Stel je persoonlijke vraag #27

In mijn vorige huis had ik dunne wandjes met de buren en hierdoor regelmatig meegekregen dat ze hun kinderen mishandelden. Meerdere keren VeiligThuis/politie etc. gebeld en die zijn ook wel eens langs geweest maar die gaven aan weinig mee te kunnen (waarom weet ik niet meer precies maar vind ik nog steeds bizar).

Inmiddels verhuisd maar god wat heb ik me daar vervelend en machteloos gevoeld.

1 like

Ik vind dit soort insta’s echt ontzettend cringe en not done
https://www.instagram.com/p/COIjHRRlYGW/

7 likes

Hoezo is dit niet verboden? Ik vind dit echt onbegrijpelijk. Ga lekker foto’s van je kind laten zien aan familie en vrienden. Gatverdamme.

2 likes

Ben jij weleens naar de huisarts gegaan voor een moedervlek die je niet helemaal vertrouwde?

• Ja
  • Nee
  • Wel vaker

0 stemmers

Heb je weleens een moedervlek laten verwijderen?

• Ja, om cosmetische redenen
  • Ja, om medische redenen
  • Nee nog nooit

0 stemmers

Mijn vorige buurmeisje was echt terror. Heel veel lachgas wat je super goed kon horen in mijn studio. Paar keer over geklaagd bij haar en daarna bij studentbeheerders waardoor ze boetes kreeg waar ze niet zo blij mee was. Heeft ze een keer een peuk uitgedrukt in mijn spionnetje, bitch op m’n deur geschreven in sigarettenas.

De druppel was echter toen er bij mij om half 6 's ochtends werd aangebeld door de lachgaskoerier. Nogmaals studentbeheer geappt en toen was m’n buurmeisje er klaar mee. Heeft keihard op mijn deur staan bonken, met voorwerpen tegen mijn studio staan slaan dat ik naar buiten moest komen met m’n grote mond etc. Natuurlijk niet gedaan, politie laten bellen en niet laten merken dat ik thuis was. Maar ik vond dat zo eng, denk wel het engste wat ik heb meegemaakt omdat ik ook geen kant op kon. Durfde daarna ook niet meer over de gallerij te lopen en schrok bij elke deur die dicht viel, zelfs toen ze erna was uit gezet vanwege illegaal samenwonen met haar zus.

TLDR: er woonde en lachgas verslaafd meisje naast me die me heeft bedreigd.

Elke keer als ik door de stad loop en ik zie iemand die op haar lijkt, schrik ik weer en begint m’n hart echt harder te kloppen.

Gelukkig zijn m’n huidige onderburen echt onwijs lief en leuk haha!

9 likes

Ik heb een privé insta voor mn katten. Zo heb ik makkelijke leuke foto’s en filmpjes van ze op een plek.

Blijkbaar was het medisch (was ook in het ziekenhuis onder narcose) maar dat hoorde ik pas achteraf haha, ik was denk ik 4/5. Volgens mij zelfs jaren later.

Ken jij vrienden, directe collega’s of familieleden die sinds de oktober lockdown nog voor een pleziervakantie naar het buitenland zijn gegaan? Dus niet 2 dagen naar familie in België of zo, maar echt een week Ibiza bijvoorbeeld.

• Ja 1 of 2
  • Ja 3 of 4
  • Ja, 5+
  • Nee

0 stemmers

Ken jij kennissen die sinds de oktober lockdown nog voor een pleziervakantie naar het buitenland zijn gegaan? Dus niet 2 dagen naar familie ofzo, maar echt een week Ibiza bijvoorbeeld.

• Ja, 1 of 2
  • Ja, 3 of 4
  • Ja, 5+
  • Nee

0 stemmers

Ik zie dit bijna alleen bij influencers en vraag me af waarom. Zijn zij extra egoïstisch of houden onbekende Nederlanders hun vakanties beter verborgen? Geld is sowieso het punt niet denk ik, veel mensen om me heen gaan normaal erg vaak naar allerlei landen.

