Stel je persoonlijke vraag #27

Ik heb een keer twaalf uur op een vliegveld in India moeten wachten in mijn eentje en dat waren echt de twaalf langste uren van mijn leven jemig. En ik heb ook een keer een dag+nacht op Manchester moeten wachten (ook in mijn eentje) maar kregen we gelukkig wel op het laatste moment nog een hotel aangeboden. En ik heb toen een leuke vrouw ontmoet die ook in haar eentje in hetzelfde schuitje zat en ik ben nog steeds bevriend met haar :slight_smile:

21 likes

Tweedehands schoenen

• Ja, leuk!
  • Nee, vies!

0 stemmers

1 like

Dat is echt het nadeel dat TUI niet zo’n grote vloot heeft als Transavia bv. Gingen zo vaak vliegtuigen kapot toen ik er werkte, altijd vertraging richting curacao enz (deels door douane checks). Zou zelf ook eerder met een andere airline vliegen.

1 like

Tomatensoep van de chinees:

• Is vegetarisch
  • Zit vlees in

0 stemmers

Help me choose.

• Dal makhani: rijk en zacht gekruid linzengerecht met gesmolten boter en room. + rijst, naan en salade.
  • Paneer tikka masala: huisgemaakte kaas gemarineerd en gegrild in de tandoor, daarna bereid in romige saus met gemalen cashewnoten en amandelen. + rijst, naan, salade.
  • Shahi paneer: huisgemaakte kaas in romige milde saus van tomaten en geroosterde cashewnoten. + rijst, naan, salade.
  • Dal tadka: gemengde linzen met knoflook, gember, uien en koriander. + rijst, naan en salade
  • Bharta aubergine: geroosterde aubergine met rode uien, tomaat, koriander en kruiden. + rijst, naan, salade.

0 stemmers

Want ik heb altijd externe bevestiging nodig voordat ik een keuze kan maken.

Dal makhani + paneer masala beide al eens gehad en die waren sowieso lekker. Ga ik safe en kies ik weer voor een van die of doe ik een van die andere twee? Klinken wel iets minder lekker idk, maar als ik het nooit probeer weet ik het niet. Aah.

Kan allebei toch? Als ik bij de Chinees ben/bestel geef ik gewoon aan dat ik vega ben en dan maken ze alles zonder vlees.

1 like

Mag ik even huilen omdat er bij mij geen restaurant zit dat dit bezorgt :cry:

2 likes

Jammie ik heb vorige week nog baingan bharta gemaakt en ik denk er nog steeds aan! Hoewel ik normaliter altijd dahl maak en dat wel echt mijn favoriet is. Paneer vind ik superlekker maar het vult me op één of andere manier nooit genoeg als maaltijd, ik snack er liever van als iemand anders dat eet.

1 like

Ik ben niet getrouwd maar ik draag vaak een ring om mijn linkerringvinger om het idee te geven dat ik verloofd of getrouwd ben, wanneer ik in mijn eentje met het ov of op stap ga! Ik geloof dat het in traditioneel protestante landen rechts trouwens de standaard is, maar daar woon ik natuurlijk niet.

2 likes

Ja ik vraag het me nu af?? Oke ik ga de achtergrond van mijn vraag uitleggen aan je :joy: ‘Mijn’ afhaalchinees heeft standaard vega tomatensoep en de wok waar we vaak heen gingen/gaan ook dus ik dacht eigenlijk dat tomatensoep van de chinees standaard vegetarisch was.
Tot ik gister bij anderen thuis (en van een andere chinees dus) tomatensoep heb besteld waar kip in zat. Blijkbaar is daar de tomatensoep altijd met kip. Vet dom eigenlijk want ze wisten dat ik vegetarisch eet maar goed. En het ergste: die mensen deden vervolgens de tomatensoep door een vergiet zodat de kip eruit is en toen durfde ik de soep niet meer te weigeren :cry:

3 likes

Het “hoort” links. Omdat die hand in verbinding staat met je hart.

Dit is toch een fabeltje?

1 like

In Nederland is het gebruikelijk dat protestanten hun ring aan de rechterhand dragen en katholieken aan de linkerhand. In andere landen is dat vaak weer anders!
Maar het maakt niets uit, je kunt zelf kiezen wat je wilt.

6 likes

Ja dat dachten ze vroeger maar zo onthoud ik het altijd links = hart = ring. Maar je mag natuurlijk zelf weten hoe je hem draagt. Maar ik ken het wel als link = de standaard.

1 like

Oh zo! Ja ik heb zelf geleerd katholiek = links en protestants = rechts maar dit is ook een handig ezelsbruggetje

2 likes

Oh dat ken ik helemaal niet, grappig dat daar onderscheid in is!

Ik heb trouwens links gestemd maar ik ben nog steeds mijn ring kwijt dus momenteel draag ik helemaal niks :sob:

Op het vliegveld van Philadelphia omdat mijn aansluitende vlucht niet ging door een storm na een vertraging vanwege onderhoudsproblemen.
De grote stadion lampen op het vliegveld gingen als rietjes heen en weer.
Kon in de rij gaan staan voor meer info.
Ze wilde me eerst op een vlucht zetten die ruim 28 uur later pas zou gaan.
Heb geweigerd en me op een eerst volgende vlucht als reserve laten zetten. Low and behold, ik kreeg een ticket voor die vlucht.
Had ook vertraging omdat de storm bleef hangen, heb er iets van 8 uur langer over gedaan dan gepland. Laatst vlucht was max anderhalf uur nog.

3 likes

Ik ben niet officieel getrouwd. Maar hebben het samenlevingscontract met een symbolische ring, die draag ik rechts.

1 like

Ga jij naar het EK mannen voetbal kijken dat over 2 weken begint?

• Ik zit elke wedstrijd voor de buis
  • Misschien een paar
  • Nee, fuck voetbal
  • Gewoon nee
  • Is er een EK?

0 stemmers

Ik heb verlovingsring ook nog om, die heb ik links en trouwring rechts. Maar ik ben ‘katholiek’ (doe er niks mee, maar gedoopt, communie en gevormd, dus in die zin) en zou het dus eigenlijk andersom moeten hebben begrijp ik hierboven :thinking:

1 like