Stel je persoonlijke vraag #27

Beetje gekleurde mening want ik zou sowieso mijn naam willen doorgeven. Als je echt slechte associaties hebt met die naam zou ik die van je partner kiezen, maar is dat gevoel niet zo sterk: dan de jouwe. Maak je zelf mooie herinneringen. Tenzij je unieke naam iets in de trant van Poepjes is, dan die van hem.

9 likes

Bedacht me net dat ik geen enkel Janet Jackson nummer kan noemen en volgens mij nog nooit geluisterd heb

Ken jij haar nummers?

• Nee luister ik nooit
  • Een paar
  • Veel
  • Alles

0 stemmers

Best wat eigenlijk. Thats the way love goes kent iedereen wel
Toch? Scream, doesn’t really matter, All for you.

En die hierboven idd!

6 likes

Nee ken ik dus niet

Zal het eens gaan luisteren

4 likes

Anytime, i get so lonely, son of a gun

6 likes

Hangt er vanaf hoe slecht de associatie met je eigen achternaam is denk ik? Als je er vooral onverschillig naar kijkt, “meh ik heb er niks mee maar het zal wel” zou ik mijn eigen naam wel willen doorgeven. Als ik er echt negatieve associaties mee heb en die naam liever niet wil horen/doorgeven, dan die van je partner.

1 like

Ik raad je vooral de clip aan om een jonge Jennifer Lopez te zien die toen nog gewoon een danseres zonder zangambities was.

5 likes

Ik kan hier nu al stress om hebben, terwijl ik niet eens weet of ik kinderen wil :joy: mijn vriend heeft een buitenlandse naam die vaak verkeerd wordt uitgesproken en hij wil per se zijn naam doorgeven. Mijn naam is Nederlands, maar niet super bijzonder ofzo dus ik hoef mijn naam niet per se door te geven, maar zou toch liever mijn eigen naam houden en mijn hypothetische kind een Nederlandse achternaam geven aangezien er nog steeds mensen worden afgerekend op hun naam tegenwoordig.

1 like

Janet en The Velvet Rope zijn echt sexy albums! Zo goed.

:smiling_face_with_three_hearts:

12 likes

Ja ik ook, muziekje aan, lekker naar buiten kijken. Had het er net hier thuis nog over naar aanleiding van deze poll, omdat de bus altijd door dorpen rijdt is er zoveel te zien en zie je plekken waar je anders nooit zou komen, echt nice :blush:

2 likes

Ooh nu heb ik zin die albums weer te luisteren. Ik heb die echt grijs gedraaid

3 likes

Haha dit is zo herkenbaar! Wij zijn pas net samen en ik wil de komende 5 jaar echt nog geen kinderen, maar heb hier ook al veel te veel over na gedacht. Vriend heeft ook een buitenlandse achternaam en die is echt veel mooier dan mijn achternaam. Maar dat is wel altijd gezeur met uitspreken en spellen.

1 like

Er is wel een wetsvoorstel waarbij je je kinderen twee namen kan geven! In sommige landen (zoals Denemarken) volgens mij al lang heel normaal (zie ik in ieder geval bij veel vrienden). Ik zou iig liefst beide namen willen doorgeven. Unieke combi van toch al twee zeldzame en mooie (vind ik) achternamen én zo heten we allebei een beetje hetzelfde als ons kind.

Als ik echt moet kiezen dan wordt het de naam van mijn vriend. Zo ouderwets ben ik dan ook wel weer.

1 like

En in dit geval? Achternaam van mijn partner is unieker, hij heeft fijne associaties met zijn familie, ik totaal niet en heb vooral pijnlijke herinneringen aan mijn gezin.
Een dubbele achternaam is hier mogelijk. Mijn achternaam is vrij lang, dus de combinatie wordt wel lang. Ik dacht altijd de naam van mijn partner door te geven, maar de laatste tijd twijfel ik toch uit feministisch standpunt (en neig dan vooral naar dubbele achternaam).

Achternaam voor potentieel kind
  • Mijn naam
  • Naam partner
  • Dubbele achternaam

0 stemmers

Als een ouder hun kind een ‘corrigerende tik’ geeft (kuch slaat) nadat het kind wat fouts heeft gedaan, vind jij dat kind het recht heeft de ouder terug te slaan?

• Ja
  • Nee
  • Weet niet

0 stemmers

Het lijkt mij hypothetisch wel leuk om het kind dat ik gebaard heb de naam van mijn partner te geven! In mijn land houdt iedereen ook na het trouwen diens eigen naam aan (en ik zou in welke context ook sowieso niet andermans achternaam willen), dus niet om één geheel te vormen. Ik vind het wel een lief idee dat nadat ik de baby 9 maanden in me heb gehouden, mijn partner ook gelijk iets heeft wat de onvoorwaardelijke band met het kind symboliseert.

Als mijn partner een heel lelijke naam heeft of mijn naam veel mooier klinkt met die van de hypothetische baby gaat dat voor mij wel voor, trouwens. Ik gun mijn kind een leuke naam!

Dubbele namen vind ik persoonlijk niet leuk, dus daar zou ik sowieso niet voor kiezen.

2 likes

Ja, dit vind ik ook een mooi idee! Ik zou het alleen wel gek vinden om niet dezelfde achternaam als mijn kind te hebben
 Toevallig had ik het hier laatst over met mijn vriend, welke achternaam een hypothetische baby zou krijgen. Zijn antwoord: die van mij, want als we trouwen krijg je ook mijn achternaam. Ehhh???
Gelukkig is dit nog lang niet aan de orde.

1 like

Ik zou mijn kinderen het liefst mijn achternaam geven, ik heb dat kind immers gebaard en daar mag best wat tegenover staan. Vind het ontzettend achterhaalt dat de achternaam automatisch die van de man zou worden. Dat gezegd is mijn schoonfamilie nogal conservatief en hechten zij heel veel waarde aan de achternaam (en stamboom en anders zou die bij mijn vriend eindigen). Om die reden zou ik mijn kinderen de achternaam van mijn vriend geven. Heb geen zin dat het anders een zieke familieruzie wordt, want die ruzie vind ik het dan persoonlijk weer niet waard. Dubbele achternaam hou ik zelf niet zo van.

3 likes

Soort van dezelfde naam als mijn partner, want ik heb zijn naam achter de mijne geplakt en hij mijn naam. Maar wel allebei eigen naam eerst.

4 likes

Ik denk juist dat als ik een baby zelf in me heb gehad en heb gebaard, die sowieso heel erg als mijn kind zou voelen en de achternaam me helemaal niks zou uitmaken! Ik kan me voorstellen dat het voor de niet-barende partner juist erg betekenisvol (betekenisvoller dan voor mij) zou kunnen zijn als de baby diens naam krijgt. Maar ja, het is allemaal wel heel erg persoonsgebonden! Het zou zo kunnen dat ik er nu zo tegenaan kijk, maar dat ik over een paar jaar een partner krijg die het helemaal niets uitmaakt, of dat ik tegen die tijd juist heel graag mijn eigen naam zou willen doorgeven. Moeilijk om die inschatting te maken zonder partner of dringende kinderwens, haha!

1 like