Stel je persoonlijke vraag #27

Heb jij wel eens celine dion - my heart will go on gehoord op een begrafenis?

Ik cringe nog steeds dat mn vriendinnen en ik als 15/16 jarigen toen allemaal heeeel dramatisch gingen janken omg (ging wel om een persoon die heel jong was overleden).

• Nee nog nooit
  • Ja meerdere keren
  • Ja eenmalig

0 stemmers

Peak Limburg is eigenlijk naar België rijden om te tanken.

7 likes

Nou die mensen lieten niks zien hoor van een verklaringhahaha

1 like

Al spelen ze het Koningslied op de blokfluit en dragen ze me weg op een extra lang panfluitnummer, ik heb er dan toch geen last meer van. Mogen ze helemaal zelf weten. Heb liever een leuk feestje als ik er wel bij ben.

11 likes

Ik vind het echt fantastisch wanneer muziek op een uitvaart juist helemaal buiten het genre valt maar echt bij de persoon past. Op de uitvaart van mijn schoonvader hadden we als ‘afsluitnummer’ Oh Oh Den Haag, gewoon omdat dat bij hem paste en niet in begrafenisthema. Daarna ipv koffie met cake, hadden we bier en bitterballen haha. Het maakte hem ook niet echt veel uit, zijn enige wens was dat we er een feestje van maakten. Hele mooie herinnering is het nu!

18 likes

Heeft dat er niet mee te maken dat je bij al die andere plaatsen een mondkapje op moet (zowel de klanten als medewerkers), maar dat dat bij een zonnebank niet echt kan? Tenzij je graag een bruin voorhoofd en een witte kin en neus wil hebben natuurlijk maar ik denk dat daar weinig animo voor is.

1 like

Ik had laatst een schoonheidsbehandeling en daar had ik ook geen mondkapje op dus denk het niet. Geen idee eigenlijk waarom de zonnebanken dicht zijn, want je hebt afstand etc.

Ja eens! Ook juist fijn als het op die manier een mooie herinnering kan worden. Wij wilden na de uitvaart van mijn vader eigenlijk graag worstenboordjes serveren, alleen hadden we teveel vegetariërs en het crematorium had geen vegetarische worstenbroodjes (en door corona konden we niet ergens anders heen gaan). Maar dat had inderdaad wel echt bij hem gepast haha!

1 like

@Karl_Lagerfeld @Jumpsuit ja ik gooi ook de hele zak in de vriezer hoor. Het enig verschil is dan dat ik moet wachten op het ontdooien. Dat is voor mij nu geen probleem omdat ik thuis werk en vaak uitgebreid de tijd heb voor ontbijt/lunch

1 like

Ik toast mijn brood gewoon rechtstreeks uit de vriezer. Veel lekkerder.

6 likes

Doe ik ook wel eens, maar vind zacht brood ook lekker :grin:

Zou jij na je begrafenis of crematie het belangrijk vinden dat de mensen daarna lekker wat te eten krijgen?

Bij mijn oma was het zoo chill. Allemaal lekker broodjes zalm, tonijn, soepen, maar ook donuts en fruit. Ik heb me helemaal volgestouwd. Ik wist dat ook niet dus was blij verrast.

• Nee boeit me niet, gewoon basis koffie thee is prima
  • Ik zou graag een uitgebreide lunch willen
  • Iets wat echt bij mij paste, bijv. Patat/pizza oid.

0 stemmers

Bij ons is een koffietafel gebruikelijk, met broodjes met vlees en kaas (eet ik allebei niet). Maar de laatste tijd moet ik er vaak aan denken dat ik het vervelend zou vinden als er vlees geserveerd zou worden na mijn begrafenis. Maar verder eet iedereen heel veel vlees dus het zou voor sommige familieleden waarschijnlijk als de ultieme naaistreek vanuit het graf voelen als ze dan vega moeten eten :sweat_smile:

21 likes

Ik krijg zelf echt niks door m’n strot na een begrafenis

3 likes

Standaard niet na een begrafenis?

De vader van een vriendin van mij had echt een chille crematie in hoeverre het chill kan zijn.

Was nog geen 5 minuten in de zaal zitten met zijn allen waarin degene die praatje deed ons welkom heette. En daarna had de vader zelf een filmpje ingesproken dat het kut was dat hij er niet meer was maar hij liever wilde dat we op hem proosten dan gingen treuren en hij iedereen voor een drankje uitnodigde in de aula. En daarna was het 3 uur borrelen met alle aanwezigen en mooie verhalen over hem vertellen.

Vond het echt zo een mooi afscheid op die manier. Zoiets lijkt mij wel mooi met dan ook lekker eten er bij

44 likes

Lol, maar echt. Gewoon cremeren en dan pleuren ze me maar ergens in het water hoor. Nu zie ik al die mensen ook niet, en dan zul je zien dat ze staan te janken naast mijn kist mocht het moment daar zijn. No thanks.

2 likes

Hoe zou jij je kind eerder noemen?

• Robert
  • Rob

0 stemmers

Monica noemt Robert altijd Rob en dan denk ik altijd, dat vindt hij vast kut. Maarja weetikveel lol

Haha niet echt nee. Theetje is voldoende :stuck_out_tongue: Als ik thuis ben, komt de honger.

2 likes

Al cremeren ze me in een brood rooster…
Nee grapje ik wil een hele docu waarin iedereen van alles over me verteld.

8 likes