Ik heb het beste contact met de familie van mijn ‘bonusmoeder’ (was ooit stiefmoeder maar zij en mijn vader zijn uit elkaar). Bij mijn moeder en vader is het allebei echt altijd een beetje drama geweest - weinig contact maar ook vaak gedoe binnen de familie. Na het overlijden van mijn vader heeft zijn familie me ook echt heel erg teleurgesteld op meerdere manieren, dus heb er ook niet zo’n behoefte meer aan verder.
Haha nee ik geloof dat je er dan weer 1 kiest om door te geven aan je kind? Goede vraag wel.
Je bent geen betere of slechtere feminist als je je achternaam niet wil doorgeven, zeker niet als hij pijnlijke herinneringen oproept.
Los daarvan is het misschien een optie om jouw naam als laatste vd twee te zetten? Dus naam partner - jouw naam. Dan krijgt jouw kind wel deels jouw achternaam, maar wordt die naam daarna niet meer generaties lang verder gezet (want enkel de eerste naam zal overgaan naar je kleinkind). Misschien vormt dat een goede oplossing tussen enerzijds willen tonen dat naam vader niet dé enige optie is, en anderzijds de nare herinneringen.
Kan jij goed tegen onrecht?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik heb een man en kind, en voer de achternaam van mijn man (Helga Partnernaam-Eigennaam). Ondanks dat mijn eigen naam unieker is.
De voornaamste reden is dat ik het fijn vind dat alle leden in ons gezin dezelfde achternaam dragen, en dat er gewoon een bordje ‘Familie Jansen’ bij de voordeur kan. Het is kneuterig maar ik vind het wel heel fijn om op die manier aan elkaar verbonden te zijn.
Bij ons hangt er een bordje Familie Partnernaam-Mijnnaam bij de deur
Ik moest dit na het trouwen (in een andere gemeente dan woonplaats) zelf nog bij mijn eigen gemeente doorgeven!
Ik kan me niet voorstellen dat mensen goed tegen onrecht kunnen. Hoe voelt dat??
Mijn broertje en ik hebben beiden bij de geboorte mijn moeder haar achternaam gekregen. Mijn ouders zijn zo’n 10 jaar na mijn geboorte getrouwd en toen kregen we beiden die van mijn vader, mijn moeder heeft haar eigen gehouden. Scheelt dat ze beiden een unieke en mooie achternaam hebben. Ik mag dus nog wel die mijn moeder gebruiken maar op officiële documenten staat gewoon die van mijn vader. Toen mijn ex en ik trouwplannen hadden toen wou ik ook mijn eigen achternaam gewoon houden, de zijne valt in het straatje Boer/Jansen/Smit maar hij vond dat stom haha. Zo’n beetje iedereen die dezelfde achternaam heeft is ook familie.
Dit komt dan enorm over alsof ze helemaal geen zin had in fietsen en het haar goed uitkomt dat het regent Hoe zien ouders dat toch zelf niet haha
Ik denk een beetje ‘c’est la vie’ idee ofzo?
Ik vroeg het omdat ik het zelf inmiddels een ontzettend cliché uitspraak vindt, alsof er mensen zijn die zeggen, nee prima doe mij dat onrecht.
Oh op mij komt dit over alsof ze niet is gaan fietsen en in plaats daarvan binnen een seksmarathon aan het houden is. Ik zie dit poppetje echt alleen maar seksgerelateerd
Goed tegen kunnen is een groot woord maar ik heb wel geleerd me er minder over op te winden. Soms is het niet anders en dan wil ik er geen energie meer insteken als dat toch geen zin heeft bijv.
Hmm ik denk juist dat mensen zich eens wat vaker moeten opwinden over onrecht
Moeder, maar dat is vooral omdat alle naaste familie aan vaders kant al overleden is. Vroeger was ik daar wel ongeveer net zo close mee
Ik heb de hoop opgegeven. Mijn moeder gebruikt het ook op die manier, echt ik begrijp het niet.
Oh ik snap jullie ook wel @Lemongrab, maar “” gebruik ik dus ook wel in het voorbeeld van Lemon hahaha, maar dan dus met de gedachte die ik daarna benoemde
Mijn moeder heeft geen familie meer, duss ja makkelijke keuze.
Ik denk echt dat de helft van de mensen deze twee emoticons door elkaar halen en
hahaha bij deze emoji denk ik dat ze eigenlijk zegt ‘we zouden gaan fietsen, maar het regent dus nu gaan we neuken’
sorry Marie