Stel je persoonlijke vraag #27

Het gaat altijd maar over hoe vreselijk Almere is, maar zijn jullie wel eens in Lelystad geweest? Nog troostelozer en sfeerlozer dan Almere. En Almere heeft dan nog het voordeel dat het redelijk dichtbij de bewoonde wereld is, maar Lelystad is dus ook nog eens middle of nowhere. Moest er soms voor m’n werk midden in de nacht heen rijden en dan rij je dus een half uur door de polder in het donker in de leegte en dan kom je in die spookstad terecht :grimacing:

Sorry voor alle Flevolanders die ik hiermee kwets maar het heeft nogal indruk achtergelaten zoals jullie merken.

15 likes

Voordeel: iedereen krijgt een rijbewijs en auto op hun 18e, want je kan niet anders :fearful:

4 likes

Oké stem aangepast :thumbsup:

4 likes

Dont know what you got till its gone
Together again

Vind Janet echt een prachtige en sterke vrouw (cover van “Janet” mijn tante had dat album, heb ik echt zo vaak naar gestaard toen ik klein was haha), haar clips nagedaan, ze speelde in Fame (de serie), Poetic Justice, best veel herinneringen aan. In al haar clips ook hele goeie moves en choreo, ze was ook echt een kameleon qua looks in the 80/90s, zie haar clips/albums. Ze wordt ook heel vaak als voorbeeld genoemd door de Beys/Jlo’s vd wereld. Echt Lov Janet :sparkles:

5 likes

Een jaar niet naar Terneuzen is een jaar …

• zonder troosteloosheid geleefd
  • hier aan de kust de Zeeuwse kust
  • met een opsteker voor Blankenberge

0 stemmers

Haha deze persoon is echt boos op Terneuzen wow

3 likes

Het stadhuis is ook zo deprimerend. Het enige mooie aan Terneuzen is dat je vanuit daar snel in Gent bent.

14 likes

Kick Your Game en Red Light Special!

Oh mag ik ook nog een achternaam vraag stellen? Ik denk hier namelijk heel vaak aan ook al staat een kind nog niet echt op de planning.

Ik ben getrouwd en woon in het land waar mijn man geboren is. Ik heb mijn eigen achternaam gehouden. Ik twijfel heel erg welke achternaam ik aan ons eventuele kind wil geven.

Het liefst wil ik het kind mijn achternaam geven omdat ik het moet baren maar mijn achternaam is hier buitenlands en kennen mensen niet en kunnen ze ook niet heel goed uitspreken (maar ook weer niet onmogelijk om uit te spreken en misschien gaan we ooit wel naar Nederland). De achternaam van mijn man is hier ook niet echt bekend maar wel veel makkelijker uit te spreken en spellen alleen heb ik vaak moeite met enkele familieleden aan die kant. (Voorbeeld: mijn zwager die het ok vind als een 40 jarige geilt op een 13 jarig meisje) Dit is ook de reden dat ik zijn achternaam niet wilde.

• Kind jouw achternaam geven, mensen leren het maar uit te spreken
  • Kind achternaam man geven, jammer dat zijn familie kut is maar dat is makkelijker voor je kind

0 stemmers

@Echo Sowieso jouw achternaam dan. Het is echt niet zo erg om je naam altijd te moeten spellen, doe ik mijn hele leven al en het gaat gewoon vanzelf. Ik zou mijn hypothetische kind ook zonder twijfel mijn achternaam geven.

2 likes

Zullen de huizen daar goedkoop zijn? :thinking:

Hahahaa wist je dat ik direct aan jou dacht :joy:

Ik heb zelf niet zoveel met zo’n update-afspraak over en weer: wat doe je, wie zie je en vice versa. Geeft heel weinig energie kan het niet goed uitleggen, vind het wel leuk als dat spontaan gebeurt (elkaar tegenkomen) hoor, maar zo speciaal afspreken hiervoor… Kun je dan niet gewoon even mailen, als je benieuwd bent hoe het gaat? En is het echt uitgesloten dat de vriendschap een doorstart krijgt? Missh wel leuk, nu je toch nieuwsgierig bent naar haar, en aan haar moet denken om er een vervolg aan te geven?

2 likes

Siobhan?

1 like

Ik vind het lastig om dit in te vullen omdat het niet jouw keuze is, maar jullie keuze. Dus ik kan niet zeggen “jij moet dit doen” want ik weet niet hoe je man hier in staat. Zou de achternaam van je kind ook niet af laten hangen van hoe leuk of niet leuk je zijn familie vindt, dat zie ik daar wel los van (denk ik, is gevoelsmatig misschien anders). Vind sowieso wel dat mensen het maar uit moeten leren spreken als dat de keuze is die jullie maken.

6 likes

Ben jij blij met je achternaam?

• Ja!
  • Prima, maar had net zo goed een andere achternaam mogen zijn / heb er niks mee
  • Nee vind m’n achternaam niet mooi / ben er niet blij mee

0 stemmers

En voornaam?

• Ja!
  • Had liever anders geheten maar kan er mee door
  • Nee absoluut niet

0 stemmers

Ik vind dat stadhuis echt vet, wat voor bunker is dit? Verwachten ze nog een uitbraak van de koude oorlog.

2 likes

Ik heb geen plannen om binnenkort zwanger te raken dus het is een hypothetische situatie. Het is niet zo alsof ik op basis van deze poll een keuze ga maken haha. Maar wij willen alle twee dat een eventueel kind onze eigen achternaam heeft maar hij vind het ok als het kind die van mij krijgt. Ik twijfel dus alleen soms of het niet “zielig” is als het kind een achternaam heeft die mensen niet kennen.

Ik vind wel dat de achternaam verbonden is aan de familie (o.a. door bekendheid van zijn vader) maar dat is een heel verhaal.

Roepnaam ja, volledige naam nee. Zou heel graag mijn volledige naam willen wijzigen in mijn roepnaam, maar dat gaat helaas niet zo makkelijk

Ik moest er van de week aan denken dat ik eigenlijk alleen maar jongere mensen met mijn voornaam ken, moest ff hard lachen dat er straks iemand (ik) met mijn naam in het bejaardentehuis zit want dat klinkt niet oud ofzo. :joy: