Dat is geen echte friet en uitgevonden boven de Maas dus dan is het woordje patat geoorloofd
Oh heel goed! Uur pt gehad of zelfs langer?
Dit is blijkbaar de top 10 van muziek bij Nederlandse begrafenissen.
Welke heb jij wel eens gehoord op een begrafenis?
-
- Ave Maria - Diverse uitvoeringen
-
- Time to say goodbye - Andrea Bocelli en Sarah Brightman
-
- Een trein naar niemandsland - Frans Bauer
-
- Mag ik dan bij jou - Claudia de Breij
-
- Rollercoaster - Danny Vera
-
- Waarheen, waarvoor - Mieke Telkamp
-
- En de vogels zongen - Sweet people
-
- The rose - AndrƩ Rieu
-
- Afscheid nemen bestaat niet - Marco Borsato
-
- My Way - Frank Sinatra
- Geen van deze/nvt
0 stemmers
Als je zelf een nummer hiervan moet kiezen voor op je eigen begrafenis, welke zou je dan kiezen?
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- Dan nog liever geen muziek
0 stemmers
Haha ik heb ooit in het ongemakkelijke momenten topic gelezen dat een forummer dacht dat het over haar vriend ging toen die verpleegkundige oid vroeg hoevaak hij (de baby) al was gekomen. En toen had ze geantwoord van eh, ja daar ben ik nog niet aan toe eigenlijkā¦
Ik neem later geen muziek, want ik wil niet dat iemand aan mn dood denkt als ze een liedje horen
Time to say goodbye was mn lievelingslied als kind wtf haha.
Ja dat is echt mega kut, vooral bij zoān top 40 nummer.
Ik heb een tijdje in een winkel gewerkt waar ze elke dag wel een keer āBreng me naar het waterā van Marco Borsato draaide. Vond dat zo ongepast, dat is duidelijk een begrafenisnummer. Sta je daar nietsvermoedend in een winkel, word je opeens geconfronteerd met de dood van een familielid oid.
Gaat niet over ƩƩn van deze nummers, maar toen mijn vader overleed wilde mijn oom (zijn broer), met wie hij nauwelijks contact had, heel graag het nummer Vanaf vandaag van Rob de Nijs afspelen. āOmdat hij dat zo goed op een uitvaart vond passen.ā En het allerliefst wilde hij eerst zelf de volledige tekst van het nummer als gedicht voordragen, en het vervolgens afspelen. Nou, niets tegen mensen die dit een mooi nummer vinden, maar mijn vader had zich echt omgedraaid in zijn kist (groot muziekliefhebber, dus het was bovendien al onwijs moeilijk om te kiezen). Bovendien gaat het nummer heel duidelijk over begraven worden en was het een crematie. We hebben onze oom maar vriendelijk laten weten dat er helaas geen tijd voor was
Iemand die ik ken had een polonaiseachtig nummer gekozen voor op zān begrafenis. Maar eerlijk vind ik dat wel echt tof ofzo paste echt perfect bij hem en zijn optimisme, hoewel het heel raar is dat de kist wordt weggedragen op zoān nummer (en inderdaad denk ik dan uiteraard daaraan terug maar denk ook wel aan de mooie tijden).
Haha hoezo zijn die slecht die heb ik ook š„²
Some say love it is a riiiiveeeer heb ik ook zovaak gehoord. En 1 keer werd er keihard armin van buuren trance gedraaid. Vond ik wel tof.
In minstens twaalf verschillende uitvoeringen.
Als ik begraven word (duurt hopelijk nog heel lang) is dat vanuit de kerk en wil ik Lux Ʀterna uit Edward Elgarās āNimrodā. Zo mooi. Als er een koor is mag het gezongen worden en anders mag de organist zich uitleven.
Naar aanleiding van een gesprek met mijn vriend⦠Ik stop mijn brood altijd in de vriezer, en pak wanneer ik ga eten gewoon het X aantal sneetjes dat ik meteen wil eten. Ik vind dit lekkerder dan brood dat al 2 dagen heeft gestaan.
Wat eet jij liever?
- āVerseā boterham, dag 3
- Boterham uit de vriezer
- Anders/geen mening
0 stemmers
Oh pff van dat nummer moet ik ook altijd huilen
Ik ben niet georganiseerd genoeg om brood in de vriezer te leggen en het er dan weer uit te halen
Haha ik ook niet, en als ik dat wel doe in van die ziplock zakjes ben ik echt heel tevreden met mezelf. Maar vaak pleur ik een halfbrood gewoon in het keukenkastje.
Koop jij vaak een half brood of een heel brood?
- Een half brood
- Een heel brood
- Geen brood
0 stemmers
Bij mijn oom werd Dag vriendjes dag vriendinnetjes van Bassie en Adriaan gedraaid.
Ik moet nog steeds een beetje lachen als ik daar aan denk. (Oom had een verstandelijke beperking en B&a was zijn favo tv serie).