Stel je persoonlijke vraag #27

Ik begrijp die opmerkingen over Woerden nooit :sweat_smile: Kan iemand dit uitleggen?

Ik weet het zelf niet goed maar Philip Geubels had zo’n programma gemaakt: Taboe waarin hij met verschillende mensen (met een handicap, andere geaardheid etc) een week spendeerde en oa besprak in hoeverre het okĆ© was om met hen te lachen en nadien deed hij dan een show voor hen. Vond ik echt een goed programla

6 likes

Eens met @Lula. En in algemene zin, als een groep mensen aangeeft iets kwetsend te vinden is het niet aan mij om te bepalen of dat gerechtvaardigd is. Ik kan wel zeggen dat ik het prima vind maar het gaat niet om mij.

1 like

Ik denk dat in dit geval de grap en de betekenis van de daadwerkelijke tekst wel naast elkaar kunnen bestaan, maar goed, je hebt gelijk dat alleen de mening van de ā€˜betrokkenen’ ertoe doet. Maar dat maakt zowel mijn mening als die van alle andere niet-surinaamse mensen overbodig, of die nou voor of tegen zijn.

Wat leuk! Klinkt als een goed programma, even kijken of dat ergens online te vinden is.

Ik denk dat er geen grenzen aan zitten bij cabaretiers, maar dat voor mij de voorwaarde is dat het dan wel een goede grap is. Als het iets is waarom kan worden gelachen, zit er automatisch een soort grens in ingebouwd zeg maar, dan is het uiteindelijk duidelijk spottend/absurdistisch bedoeld en niet gewoon totaal smakeloos dE grEnS OpzOeKen en daarmee iemand of een groep kansloos beledigen (zie in dit verband bijv Martijn Koning). Ik kan me geen Ʃcht goede grap voor de geest halen die ik te ver vond gaan.

4 likes

Is het lastige hierbij niet dat het zo subjectief is? Dus de een vindt een harde grap ā€œheel goedā€ en de ander ā€œniet grappig en ongepastā€

4 likes

Ik was gisteren echt WOEST en toen heb ik voor het eerst in m’n leven iets op de grond gegooid lol (sleutels).

2 likes

Als je niet grappig kunt zijn zonder mensen te kwetsen ben je een slechte cabaretier :woman_shrugging:

Er zijn echt wel grappen over geaardheid die ik kan waarderen maar als je gewoon homofobisch bent en dan zegt ā€˜je mag niet boos worden want het is maar een grapje!!11!’ kan ik je niet serieus nemen

9 likes

ā€œCalm your titsā€ vind ik een ongelooflijk irritante uitspraak. ā€œKalm aan, want dat bedoelde ik nietā€ vind ik prima, maar deze uitspraak i.c.m. ā€œtietenā€ doet het net lijken alsof we weer in 1800 leven en vrouwen als hysterisch worden weggezet als ze een keer ergens een punt van maken.

9 likes

Die zie ik hier eigenlijk helemaal niet zo vaak? Ik moet in ieder geval altijd aan die meme denken met dat poppetje met die zwabberende borsten en dan moet ik er wel om lachen

Ik denk dat ik hem voor m’n gevoel regelmatig zie omdat ik elke keer weer denk ā€œneeeeeā€¦ā€. Ik lees hem bewuster denk ik haha

ja toevallig kom ik 'm net tegen, in een zeer irritante context waarbij het denigrerend overkomt

3 likes

De manier van leven. Het is veel meer genieten van het leven voor mijn gevoel. Daarnaast het eten en drinken. Als ik in het zuiden uiteten ga, weet ik dat ik echt goed uiteten ga voor een normale prijs. In de rest van het land vind ik mijn bord vaak een soort van karig wanneer ik ergens ga eten. Of het kost je meteen weer 50 euro voor een tosti. Ow en mensen in de rest van het land vind ik vaak behoorlijk stijf (echter vind ik Limburgers vaak schijnheilig).

2 likes

Ik vind het ook redelijk irritant als iemand een heel verhaal typt, en dan komt er op het eind achteraan: ’ waarom ben ik zo?!?!!’
Doet het hele verhaal teniet.

4 likes

ā€œHeb ik zojuist […] gedaan? Oh ja zeker!!!ā€

Vrij vervelend

28 likes

Vrijheid van meningsuiting betekent natuurlijk niet random minderheden beledigen als grap. Dat is geen mening, dat is gewoon makkelijk proberen te scoren met je racistische opmerking.

1 like

Heb deel 1 al heel lang liggen maar ben er nog niet in begonnen.

3 likes

Gewoon nee (wel van gehoord)

9 likes

Stel je past op de kat van je ouders tijdens hun vakantie. Kat gaat dood. Laat je dat je ouders tijdens hun vakantie al weten?

• Ja
  • Nee

0 stemmers