Wij hadden eens speciaal een extra hotel geboekt dichter bij het vliegveld om onze vlucht 's ochtends te halen. Komen we aan, gaat onze vlucht niet door, was er een latere vervangvlucht en die had ook nog eens vertraging. We kregen niks van info en moesten het zelf maar uitzoeken en toen ik klachtenmails en brieven stuurde kreeg ik ook niks (behalve een tweet dat we met een speciaal groot vliegtuig mochten vliegen, wauw) terug. Denk dat ik nooit meer met TUI ga vliegen
Haha ja dat was toen de vliegtuigmaatschappij waarmee ik terug zou vliegen failliet ging terwijl ik op vakantie was Dikke paniek haha, maar gelukkig was het met een georganiseerde trip dus hoefde zelf niets te regelen. Was uiteindelijk een halve dag later thuis maar wel gevlogen op een vliegveld veel dichter bij mān huis.
Bij Ryanair precies hetzelfde. De klantenservice is ruk en naar je geld kun je fluiten.
Al drie keer. Eerste keer vanwege staking in Frankrijk, met een luchtvaartmaatschappij die maar twee keer per week op dit vliegveld vloog, dus moesten we een halve week langer vakantie vieren. Gelukkig bleven we bij familie want we kregen niks gecompenseerd.
Tweede keer met storm Ciara (Feb 2020). Toen heb ik nog een andere vlucht weten te boeken. Ik had toen iets van 10 opties en degene die we hadden was de enige vlucht die die dag ging.
En toen met corona in ItaliĆ«, zouden we eigenlijk heen gaan maar echt de dag voor vertrek ging het land op slot. We zouden de eerste helft van die trip sowieso naar een ander land dus dat hebben we toen gedaan. Dat land ging ook bijna op slot toen wij er waren, echt elke dag spraken we toeristen uit andere landen die niet terug konden. Maar wij gelukkig nog wel, al geloofde ik dat niet tot het vliegtuig echt opsteeg. Achteraf was ik niet gegaan maar destijds was het in Nederland alleen nog āgeen handen schudden hihahoā.
Nu klinkt het alsof ik heel vaak vlieg maar ik heb gewoon heel vaak pech denk ik.
Een paar keer gehad. Maar de ergste was toen ik in een keer in China voor mijn werk was en naar een andere stad moest vliegen om naar een fabriek te gaan. Op de terug weg ging mijn vlucht ineens niet.
Was mijn eerste keer alleen en niemand sprak er engels dus ik had geen idee wat er gebeurde. Ik werd op een gegeven moment in een super ranzig Chinees hotel gedumpt (je hebt in china europese en chinese hotels en het verschil is mega groot) Ik kon gelukkig een collega van ons chinees kantoor bellen en dan gaf ik die maar aan de vliegveld / hotel mensen en dan vertaalde zij voor mij.
Dat waren 8 hele lange vreselijke uren voor ik eindelijk weer eindelijk in de stad was waar ons kantoor zat + waar ik in een super mooi schoon hotel zat.
Ohh ik ben 1x in China geweest maar ik kan het me helemaal voorstellen wat een drama dat moet zijn geweest.
Ja ik voelde mij echt zo alleen! Terwijl ik de keren daarvoor ook vaak alleen ff ging winkelen of rondje in de buurt van het hotel ging lopen.
Maar is dan toch anders omdat je weet dat je je nederlands sprekende collega kan bellen als er iets is. Ipv je collega die wel engels kan maar je ook niet altijd begrijpt of mensen die helemaal geen engels kunnen
Ja het is zo lastig als je totaal niet kan communiceren en alles wordt alleen maar omgeroepen in het Chinees en je hebt geeeen idee wat er gaat gebeuren. En überhaupt overdosis aan geluid daar op de openbare plekken. Ik vond de hygienestandaarden daar ook zo dubbel. Inderdaad soms Europees/Amerikaans en dan supernetjes en luxe en schoon en soms zit je in de slaaptrein en dan spugen ze continu op de vloerbedekking wat in de trein ligt (?) en heeft er al iemand in je treinbed geslapen inclusief etensresten.
