Stel je persoonlijke vraag #27

Wat leuk! Klinkt als een goed programma, even kijken of dat ergens online te vinden is.

Ik denk dat er geen grenzen aan zitten bij cabaretiers, maar dat voor mij de voorwaarde is dat het dan wel een goede grap is. Als het iets is waarom kan worden gelachen, zit er automatisch een soort grens in ingebouwd zeg maar, dan is het uiteindelijk duidelijk spottend/absurdistisch bedoeld en niet gewoon totaal smakeloos dE grEnS OpzOeKen en daarmee iemand of een groep kansloos beledigen (zie in dit verband bijv Martijn Koning). Ik kan me geen écht goede grap voor de geest halen die ik te ver vond gaan.

4 likes

Is het lastige hierbij niet dat het zo subjectief is? Dus de een vindt een harde grap “heel goed” en de ander “niet grappig en ongepast”

4 likes

Ik was gisteren echt WOEST en toen heb ik voor het eerst in m’n leven iets op de grond gegooid lol (sleutels).

2 likes

Als je niet grappig kunt zijn zonder mensen te kwetsen ben je een slechte cabaretier :woman_shrugging:

Er zijn echt wel grappen over geaardheid die ik kan waarderen maar als je gewoon homofobisch bent en dan zegt ‘je mag niet boos worden want het is maar een grapje!!11!’ kan ik je niet serieus nemen

9 likes

“Calm your tits” vind ik een ongelooflijk irritante uitspraak. “Kalm aan, want dat bedoelde ik niet” vind ik prima, maar deze uitspraak i.c.m. “tieten” doet het net lijken alsof we weer in 1800 leven en vrouwen als hysterisch worden weggezet als ze een keer ergens een punt van maken.

9 likes

Die zie ik hier eigenlijk helemaal niet zo vaak? Ik moet in ieder geval altijd aan die meme denken met dat poppetje met die zwabberende borsten en dan moet ik er wel om lachen

Ik denk dat ik hem voor m’n gevoel regelmatig zie omdat ik elke keer weer denk “neeeee
”. Ik lees hem bewuster denk ik haha

ja toevallig kom ik 'm net tegen, in een zeer irritante context waarbij het denigrerend overkomt

3 likes

De manier van leven. Het is veel meer genieten van het leven voor mijn gevoel. Daarnaast het eten en drinken. Als ik in het zuiden uiteten ga, weet ik dat ik echt goed uiteten ga voor een normale prijs. In de rest van het land vind ik mijn bord vaak een soort van karig wanneer ik ergens ga eten. Of het kost je meteen weer 50 euro voor een tosti. Ow en mensen in de rest van het land vind ik vaak behoorlijk stijf (echter vind ik Limburgers vaak schijnheilig).

2 likes

Ik vind het ook redelijk irritant als iemand een heel verhaal typt, en dan komt er op het eind achteraan: ’ waarom ben ik zo?!?!!’
Doet het hele verhaal teniet.

4 likes

“Heb ik zojuist [
] gedaan? Oh ja zeker!!!”

Vrij vervelend

28 likes

Vrijheid van meningsuiting betekent natuurlijk niet random minderheden beledigen als grap. Dat is geen mening, dat is gewoon makkelijk proberen te scoren met je racistische opmerking.

1 like

Heb deel 1 al heel lang liggen maar ben er nog niet in begonnen.

3 likes

Gewoon nee (wel van gehoord)

9 likes

Stel je past op de kat van je ouders tijdens hun vakantie. Kat gaat dood. Laat je dat je ouders tijdens hun vakantie al weten?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Als ik op iemands huisdier pas vraag ik dat vooraf.

22 likes

Nee als ze terug komen zou ik met ze gaan zitten en ze vertellen dat de kat ook graag op vakantie wou en dat hij dus met wereld reis is gegaan.

8 likes

Welke irritante forumdingen doe jij?

• Ik zeg: ‘Je mag ook helemaal niets meer zeggen’
  • Ik zeg: ‘Ben jij mij?’
  • Als iemand een ergernis post dan reageer ik met ‘Haha ik doe dit ook’ (en dan nog met een niet-boeiende reden waarom je dat doet)
  • Ik ben de coronapolitie
  • Ik speel de advocaat van de duivel
  • Ik maak veenmol, cavia, gordijn en Woerden grappen (of andere oude forumgrappen die iedereens neus uitkomen)
  • Ik plaats dagboekposts
  • Ik zeik teringveel
  • Ik post alleen over mijzelf en maak geen interactie
  • Ik stel vragen die ik prima kan Googelen
  • Ik geef OMG-reacties in het opbiechttopic zonder omg-reacties
  • Ik plaatst foto’s en zeg dan 'let niet op de vieze spiegel, sorry voor de troep’ terwijl alles gewoon netjes is
  • Ik plaats m’n huisdier in het fototopic
  • Ik gebruik de spoiler-optie verkeerd
  • Ik val mods lastig met vragen die gewoon in de faq staan (en zeg dan dat ik de faq toch echt had gelezen)
  • Ik stel vragen in 't medische vragen topic die ik beter aan mijn huisarts kan stellen
  • Helemaal niets ik ben een chille forummer
  • Je bent nog iets anders irritants vergeten

0 stemmers

Oeps was nog iets vergeten

Hebben jouw ouders toen je jong was wel eens;

• Een huisdier weggedaan zonder het te overleggen?
  • Gelogen over een huisdier zijn dood? ‘Hij is weggelopen’ of ‘we hebben hem naar de kinderboerderij gebracht’ of whatever?
  • Een huisdier die dood is gegaan vervangen door een ander zonder dit te zeggen (vis/hamster ofzo)
  • Niet goed genoeg voor een huisdier gezorgd vanwege gebrek aan kennis (bv jij wou een hamster, dus kreeg je die in een kooi van 40x30 ofzo)
  • Iets anders
  • niets van dit

0 stemmers