Stel je persoonlijke vraag #27

Oh ja dat kan ook wel! Het was best een klein bootje, konden max misschien 8 mensen in ofzo? Dan heb ik me vergist!

Ja dat is de watertaxi! Die kan je bellen en dan komen ze. Heerlijk, lekker over het water scheuren!

3 likes

En de veerboot! @Irosa Dat is mijn lievelings, lekker op het dek de zeelucht opsnuiven en zeehondjes zoeken.

2 likes

Ik kan dus echt genieten van lange busritten als ik zitplek heb

6 likes

Ik haat die NS bussen ook echt intens. Volgensmij komen ze 9 van de 10 keer ook helemaal niet opdagen. Heb zo vaak gehad dat er omgeroepen werd dat er bussen kwamen, maar dat ze er gewoon na 1,5 uur nog niet waren. Echt dramatisch geregeld altijd.

4 likes

Heb jij wel eens van Cheese Rolling gehoord?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik vind buurtbusjes vreselijk omdat je niet meer mee mag als ze vol zitten en er zijn maar 7 plaatsen. Al meerdere keren gehad dat ik niet meekon. Sta je daar toch mooi te kijken.

5 likes

ik heb een afspraak voor een test maar ik moet me elke twee dagen testen ivm werk. en ik ben aangemeld voor de vaccinatie, maar wacht nog op een uitnodiging! ben hopelijk snel aan de beurt. oja en ik wacht op de uitslag van de antilichamen test, om te kijken of ik corona gehad heb.

1 like

Oh ja altijd stress als de trein vertraging had en ik de buurtbus moest hebben. Had maar een paar minuten overstaptijd en die bus gaat maar 1x in het uur en maar tot 18:00 ofzo. Snap ook niet dat die busjes dan niet ff op de trein wachtten.

1 like

Ik haaaat de bus. Altijd muf en ben altijd helemaal gaar en vaak ook kotsmisselijk als de busreis erop zit. De trein, metro en tram allemaal prima, maar de bus :rage: Het is voor mij in ieder geval een reden om amper naar familie te gaan. Mijn hele dag is na een busreis niks meer waard.

8 likes

Saaame. Zon hekel aan de bus. Je word altijd helemaal heen en weer geschud. Buschsuffeurs zijn 9 van de 10x chaggie. Altijd te laat ook. Soms rijden ze gewoon gedachteloos door en dan moet je helemaal roepen van ik wil hier uit. En vaak rijden ze ook zo lekker roekeloos.

9 likes

Er waren hier vroeger van die buurtbusjes die je moest bellen om te laten weten dat ze moesten rijden :sweat_smile: dat je bij de halte komt en er bijstaat "als u van deze rit gebruik wil maken belt u een halfuur voor de bus vertrekt -nummer-. Altijd gedonder.

6 likes

Kutste was vroeger altijd dat er 1 minuut tussen trein en bus zat, en dan ging je helemaal rennen en zag je die bus echt nƩt wegrijden. Weet zeker dat die buschauffeurs vaak in hun knuistje zaten te lachen. Echt 10 seconden later je deur dicht en mensen hadden nog mee gekund.

2 likes

Voor degene die vaginaal zijn bevallen. Op welke manier ben je uiteindelijk bevallen?:

• Half zittend op bed
  • Op de baarkruk
  • Liggend op de rug
  • Liggend op de zij
  • Staand
  • Hurkend
  • Op handen en knieĆ«n
  • In bad
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Bus sowieso. Ik heb altijd een hekel aan treinreizen. Heb een angststoornis en wil kunnen uitstappen wanneer ik wil. Nu moet ik zeggen dat ik ook nooit een halte eerder uitstap met een bus. Maar met de bus reizen is beter voor mijn gemoedsrust.

1 like

Ik vond het vroeger altijd wel leuk om met de chauffeur te kletsen. Maar bij ons zijn ze nu ook vaak chaggo inderdaad :unamused:

2 likes

Stel, je krijgt een kind. Je kunt jouw achternaam of de achternaam van je partner geven. Je partner legt de keuze bij jou.
De achternaam van je partner is niet mooi, maar wel prima/degelijk (en oer-Hollands).
Jouw achternaam is mooi en redelijk uniek, maar je hebt er niets mee (en geen/slecht contact met de ouder van je naam, waardoor je twijfelt of je jouw achternaam überhaupt wil doorgeven).
Welke naam zou je geven?

• Jouw achternaam
  • Achternaam van je partner

0 stemmers

2 likes

Ik heb zelf de achternaam van mijn partner, dus dat zou ik ook voor mijn kind willen. Maar ik moet zeggen dat ik wel liever mijn eigen achternaam had gehouden (vind ik mooier). Alleen mijn partner is daar nogal ouderwets in, dus ik heb me er maar bij neergelegd :laughing:

3 likes

Jouw achternaam kan ook meer voor je gaan betekenen als je kind ook die naam heeft. Ik zou liever de mijne doorgeven want die is het minst lelijk van ons twee

5 likes

Wat voor mij doorslaggevend zou zijn is dat ik slechte associaties heb met die achternaam vanwege slecht contact met die ouder. Ik heb vriendinnen in die situatie die het liefst hun achternaam zouden veranderen (maar duur). Zou hem dan niet willen doorgeven aan mijn kind.

4 likes