Omg ook echt dat bed
ik vind het echt een prachtig land qua natuur en steden etc wat ik daar heb gezien. Maar qua hygiene en bizarre dingen heb ik daar ook zoveel gezien
Het spugen gebeurd echt zoveel en overal. Mijn collega en ik zaten op een gegeven moment in een super mooi 5* europees hotel. We waren aan het eten en de man naast ons rochelde ook vol op de grond. In een restaurant op de vloerbedekking daaag eetlust
Ik heb een keer twaalf uur op een vliegveld in India moeten wachten in mijn eentje en dat waren echt de twaalf langste uren van mijn leven jemig. En ik heb ook een keer een dag+nacht op Manchester moeten wachten (ook in mijn eentje) maar kregen we gelukkig wel op het laatste moment nog een hotel aangeboden. En ik heb toen een leuke vrouw ontmoet die ook in haar eentje in hetzelfde schuitje zat en ik ben nog steeds bevriend met haar
Tweedehands schoenen
- Ja, leuk!
- Nee, vies!
0 stemmers
Dat is echt het nadeel dat TUI niet zoān grote vloot heeft als Transavia bv. Gingen zo vaak vliegtuigen kapot toen ik er werkte, altijd vertraging richting curacao enz (deels door douane checks). Zou zelf ook eerder met een andere airline vliegen.
Tomatensoep van de chinees:
- Is vegetarisch
- Zit vlees in
0 stemmers
Help me choose.
- Dal makhani: rijk en zacht gekruid linzengerecht met gesmolten boter en room. + rijst, naan en salade.
- Paneer tikka masala: huisgemaakte kaas gemarineerd en gegrild in de tandoor, daarna bereid in romige saus met gemalen cashewnoten en amandelen. + rijst, naan, salade.
- Shahi paneer: huisgemaakte kaas in romige milde saus van tomaten en geroosterde cashewnoten. + rijst, naan, salade.
- Dal tadka: gemengde linzen met knoflook, gember, uien en koriander. + rijst, naan en salade
- Bharta aubergine: geroosterde aubergine met rode uien, tomaat, koriander en kruiden. + rijst, naan, salade.
0 stemmers
Want ik heb altijd externe bevestiging nodig voordat ik een keuze kan maken.
Dal makhani + paneer masala beide al eens gehad en die waren sowieso lekker. Ga ik safe en kies ik weer voor een van die of doe ik een van die andere twee? Klinken wel iets minder lekker idk, maar als ik het nooit probeer weet ik het niet. Aah.
Kan allebei toch? Als ik bij de Chinees ben/bestel geef ik gewoon aan dat ik vega ben en dan maken ze alles zonder vlees.
Mag ik even huilen omdat er bij mij geen restaurant zit dat dit bezorgt
Jammie ik heb vorige week nog baingan bharta gemaakt en ik denk er nog steeds aan! Hoewel ik normaliter altijd dahl maak en dat wel echt mijn favoriet is. Paneer vind ik superlekker maar het vult me op ƩƩn of andere manier nooit genoeg als maaltijd, ik snack er liever van als iemand anders dat eet.
Ik ben niet getrouwd maar ik draag vaak een ring om mijn linkerringvinger om het idee te geven dat ik verloofd of getrouwd ben, wanneer ik in mijn eentje met het ov of op stap ga! Ik geloof dat het in traditioneel protestante landen rechts trouwens de standaard is, maar daar woon ik natuurlijk niet.
Ja ik vraag het me nu af?? Oke ik ga de achtergrond van mijn vraag uitleggen aan je āMijnā afhaalchinees heeft standaard vega tomatensoep en de wok waar we vaak heen gingen/gaan ook dus ik dacht eigenlijk dat tomatensoep van de chinees standaard vegetarisch was.
Tot ik gister bij anderen thuis (en van een andere chinees dus) tomatensoep heb besteld waar kip in zat. Blijkbaar is daar de tomatensoep altijd met kip. Vet dom eigenlijk want ze wisten dat ik vegetarisch eet maar goed. En het ergste: die mensen deden vervolgens de tomatensoep door een vergiet zodat de kip eruit is en toen durfde ik de soep niet meer te weigeren