Vind ik toch wel een bagatelliserende vergelijking. Ik heb zelf een licht trauma en naaldenfobie overgehouden aan een (stuk simpelere) ingreep die onder dwang gebeurde toen ik jong was, betekent natuurlijk niet dat elk kind dat overkomt. Met ‘het moet toch gebeuren’ ben ik het ook niet eens. Als jouw kind echt echt echt niet wil vind ik niet dat je dat kan afdwingen, maar dat ben ik.
Hele lastige beslissing. Een vriendin van mij heeft toen ze 4 was beenmerg aan haar broertje gedoneerd en zo zijn leven gered. Ik was toen zelf 6 of zo dus weet niet meer goed hoe zij er onder was. Maar ik weet dat zowel zij als haar broertje 30 jaar later heel dankbaar zijn dat hun moeder toen akkoord er voor heeft gegeven
Maar het idee dat iemands leven gered had kunnen worden, maar dat die persoon overleden is omdat jij niet durfde, kan ook traumatisch zijn. Ik denk dat het eventuele schuldgevoel waarbij je je verantwoordelijk voelt voor iemands dood niet te onderschatten is. Die verantwoordelijkheid (kiezen voor ja/nee) mag gewoon niet bij een kind liggen vind ik.
Ik moet nog steeds lachen als ik terugdenk aan die twee kleine jongetjes die een neusspray met sedatie hadden gekregen (midazolam). Goede dubbele tong en het hechten ging zonder problemen
Dus als ze er niet veel van mee zou krijgen en het zo zou kunnen, doen.
Dat klopt. Het is ook een dilemma. Maar ik zou zelf nooit mijn kind kunnen dwingen en zeggen dat ze het gewoon moet doen.
Ja en ik vind het heel raar om mijn kind daar fysiek toe te dwingen. Misschien zou ik er anders naar kijken wanneer ik een kind en zus heb (want heb ik beide niet).
Oh nee deed je ook niet hoor! . Maar inderdaad, elke ervaring is anders. Ligt echt aan de situatie. Hoe zeker ben je ervan dat die ingreep gaat helpen, hoe zeker is een fatale afloop als je niks doet. Hoeveel begrijpt je kind al.
Volgens mij had ik wel lelijke puntschoenen van dit merk ja, maar niet bij V&D gekocht.
@Nysmn Niet die studie, maar wel iets dat erop lijkt! Ik ben inderdaad iets totaal anders gaan doen na mijn eerste studie.
De punten gingen ook heel snel kapot, want je stootte natuurlijk overal tegenaan
Ik weet niet hoe jonge mensen hun haar fatsoenlijk in een middenscheiding doen. Het ziet er zo armoedig uit bij mij 🥲
Ik snap juist niet hoe je het in een zijscheiding krijgt. Bij mij zit het gewoon al heel mijn leven in een middenscheiding en ik snap gewoon niet hoe dat anders moet?
Mijn haar zit na het douchen altijd in een middenscheiding, maar ik kan het niet hebben. Moet het meteen kammen
Kam je het dan opzij ofzo? Want ik borstel het ook gewoon uit maar dan zit het alsnog in een middenscheiding
@kali shit ik heb bij allebei echt geen enkel beeld
Ja ik kam het wel opzij
Misschien moet ik het de volgende keer toch eens normaal laten drogen
Jongere generatie gebruikt ook vaak bij iets grappigs
Ik ben helemaal terug bij af… Kan niks meer.
Maar was fijn, vrijdag weer.
Ja, ik ben cheugy. Leave my millennial ass alone.
Je kamt het eerst naar achter en dan maak je de scheiding ergens anders.
Is niet zo heeeeeel moeilijk of speciaal toch
Het blijft alleen vaak niet zitten of soms kan het niet als je daar net een kruintje hebt
Is dat niet hip tegenwoordig, curtain bangs?
Zeg jij het meestal tegen je partner als je ongesteld bent?
- Ja
- Nee
- N.v.t. (geen partner, geen cyclus, etc)
0 stemmers
Ik zeg het altijd, aangezien ik tampons gebruik. Mocht ik ineens doodziek worden door TSS dan vind ik het handig als hij dat kan zeggen tegen eventuele hulpverleners.
En het is handig dat hij weet waarom ik bijvoorbeeld wat emotioneler etc ben.
Iedereen in een straal van 5 km weet het als ik ongesteld ben want ik klaag de hele dag
Ik heb mijn man ook de Clue app laten installeren. Kan hij het mooi zelf nakijken en weet hij ook wanneer ik weer pms-erig ben.