunt, terwijl dat in de praktijk heel erg meevalt. Met google maps heb ik bijvoorbeeld hetzelfde ervaren, je ziet opeens een stuk meer om je heen qua kaarten en bordjes en pointers of in geval van nood de weg vragen en zo kom je er ook best wel. We zijn vooral zo gewend geraakt dat we alles onder handbereik hebben dat we denken dat we niet zonder kunnen.

9 likes

Mijn poes heeft een wat ouderwetse mannen naam en daar reageert ze ook echt op dus ik gebruik die regelmatig. Daarnaast moppie, of vriendin.

1 like

Verhuis naar België zou ik zeggen haha, hier is het veel minder een ding heb ik het idee

:nauseated_face:&:face_vomiting:
Want alles is nassstyyy

3 likes

Niet per se je meerdere, maar ik vind dat er bij asociaal gedrag wel een straf moet horen.
Of je nou agent, conducteur of vuilnisman bent… je moet gewoon fatsoenlijk tegen elkaar doen.

29 likes

Bedoel je dan dat je vindt dat het beledigen van je medemens strafbaar zou moeten zijn, ongeacht wat voor werk diegene uitvoert?

3 likes

Je scheldt toch iemand die zijn beroep uitoefent niet uit? Lijkt me niet bepaald wenselijk

Ik heb nu gekozen dat woorden er niet bij horen. Maar er zit bij mij daar wel nuance in. Als iemand wordt aangesproken door politie en die roept uit emotie teringlijer dan denk ik laat lekker gaan.

Als er iemand daar volop gaat staan schelden en schreeuwen en zich als een idioot gedraagt en niet wilt kalmeren dan denk ik wel doe ff normaal en vind ik het meer dan normaal dat diegene een boete of iets dergelijks krijgt.

6 likes

Nee, dat ben ik met je eens. Maar ik vroeg me af of je vindt dat dat wettelijk vast gelegd moet zijn en op wat voor manier dan?

Vroeger altijd maar door Corona mag dat bijna nergens meer

Nou als iemand zich als een complete mongool gedraagt dan snap ik dat een agent zich met oa een wapenstok moet verdedigen. Je weet namelijk als agent ook niet wat die andere persoon bij zich heeft aan wapens. Dus dan moet die persoon zo snel mogelijk worden ‘uitgeschakeld’ voor de veiligheid van de agenten en andere mensen.

Iemand die zo aan het flippen is gaat echt niet luisteren naar wilt u even rustig doen.

Ik heb trouwens nog nooit een boa met een wapenstok gezien. En het ging hier over politie toch?

1 like

Dat is ook zeker niet wenselijk, maar gebeurt wel. En echt niet alleen tegen de politie, maar ook in andere beroepsgroepen (bijvoorbeeld in de gezondheidszorg gebeurt het ook heel vaak). Dus dat asociaal gedrag ‘niet wenselijk’ is en daar dan een straf bij hoort, vind ik ook wel een beetje kort door de bocht en naïef. Het is niet altijd alleen maar simpelweg asociaal gedrag, maar misschien reageer ik nu teveel vanuit mijn eigen perspectief.

3 likes

Nouja lelijk wijf uit de mond van een dementerende 90 jarige komt toch anders aan :joy:

13 likes