Stel je persoonlijke vraag #27

Goede Vrijdag: gekruisigd, gestorven en begraven.
Pasen: opgestaan uit het graf, sindsdien meerdere keren verschenen aan volgelingen.
Hemelvaartsdag: opgestegen ten hemel.
Pinksteren: Heilige Geest gezonden vanuit de hemel en uitgestort over zijn volgelingen.

13 likes

Nee, dat is Hemelvaartsdag! De naam zegt het al een beetje :smile:
Pinksteren is de uitstorting van de Heilige Geest, je zou dat kunnen zien als de vervanging van Jezus als aanwezigheid bij/in de mensen op aarde na de hemelvaart.

3 likes

Altijd helemaal zn familie uitpluizen.

2 likes

Een slimme meid is op de toekomst voorbereid!

5 likes

Heb je wel eens hele goede chemie met iemand gehad maar echt belabberde seks?

• ja
  • nee

0 stemmers

Hoe spreek jij het woord ‘relatie’ uit

• Reelatie
  • Relatie

0 stemmers

1 like

En vergeet niet de vurige tongen niet met Pinksteren!
Ze konden plots in alle talen het evangelie verkondigen!

Ik ben goed katholiek opgevoed en heb heel wat jaren actief geweest in de kerk zoals Jongerenvieringen maken.
Maar iets maken van Pinksteren was toch echt een lastige opgave. Hoe kun je dit verwerken in een verhaal in de huidige tijd :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Die chemie verdween ook gewoon tijdens de seks. Ik vind het nog steeds bizar. Had niet eens echt met techniek te maken. Het was gewoon allemaal heel opwindend en aantrekkelijk, en tijdens de seks amper tot niet.

3 likes

Een vriendin van mij heeft zowel de oudere broer als later de jongere broer van mijn man gedate :grimacing:

13 likes

Geeeen idee dit soort polls maken mij altijd helemaal loco. Weet ineens niet meer hoe ik iets zeg.

2 likes

Mijn broers hebben met dezelfde meid verkering gehad! Ze is maar bij eentje daarvan thuis uitgenodigd al vonden we het allemaal maar een raar verhaal.
Ik kwam er tijdens uitgaan een keer achter dat een gast met mijn zus had gezoend jaren daarvoor en toen voelde het al wat raar en was alle spanning meteen verdwenen :sweat_smile:

1 like

Haha soorry

1 like

Heb jij wel eens voor 2 maaltijden op een dag thuisbezorgd gedaan?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Vandaag nog.
American pancakes als ontbijt en net Turkse pizza en falafel als avondeten.

18 likes

Als je met iemand anders op vakantie gaat, ben jij dan degene die alles gaat plannen? Van accommodatie tot activiteten tot eetgelegenheden. Of ben je juist de persoon die anderen alles laat uitzoeken en daarin meegaat.

• Ik ben de planner
  • Ik laat voor me plannen

0 stemmers

Klopt! insert grappen over vurig tongen :crazy_face:
Ik kom uit de orthodox gereformeerde hoek maar ben inmiddels katholiek. Pinksteren vind ik inderdaad ook het lastigst, het is lastig uit te leggen. De andere feestdagen zijn ook veel makkelijker uit te beelden.
Meestal kwamen er duiven aan te pas. :dove:

2 likes

Ik ga nog liever niet op vakantie dan dat een ander voor mij gaat bepalen wat we op vakantie gaan doen en eten

9 likes

Doe jij voor je werk wel eens iets waar je niet 100% achter staat?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo werk ik met mommy influencers terwijl ik het eigenlijk echt vreselijk vind dat ze geld verdienen over de rug van baby’s en/of kinderen. Het is maar een klein deel van mijn werk, de resultaten zijn elke keer top maar toch voelt het wel ergens verkeerd.

3 likes

Eigenlijk: beide niet

Ik wil niet op vakantie met mensen die plannen en wil zelf ook niet plannen. Hoogstens een accommodatie, maar ik wil absoluut nog niet weten waar we gaan eten of een dagplanning

Wil gewoon wel zien wat er gaat gebeuren, lekker de loop laten gaan.

14 likes

Ik moet op verzoek wel eens facturen aanpassen. Zodat ze dat voor werk kunnen wegschrijven terwijl het voor hun eigen huis is… :triumph:

2 likes