Stel je persoonlijke vraag #27

Haha ik moet direct denken aan Bert uit Married at first sight, dat was ook een drol van een vent met rare seksueel getinte grapjes en hij droeg dit shirt

25 likes

Is het gebruikelijk om bij een tweede of derde (of nog meer) zwangerschap een babyshower te organiseren voor de zwangere? Of alleen bij de eerste zwangerschap?

• Bij alle zwangerschappen
  • Alleen bij de eerste
  • Geen idee
  • Anders

0 stemmers

Bij de eerste van m’n zus was t wel een classic shower, bij de tweede alleen een borrel en de laatste niks haha

Maar ik vind babyshowers, genderevealparty’s en kraamborrels net zo verschrikkelijk als baargoud. Als ik dictator ben wordt dat allemaal verleden tijd, weg met die Amerikaanse invloeden. :joy:

29 likes

Helemaal geen babyshower :sweat_smile: Ik hoop niet dat mensen dit standaard gaan verwachten als zwangere of organiseren als familie/vrienden. Ik zit er zelf echt niet op te wachten.

6 likes

Bij mijn zus hebben we twee keer een babyshower gehad en bij de tweede dacht ik al hmm beetje onnodig maar oké. Nu met de derde wordt er met corona geen babyshower georganiseerd. Ben ik blij mee, maar ik denk dat mijn zus het niet zo leuk vindt haha.

Eerlijk vind ik het allemaal onzin en een beetje vergezocht, zeker als er ook nog een hele deal wordt gemaakt van de gender reveal. Dan heb je gender reveal, baby shower en oja ook nog kraamvisite natuurlijk. Blijf niet aan de gang

1 like

Haha die van mij vond t wel prima. Zei ook tegen dr vriendinnen dat ze die tweede shower niet wilde maar die chicks stonden erop :joy:

2 likes

Ik moest baargoud even opzoeken, kende het helemaal niet. Maar wat vreselijk zeg, alsof je een soort object bent ofzo? Doet me ergens net denken aan een hond die je een koekje geeft als hij een trucje heeft gedaan.

5 likes

Vinden jullie de volgende elementen in tv-series problematisch?

Friends: de grapjes en scenes over dat Monica vroeger dik was
  • Ja, is fat shaming en is gewoon niet ok
  • Tja snap dat iemand daar aanstoot aan kan nemen maar dat ligt dan aan de interpretatie van diegene
  • Nee niks mis mee moet gewoon kunnen

0 stemmers

New Girl: de grapjes en verhaallijn enzo dat Schmidt vroeger dik was
  • Ja, ook dit is fat shaming, gewoon niet okĂ©, kap ermee
  • Maar hij was ook gewoon dik en als je deze grapjes stom vindt ligt dat aan je eigen zelfbeeld niet aan de makers
  • Niks mis mee, grapjes moeten altijd kunnen en stereotypen zijn grappig met een reden

0 stemmers

Met baargoud moet ik vooral denken aan Willemijn van 2WMN die schreef “ik hoop een bijzonder sierraad te krijgen van Djurre, ik heb gehint dus ik hoop dat hij het begrepen heeft”. Later schreef ze dat ze inderdaad de ketting had gekregen die ze bedoelde.
Ik vond het idee al vreemd, maar helemaal om er op die manier over te schrijven.

2 likes

En grapjes over dat Rachel vroeger een andere neus had en een neusjob (edit: nose niet neus :sweat_smile: ) gehad heeft?

• Dat vind ik hetzelfde, ook niet kunnen
  • Dat vind ik anders, grapjes over vroeger dik zijn kan niet maar over een andere neus kan wel
  • Ik vind allebei gewoon kunnen
  • Ik vind grapjes over vroeger dik zijn wel kunnen maar over een veranderde neus niet

0 stemmers

1 like

Ik vind het niet helemĂĄĂĄl hetzelfde maar ik vind het allebei niet ok, ik vind de op uiterlijk gefocuste verhaallijnen gewoon niet ok.

14 likes

En voor degene die het kennen, Cheese Rolling, of de video hebben gekeken. Zou jij hier ooit aan meedoen?

• Nee superdoei
  • Ja lachen
  • Nee ik zou alleen aan de zijkant staan lachen

0 stemmers

Bij het woord TLC denk ik als eerste aan

• Een meidengroep
  • Een televisiezender
  • TeNder LoVinG Care
  • Anders

0 stemmers

Beste TLC-song

• Waterfalls
  • Creep
  • No Scrubs
  • Unpretty
  • Anders

• Ik ken geen TLC-songs

0 stemmers

1 like

Ik zie iemand voor me met zo’n lelijke hoed waar een naam voor is maar ik kom er niet op.

• fedora
3 likes

Jij hebt m in de kast hangen zo te horen!

We hebben met vriendinnen 1x de fout gemaakt om voor baby 2 van een vriendin geen babyshower te houden en dat werd ons niet in dank afgenomen :sweat_smile: Dus sindsdien doen we het maar voor elke baby.
Meestal doe ik de organisatie zodat ik kan voorkomen dat we vreselijke spelletjes moeten doen dus dan is het gewoon gezellig wat hapjes drankjes en cadeautjes (pre corona)

1 like

Waar woon je het mĂ­nst graag? Top 3.

• Emmen
  • Terneuzen
  • Hoogeveen
  • Doetinchem
  • Lelystad
  • Woerden
  • Almere

0 stemmers

1 like

Haha ben wel blij te zien dat het overgrote deel het met mij eens is :sweat_smile: zou iemand die een van de andere opties stemde zich geroepen voelen het toe te lichten?

(Ik had hier een discussie over en de andere pollopties zijn dus de argumenten die de andere partij inbracht)

1 like