Stel je persoonlijke vraag #27

Hahaha nou meer m’n vader

Altijd als we als kinderen naar het bos gingen ging mn vader bij elke boom WELKE BOOM IS DIT vragen en dan de hele tijd wijzen op de bladeren. Het is trouwens makkelijker wanneer de bomen hun nootjes laten vallen en je overal beukennootjes, dennenappels en eikeltjes ziet liggen onder de bomen.

Maar ik herken dan weer heel weinig struiken in het bos, dat heb ik nooit kunnen onthouden, ondanks m’n vaders beste effort.

8 likes

Het is wel veel leuker eigenlijk als je dingen kan herkennen/kan benoemen. Ik vind het ook altijd leuk om in tuinen te kijken wat voor planten/bloemen ik kan herkennen. het is trouwens erg grappig om te merken dat veel mensen zelf niet eens weten wat ze in de tuin hebben staan.

Wat vind je het leukste om te zien?

• bloemen
  • planten
  • bomen
  • struiken

0 stemmers

1 like

Mijn vader ging met mij altijd met een vogelboekje oefenen. En welke we dan buiten zagen. Nou ik ken nu alleen nog zo ong. Duif, kraai, meeuw. Oke natuurlijk wel meer maar zoveel als ik toen kende. Misschien moet ik het weer oppakken.

3 likes

Ja vogels weet ik ook vrij weinig van buiten de tuinvogels hier.

Maar sinds de Corona fiets ik wel vaak langs de weides en nu herken ik er een stuk meer dan vorig jaar. Maakt het wel leuker vind ik, maar zal nooit een Vogelaar worden ben ik bang.

2 likes

Kan de gemeente niks doen?

Ze hebben toch van die asodorpen voor mensen die niet normaal in een wijk kunnen wonen?

Ik had terrorburen, iemand die midden in de nacht opeens keihard de muziek gingen aanzetten of ging schreeuwen en dingen kapot maken. Echt hels, want je schrikt je helemaal het leplazarus.
En volgens mijn vorige buren waren wij zelf terrorburen omdat we te hard liepen in huis (lag geen vloerbedekking).

3 likes

Dit brengt spontaan herinneringen naar boven van hoe een ontspannen autoritje door de polder met m’n ouders kon uitmonden in een mondeling. En het dan gek vinden dat ik de antwoorden niet wist :cry: Wie behalve jullie had me dat moeten leren jongens! En ook niet eens tijd om het in me op te nemen als je er met 120 per uur langsrijdt

6 likes

Sorry voor deze interruptie in het bomengesprek maar ik wil nog iets weten over terrorburen.

Ben jij zelf een terrorbuur?

• Ja
  • Nee
  • Misschien
  • Nee maar mijn buren denken daar anders over
  • Vroeger wel, nu niet meer (Wel na je 18e, niet als gillende peuter ofzo)

0 stemmers

1 like

Ik zit hier alleen thuis en heb alsnog mijn oortjes in :joy: Denk niet dat de buren veel van mij horen

5 likes

Wow, wij zijn echt een nette mensen forum!
Edit: of een forum voor mensen met weinig zelfkennis.

12 likes

Ik vind mijn onderbuurman nu ook vervelend maar ik had in mijn vorige appartement echt terrorburen. Dat leek echt net een soap. Was een jong meisje van 22 ofzo en haar vriend. We hebben meerdere keren de politie moeten bellen door hun ruzies die totaal uit de hand liepen. Ook waren zij altijd midden in de nacht wakker, bleek later dat ze aan de harddrugs zaten.

Ze had ook haar auto total loss gereden en tegen onze garage aangereden. Later kwam ik er super toevallig via via achter wat haar insta was want ze was een soort influencer (suicide girl). Toen keek ik wel eens haar story om te kijken wat er nu weer aan de hand is.

Ik woon daar nu niet meer maar wat echt mega bizar is is dat ze nu alle twee overleden zijn. Ze waren echt nog heel jong.

5 likes

Wat heftig! Maar suicide girl? Is dat een soort emo girl maar dan de 2021 versie?

Dat is een website die zo heet en die daar meisjes zijn modellen. Maar met een alternatief uiterlijk. Zij had zelf bijvoorbeeld roze haar en heel veel tattoo’s.

2 likes

De buurvrouw heeft wel aangegeven dat de bass van onze speakers soms duidelijk hoorbaar is.

Maar dat maakt me nog geen terrorbuur denk ik.

Zo wel, verander ik m’n vote haha

Ik denk dat ik sommige buren wel irriteer, omdat klussen een hobby is geworden.

Een instagram voor je huisdier

• Ja
  • Nee
  • Geen mening

0 stemmers

Een openbare instagram voor je kind

• Ja
  • Nee
  • Geen mening

0 stemmers

Als je echt een lelijk beest heb met 3 ogen ofzo oke. Maar voor elk huis tuin en keuken beest een insta vind ik zon gedoe.

12 likes

Ik vind het bizar hoeveel tijd en werk er soms in een insta van een middelmatig beest zit. Echt hoe dan?! Verblind door de liefde en iedereen mag het weten. Maar ja zeker als het een bepaald ras is, zijn er zo veel volgers die dan ook communiceren vanuit de insta van dat middelmatig beest. Echt gekkenhuiz

4 likes

Mja, geldt op zich ook voor accounts van mensen zelf. Kijk dan soms liever naar het huisdier :grimacing:

2 likes

Ja maar die plaatsen zelf de berichtjes :stuck_out_tongue: Fikkie ligt gewoon te ruften in z’n mand

7 likes