Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp, haha. Maar de placenta opeten is in de natuur in zn algemeenheid helemaal niet raar, heel veel dieren doen dat. Wij mensen in principe niet, maar er zijn tegenwoordig best veel bedrijven die inhaken hierop, en dus de placenta verwerken in bijvoorbeeld pillen die je dan voor een periode inneemt. Als ik de placenta zou willen opeten omdat ik geloof dat daar voordelen voor mij/baby in zitten, dan zou ik die niet in de blender gooien. Dat doe ik met een rauwe biefstuk ook niet, om die dan lekker weg te drinken
Goor man… er is een reden waarom wij mensen dat niet doen…
Ben wel benieuwd hoe ze het dan gaat maken en of het lekker is. Zijn hier recepten voor? Niet dat ik het van plan ben ooit te doen, gewoon nieuwsgierig
In dit recept gebruiken ze '‘maar’'1 inch cube raw placenta.
Ok sorry voor wie dit een smerige vraag vond!
Maar dieren eten de placenta toch puur op omdat de geur anders roofdieren kan aantrekken / voor de hygiene. Niet omdat het nou zoveel gezondheidsvoordelen heeft toch… Behalve wat calorieën misschien.
Het is niet wetenschappelijk bewezen (er wordt volgens mij ook niet echt onderzoek naar gedaan), maar online lees ik dit. Dit zijn neem ik aan de redenen waarom vrouwen hiervoor kiezen, dan.
## Voordelen van het opeten van je placenta kunnen zijn:
** De aanvulling van ijzer geeft je meer energie*
** Het brengt je hormoonspiegel meer in balans*
** Je borstvoeding komt sneller op gang en je krijgt meer melkproductie*
** Je baarmoeder trekt sneller samen naar de normale stand en daardoor heb je minder bloedingen*
Het is te stellig om te zeggen dat het opeten van je placenta een postnatale depressie kan voorkomen. Maar een postnatale depressie ontstaat eerder bij energietekort, ijzertekort en een hormonale disbalans. En daar kan je placenta je wel bij ondersteunen.
Maar let op: Er staat kunnen en dat is niet voor niets.
Via: Je placenta opeten na de bevalling - in een smoothie of capsules
Hmm heb wel gelezen dat hier onderzoek (misschien beperkt, maar toch) naar gedaan is en dat al deze redenen niet kloppen en dat het dus idd niet bewezen is dat het gezond zou zijn.
Ik ken dit van Kuwtk. Toen maakten ze placenta cake (maar vlg mij alleen voor de show)
Ik kan alleen maar aan de partner denken die dan vreest dat zijn/haar vriendin echt helemaal loco is geworden door de bevalling.
‘schatje, wil je nog een placenta smoothie voor me maken? Ligt op de bovenste plank in de koelkast!’
Er zijn minder ranzige manieren om je ijzergehalte op te krikken.
Anyways, vraag me af of dit niet een broodje aap verhaal is
Als je een pizza bestelt, doe je dat het liefste bij:
- Domino’s
- New York pizza
- Papa John’s
- Lokale tent, namelijk…
- Il mondo (voor de Utrechters)
- Hangt ervan af
- Bestel nooit pizza
0 stemmers
Is Il Mondo wat jou betreft de beste van Utrecht ja? Ik heb er nog nooit besteld maar maak een mentale aantekening.
Mangi Amore vind ik tot nu toe de beste maar daar duurde het de laatste twee keer heeeeeeel erg lang.
Ik vind ze niet per se de alleerrrrrbeste maar vind de prijs/kwaliteit verhouding wel echt top, vind frutti di mare pizza daar het lekkerst!
Mangi Amore ga ik even opzoeken!
Hahahha nog nooit gehad maar na dat verhaal beetje huiverig geworden
Volgende keer maar eens bij il mundo bestellen dan, ben benieuwd! Ik vind o’panuozzo altijd heel lekker in Utrecht. Maar qua pizza bestellen hangt het er vanaf waar ik zin in heb, soms echt zin in een ‘Amerikaanse’ en dan bestel ik domino’s en anders bij een Italiaan.
De beste pizzeria in Utrecht is O’panuzzo, daarna Pizza Beppe en Pieros!
Ben wel benieuwd naar goede (Napolitaanse) pizzerias in Den Haag, ik ken alleen nog Vincenzos.
Hij zei toch dat er een gebroken glas op de grond lag die hij wilde oprapen.
Lijkt me niet dat je zoiets doet op live tv en je ziet allebei zijn handen. Niemand snuift coke met 2 neusgaten.
Wat @Echo zegt, plus als hij wel echt snoof en ze willen dat brandje nu publicitair gezien blussen dan verzin je toch wel een beter verhaal dan glas oprapen.
Ja ik geloof dit wel, want dit is te lame om te verzinnen. Plus ik kan me echt niet voorstellen dat je zo fucking stupide bent dat je dat hier gaat doen met duizenden ogen publiek, beveiliging en organisatie om je heen en dat niemand je dan ook tegenhoudt. De Italiaanse delegatie zat daar ook gewoon bij, die laten dat echt niet zomaar gebeuren want die zijn dan ook fucked als organisatie.
+dit, het is fysiek gewoon vrijwel onmogelijk tenzij hij van een meter afstand zonder handen coke kan opzuigen door zijn neusgat