Stel je persoonlijke vraag #27

Bij ons zijn ze helemaal vrij in wat voor foto de plaatsen, als in: wij geven geen instructies. Dat zij er dan voor kiezen om de kleine erbij op te zetten is volledig eigen keus.

En ja, het is bewezen dat foto’s met gezichten erop op insta meer likes krijgen. Wij zijn daar dan natuurlijk wel blij mee, maar als ik me dan soms schuldig voel dan probeer ik maar te relativeren dat zij er zelf voor kiezen.

2 likes

Ik ook haha! Tot in Singapore zelfs :sweat_smile:

1 like

Echt slecht nieuws delen via whatsapp? (overlijden nabij, levensbedreigende ziekte)

• Doe ik niet/zou ik niet doen
  • Doe ik wel/zou ik wel doen
  • Vind ik prettig
  • Vind ik niet prettig

0 stemmers

edit: poll stond ineens halverwege de vraag, sorry

Ooo, had dat stukje van Whatsapp niet gezien.
Nee altijd face to face

3 likes

Ja dit is zo chil! Wij plannen ook vaak aan het begin van de dag een paar bezienswaardigheden en dan kunnen we ter plekke kijken wat er nog meer interessant is en waar we kunnen eten.

Echt zin om nu naar Florence te gaan trouwens, hongerrrr.

1 like

Ik heb al gestemd maar snap de vraag eigenlijk niet. Als ik iemand moet vertellen dat er iemand van diegene dichtbij is overleden zou ik dat niet via een app doen. Maar als ik mensen moet vertellen dat er iemand bij mij dichtbij is overleden zou ik dat wel doen.

8 likes

Ja sorry! Heb het nu geedit :sweat_smile:

2 likes

Compleet afhankelijk van de situatie.
Toen ik een miskraam had gehad vlak nadat we iedereen hadden verteld dat ik zwanger was heeft m’n partner onze ouders gebeld terwijl ik alle andere een appje heb gestuurd, omdat ik het echt niet aan kon dat face to face of telefonisch te doen. Dat was vooral heel slecht nieuws voor ons, maar voor anderen ook echt niet prettig om te horen.
Als ik zelf iets moet mededelen wat vooral slecht nieuws is voor hen zou ik het niet doen.

17 likes

Kreeg een smsje van mijn vader dat mijn opa was overleden en dat vond ik toen zo naar. Hij wilde me niet storen op mijn werk, maar ja, toen zat ik daar, op kantoor, met blijkbaar een dooie opa, en niemand om het er over te hebben.

3 likes

Wow niet oké

1 like

Ja zo’n ervaring had ik ook gisteren. Lekker aan het werk, zag ik een appje dat aan de kant van mijn vriend iemand ernstig ziek is, een ziekte die bij mij in de familie flink huisgehouden heeft. Gelukkig heb ik even een partij kunnen janken bij een fijne collega.

Maar ja, het punt is natuurlijk dat het niet om mij draait. Zij willen dit blijkbaar zo kwijt, in hoeverre moeten ze rekening houden met mij?

edit: heb dus het idee dat mensen tussen de 40 en 60 dit doen maar een jongere generatie hiervoor wel gebeld wil worden. App me svp over alles ipv bellen maar dit hoor ik liever direct van iemand.

Ik vind het eigenlijk wel prettig via whatsapp haha, twee vrienden van me en mijn broer die allemaal hadden gehoord dat ze kanker hadden vertelden dit via whatsapp. Dan kan je even in je eigen tijd janken/schrikken/schreeuwen en vervolgens als het nieuws wat is ingedaald en je je weer normaal aanspreekbaar voelt met die gene bellen/afspreken

18 likes

Toen de vader van een vriendin onverwachts was overleden heeft ze dat ook via whatsapp in de groepschat gedeeld. Ik snap dat wel, je hebt dan al genoeg aan je hoofd, moet je dan ook nog iedereen persoonlijk gaan bellen en dus elke keer opnieuw vertellen wat er is gebeurd?

15 likes

Ja dat is lastig. Ik zeg ook niet per se dat degene die het slechte nieuws deelt, dat op een andere manier moet doen, ik vind het alleen zelf heeel onprettig. Mijn poll was wel gebaseerd op een situatie die @Max beschrijft, waarin het dus een familielid van jou is.

Als jij ergens een luxe/duur uitje/dienst boekt vind jij het dan fijn om achteraf gebeld te worden om te vragen wat je ervan vond? Bijvoorbeeld bij een uitgebreide gezichtsbehandeling, een activiteit voor een vrijgezellenfeestje, of diner met een groep bij een restaurant.

• Ja
  • Nee
  • Alleen bij een specifieke dienst
  • Anders
  • Ik ontvang liever een persoonlijke e-mail
  • Ik ontvang liever een algemene e-mail (voor zo’n evaluatieformulier voor intern gebruik)
  • Ik ontvang liever een e-mail voor een publieke review

0 stemmers

Nee gatsie! Daar zou ik echt een benauwd gevoel van krijgen.

1 like

Ik krijg bij elk telefoontje en scheet voort zo’n mailtje, niemand heeft daar toch tijd voor.

Ik vind het zo kut dat hoe goed de ervaring ook was ik er daarna nooit meer zou komen uit ongemakkelijkheid.

5 likes

Vind het altijd wel netjes, zeker als je van te
voren al langs bent geweest om de wensen te bespreken of meerdere malen dezelfde persoon al telefonisch hebt gesproken.

1 like

Nee dat vind ik zo irritant, ik ben dan zo’n pussy die alleen maar zou zeggen dat het geweldig was om van ze af te komen. Zou telefonisch echt niet durven om iets negatiefs te zeggen, die dat liever via mail.

1 like