Zoiets duurt idd te lang. Wij hadden vroeger ook een aso gezin in de straat die de hele buurt terroriseerde. En we hebben toen met zn alle petities getekend enzo. En toen moesten zij eindelijk weg met straat verbod en al.
Daarna hebben we wel een buurt feest gehad haha.

5 likes

Heb jij wel eens oranje kleding die je bij bier krijgt gehad/gedragen.

• Jaa oranje boven!! Heuj heuj heuj
  • Tyf op

0 stemmers

1 like

Kreeg je ook net een insta ad voor zo’n afzichtelijk Heineken shirt?

Ja op youtube hahaha

1 like

Ja dat lelijke bavaria jurkje

12 likes

Zou je na Corona mee willen doen aan een forummeeting?

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

Wat vind je de prettigste manier om een vriendschap “uit te maken”?

• Laten verwateren
  • Niks meer van je laten horen
  • Actief aangeven dat je het niet meer ziet zitten
  • Iemand anders de boodschap laten doorgeven
  • Anders, namelijk

0 stemmers

Welke schoen doe je altijd als eerste aan?

• Linker
  • Rechter
  • Wisselt
  • Geen idee, ik ga er op letten

0 stemmers

Na hoe lang alleen op reis zou je je dierbaren missen?

• Tot na een dag al
  • Tussen dag en paar dagen
  • Tussen paar dagen en week
  • Tussen week en twee weken
  • Langer dan twee weken

0 stemmers

1 like

Voor corona organiseert onze buurman elk jaar een buurtfeest. We kunnen er niet onderuit want het is letterlijk naast ons huis + elke week staat iemand van het buurtcomité aan te bellen om je te overtuigen.
3 jaar geleden lag ik in mijn hangmat in de tuin en ineens stond ze naast mij, ze had gewoon gezellig mijn poortje opengedaan en was naar binnen gekomen.
Elk jaar zien we daar zo gigantisch tegenop. Je moet 25 euro per persoon betalen en dan krijg je een halve kip, sla, groenten, aardappels en saus en mag je drinken zoveel je wil (ik drink geen alcohol en ben nogal secuur met vlees eten). Ook komt er elk jaar een special act (comedian, bandje dat muziek speelt, goochelaar, …) dat op niets trekt. Na de special act zetten ze de boxen open en kan je dansen (muziek van de jaren stillekes) en dat duurt tot 6u 's morgens.
Mijn vriend en ik zijn zo blij dat het al 2 jaar niet kan doorgaan door corona.

@Jumpsuit, ik weet de namen van mijn buren, ik zeg ze gedag en als we tegelijk buiten staan doen we soms een babbeltje maar we komen niet bij elkaar op bezoek :slight_smile:

1 like

Ik heb meer dan 300 moedervlekken en er zit huidkanker in de familie, het is niet te doen om dat allemaal te controleren en in de gaten te houden dus ik ga 3x per jaar naar de dermatoloog om alles even te laten checken. Een soort APK haha, en ik kan ook altijd tussendoor langskomen als ik iets niet vertrouw. Dat geeft me wel heel veel rust, vind het erg fijn dat dat kan!

11 likes

Dit wordt gezellig jongens :partying_face:

33 likes

Mn vriend mis ik na een week ofzo, maar toen ik met hem een jaar op reis was heb ik niemand gemist. Ik was wel blij om iedereen weer te zien, maar het was ook prima toen ik ze niet zag of sprak.

Bedenk me nu opeens weer, was een flinke tijd geleden en woon er al heel lang niet meer, maar dit: Hof: 15 jaar voor snelkookpanmoord | NOS is in de flat tegenover ons gebeurd toen we er woonden. Geen directe buren maar close enough, wel vrij terror zou ik zeggen :sweat_smile:

Hahaha kut ik ben zo’n persoon, mijn vogel heeft een eigen instagram. Het leek me handig! Zo kan iedereen die graag foto’s wil zien op de Instagram kijken en val ik niet mensen lastig die daar geen zin in hebben.

Het is inderdaad omdat ik hem zo lief vind en ik anders bang ben dat ik te veel familie en vrienden spam met foto’s en videos enzo. :sweat_smile:

2 likes