Stel je persoonlijke vraag #27

Ja zo’n ervaring had ik ook gisteren. Lekker aan het werk, zag ik een appje dat aan de kant van mijn vriend iemand ernstig ziek is, een ziekte die bij mij in de familie flink huisgehouden heeft. Gelukkig heb ik even een partij kunnen janken bij een fijne collega.

Maar ja, het punt is natuurlijk dat het niet om mij draait. Zij willen dit blijkbaar zo kwijt, in hoeverre moeten ze rekening houden met mij?

edit: heb dus het idee dat mensen tussen de 40 en 60 dit doen maar een jongere generatie hiervoor wel gebeld wil worden. App me svp over alles ipv bellen maar dit hoor ik liever direct van iemand.

Ik vind het eigenlijk wel prettig via whatsapp haha, twee vrienden van me en mijn broer die allemaal hadden gehoord dat ze kanker hadden vertelden dit via whatsapp. Dan kan je even in je eigen tijd janken/schrikken/schreeuwen en vervolgens als het nieuws wat is ingedaald en je je weer normaal aanspreekbaar voelt met die gene bellen/afspreken

18 likes

Toen de vader van een vriendin onverwachts was overleden heeft ze dat ook via whatsapp in de groepschat gedeeld. Ik snap dat wel, je hebt dan al genoeg aan je hoofd, moet je dan ook nog iedereen persoonlijk gaan bellen en dus elke keer opnieuw vertellen wat er is gebeurd?

15 likes

Ja dat is lastig. Ik zeg ook niet per se dat degene die het slechte nieuws deelt, dat op een andere manier moet doen, ik vind het alleen zelf heeel onprettig. Mijn poll was wel gebaseerd op een situatie die @Max beschrijft, waarin het dus een familielid van jou is.

Als jij ergens een luxe/duur uitje/dienst boekt vind jij het dan fijn om achteraf gebeld te worden om te vragen wat je ervan vond? Bijvoorbeeld bij een uitgebreide gezichtsbehandeling, een activiteit voor een vrijgezellenfeestje, of diner met een groep bij een restaurant.

• Ja
  • Nee
  • Alleen bij een specifieke dienst
  • Anders
  • Ik ontvang liever een persoonlijke e-mail
  • Ik ontvang liever een algemene e-mail (voor zo’n evaluatieformulier voor intern gebruik)
  • Ik ontvang liever een e-mail voor een publieke review

0 stemmers

Nee gatsie! Daar zou ik echt een benauwd gevoel van krijgen.

1 like

Ik krijg bij elk telefoontje en scheet voort zo’n mailtje, niemand heeft daar toch tijd voor.

Ik vind het zo kut dat hoe goed de ervaring ook was ik er daarna nooit meer zou komen uit ongemakkelijkheid.

5 likes

Vind het altijd wel netjes, zeker als je van te
voren al langs bent geweest om de wensen te bespreken of meerdere malen dezelfde persoon al telefonisch hebt gesproken.

1 like

Nee dat vind ik zo irritant, ik ben dan zo’n pussy die alleen maar zou zeggen dat het geweldig was om van ze af te komen. Zou telefonisch echt niet durven om iets negatiefs te zeggen, die dat liever via mail.

1 like

Vind jij het stom als een webshop die gewoon in Nederland zit en een .nl site heeft alles het Engels heeft beschreven?

• Nee
  • Ja, doe het gewoon in het Nederlands
  • Ja, Engels zou je als optie moeten kunnen selecteren

0 stemmers

1 like

Toen mijn moeder overleed moesten meer dan 80 mensen dat weten, ik heb de belangrijke gebeld en de rest geappt, dat is anders echt niet te doen

11 likes

Stel dat iemand in m’n nabije omgeving ernstig ziek is (of erger), dan zou ik de mensen in m’n directe omgeving denk ik bellen (of appen of ze langs willen komen en dan face to face), maar ik zit ook in een aantal vriendengroepen en daarin zou ik het gewoon appen. Ga niet die mensen 1 voor 1 bellen dan haha, maar vind het wel belangrijk dat ze het weten. Dan kunnen mensen altijd daarna mij nog bellen of langskomen

2 likes

Geitenkaas:

• Lekker
  • Mwah
  • Gatver
  • Nog nooit gegeten

0 stemmers

Ik vind zachte soms wel lekker maar ik had laatst een plakje van zo’n harde kaas (kaasboer op de markt) en die vond ik echt vies. Echt zo’n muffe geitsmaak :weary:

1 like

Ik wilde juist zeggen: wel harde (liefst oude), niet van die zachte prut die nergens naar smaakt en altijd door salades wordt gegooid.

1 like

Ja ik vind het zelf wel lekker maar ook snel too much. Het heeft bestwel een sterke smaak, sowieso wel de zachte variant. Ik ken niet eens harde?? Oja ik weet al wat je bedoelt, zo’n hard plakje.

1 like

En geitenmelk?

• Lekker
  • Mwah
  • Vies
  • Nog nooit gedronken

0 stemmers

Ik vind die geur echt zo onbeschrijfelijk goor. Vind ik van de kaas ook wel, maar daar ben ik nu aan gewend en zit je niet zo met je neus er in

Kamelenmelk ooit geproefd?

• Ja, vies
  • Ja, lekker
  • Nee

0 stemmers

Maar wel die smeuïge. Ik bestelde laatst een broodje geitenkaas en toen kreeg ik van die vieze plakken. Getver.

3 likes