Stel je persoonlijke vraag #27

Ik heb in het verleden vaak gehad dat buren graag contact wilden en ik niet. Ik heb daar gewoon geen behoefte aan. En dat kan misschien asociaal overkomen maar ik hoef gewoon niet zo’n band op te bouwen. Nu heb ik dat ook niet. Gewoon hoi zeggen is genoeg. En dat was wel eens een ergernis.

Hoe is jouw contact met de buren?

• We zeggen elkaar gedag
  • Ik ken ze goed, weet hun namen en komen ook bij elkaar thuis
  • Ik weet niet eens wie mn buren zijn
  • Anders:

0 stemmers

Een buurtfeest:

• Ja gezellig!
  • Nee stuur mij geen uitnodiging
  • Ik ga uit verplichting

0 stemmers

Heb je dat kind al wel eens lelijk genoemd?

Zou ik dan mee beginnen

10 likes

Mn ouders hebben echt een hele goede band met de buren. Ik ken ze ook allemaal en gewoon leuke mensen. Maar nu hebben mn ouders met 1 van de buren een soort van ‘ruzie’ om een boom. Die boom staat in mn ouders tuin en mn vader wil die kappen. En mn buurvrouw wil dat niet en moet er nog net niet om huilen. En het is een klein boompje en geen enorme eik ofzo. Ik weet ook niet wat ik ervan moet vinden haha.

Kunnen ze Devoon niet gewoon verplaatsen naar de buren hun tuin? Of is het ivm lichtval oid dat de boom weg moet?

1 like

Oja dat is wel een idee idd. Ik weet niet eens precies waarom ze het erg vindt. Misschien om het uitzicht maar ik kan het eens voorleggen aan mn ouders.

1 like

Bel Frank Visser!!

3 likes

Haha ik sterf echt nog liever dan dat mn ouders met zo’n probleem op tv zouden komen.

4 likes

Ken jij veel bomennamen? Ik kom eigenlijk niet veel verder dan palmboom, eik, ehhh? Dus echt de naam van de boom.

• Nee max 3
  • Zo’n 5-7
  • Ik ken er meer dan 10
  • Ik ben zooo gek op bomen en ik ken er meer dan 20

0 stemmers

Hahaha, heerlijke pollopties weer. Van max 3 naar 5-7 naar >10

16 likes

Ja ik had geen zin om het precies te doen. En anders, maak zelf een poll aan!!!

:partying_face:

8 likes

Het is ook jouw pollfeestje natuurlijk, op je forumverjaardag :dancingbanana:

1 like

Ik ken wel een heleboel boomsoorten van naam, maar ik zou ze niet kunnen aanwijzen. Komt misschien ook omdat we vroeger bij kerkles het bomenlied zongen :joy:

1 like

Een berk heeft een witte bast
Een beuk heeft een gladde bast (dus geen dik schors)
Een plantaan heeft zo’n soort camouflagekleding achtige bast, want er vallen altijd stukken bast uit
Een eik (er zijn verschillende types maar ze lijken wel op elkaar) heeft hele typische bladeren die van die inhammen hebben
Een meidoorn ook, maar die bladeren zijn korter en lijken met wat fantasie op een klavertje vier
Een populier heeft bladeren die op :spades: lijken
Hazelaars hebben van die ‘katjes’ in de bloei
Lindebomen zijn vaak heel groot (of ik herken alleen de grote bomen) en hebben vaak takjes/bladeren vlak bij de grond

En dan heb je nog de super duidelijke bomen, de treurwilg, de den, de spar, de olijfboom, de magnolia (als ie in bloei is vooral) de palmboom etc.

12 likes

De vriend van een vriendin heeft mij denigrerend in m’n gezicht “ambtenaartje” genoemd en dat raakt echt een gevoelige snaar bij mij. Ik vond hem al kut en sindsdien haat ik hem intens. Maar ja

4 likes

Wow ik had niet verwacht dat jij een soort bomen Freek vonk was.

22 likes

Ik las jouw uitleg in m’n hoofd op een melodietje, omdat ik dacht dat het een reactie op het bomenlied van @George was haha. Bij regel 3 had ik door dat dit wss geen kerklied is, maar een uitleg

20 likes

Ik dus wel, ik vind @Zemraluani echt zo’n persoon waar je alles kan van verwachten. In positieve zin btw haha

7 likes

Ik had eerder verwacht dat @Merel opeens ook van alles bleek te weten over bomen.

11 likes

En stel je wordt gevraagd of je nu alle kennis moet op doen over bomen of vogels. Wat kies je?

• Bomen
  • Vogels

0 stemmers