Sommige vriendinnen voelen toch een beetje als zussen, dus denk dat ik dat ongemakkelijk zou vinden.
Beide niet. Altijd een afwasborstel. Ik vind die sponsjes nooit zo hygiënisch
Doe ik al. Dat is soms best wel een uitdaging. Iets met werk en privébalans. Maar er zitten ook super leuke kanten aan! Dus voor mij en mijn partner een heel fijne keuze geweest.
Sponsjes kan je wassen en je afwasborstel niet. En tussen die haren gaat ook zooi zitten denk ik altijd. Of doe je m in de vaatwasser ofzo?
Ik doe m’n afwasborstel gewoon in de vaatwasser eens in de zoveel tijd. heb dat ding denk ik al 3 jaar. Maar gebruik m ook niet veel dus het slijt niet echt want heb een vaatwasser haha.
Iemand in mijn omgeving gaat binnenkort bevallen en wil dan haar placenta in de blender gooien om er een smoothie van te maken. Zou jij dit ook doen?
- Ja
- Nee
- Misschien
- Ik weet het niet
0 stemmers
Gaat ze dit ook opdrinken dan?
Kijk, wat men met de placenta wil doen mogen ze zelf weten. NMSVPE, enzo. Maar rauw vlees, in een blender voor een smoothie?
Ja, maar ik weet niet wat ze nog in de smoothie gaat doen om het drinkbaar te maken
Ik hoop veel fruit en yoghurt 
Ik ben zo blij dat voorlopig bijna iedereen nee stemt haha. Ik had dit vanmiddag besproken met vriendinnen en daar waren er enkele bij die het wel zouden doen.
Zou er ergens op de wereld een veganist zijn die dan de placenta heeft opgegeten? 
Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp, haha. Maar de placenta opeten is in de natuur in zn algemeenheid helemaal niet raar, heel veel dieren doen dat. Wij mensen in principe niet, maar er zijn tegenwoordig best veel bedrijven die inhaken hierop, en dus de placenta verwerken in bijvoorbeeld pillen die je dan voor een periode inneemt. Als ik de placenta zou willen opeten omdat ik geloof dat daar voordelen voor mij/baby in zitten, dan zou ik die niet in de blender gooien. Dat doe ik met een rauwe biefstuk ook niet, om die dan lekker weg te drinken 
Goor man… er is een reden waarom wij mensen dat niet doen…
Ben wel benieuwd hoe ze het dan gaat maken en of het lekker is. Zijn hier recepten voor? Niet dat ik het van plan ben ooit te doen, gewoon nieuwsgierig 
In dit recept gebruiken ze '‘maar’'1 inch cube raw placenta.
Ok sorry voor wie dit een smerige vraag vond! 
Maar dieren eten de placenta toch puur op omdat de geur anders roofdieren kan aantrekken / voor de hygiene. Niet omdat het nou zoveel gezondheidsvoordelen heeft toch… Behalve wat calorieën misschien.
Het is niet wetenschappelijk bewezen (er wordt volgens mij ook niet echt onderzoek naar gedaan), maar online lees ik dit. Dit zijn neem ik aan de redenen waarom vrouwen hiervoor kiezen, dan.
## Voordelen van het opeten van je placenta kunnen zijn:
** De aanvulling van ijzer geeft je meer energie*
** Het brengt je hormoonspiegel meer in balans*
** Je borstvoeding komt sneller op gang en je krijgt meer melkproductie*
** Je baarmoeder trekt sneller samen naar de normale stand en daardoor heb je minder bloedingen*
Het is te stellig om te zeggen dat het opeten van je placenta een postnatale depressie kan voorkomen. Maar een postnatale depressie ontstaat eerder bij energietekort, ijzertekort en een hormonale disbalans. En daar kan je placenta je wel bij ondersteunen.
Maar let op: Er staat kunnen en dat is niet voor niets.
Via: Je placenta opeten na de bevalling - in een smoothie of capsules
Hmm heb wel gelezen dat hier onderzoek (misschien beperkt, maar toch) naar gedaan is en dat al deze redenen niet kloppen en dat het dus idd niet bewezen is dat het gezond zou zijn.
Ik ken dit van Kuwtk. Toen maakten ze placenta cake (maar vlg mij alleen voor de show)
Ik kan alleen maar aan de partner denken die dan vreest dat zijn/haar vriendin echt helemaal loco is geworden door de bevalling.
‘schatje, wil je nog een placenta smoothie voor me maken? Ligt op de bovenste plank in de koelkast!’