uhm tja. Hun wereldbeeld is nogal afwijkend van de norm. Erg spiritueel, hippie, alternatief zeg maar en gaan helemaal op in complottheorieën, ook pre covid. Ze hebben jaren met hun kinderen in een caravan in the middle of nowhere in Spanje gewoond en plaatsen zichzelf buiten de maatschappij. Ze zijn ook behoorlijk gelovig (maar nogal een bijzondere variant geloof ik)
En ze bedoelen het niet kwaad en zijn ook geen onaardige mensen hoor, maar ik ben het andere uiterste in vele opzichten (atheïst, pro-choice, feminist, politiek actief, moedig mensen aan hun eigen keuzes te maken) en ben ook niet op m’n mondje gevallen. Ik zoek de confrontatie niet op, maar het schuurt wel. (bijv: zij gaan naar viruswaarheid protesten, ik werk momenteel als Bron en contactonderzoeker…)
Ze hadden gewoon graag een partner voor hun zoon gezien die in hun straatje past. Het is vooral sneu voor m’n man omdat dat zo’n lieverd is die conflicten vermijdt. Ik heb me er wel bij neergelegd dat dit nou eenmaal is wat het is.