Stel je persoonlijke vraag #27

Die is leeg, puur voor de sier

1 like

Wel bewuster sinds ik Normandie ben geweest en ook die beelden van begraafplaatsen voor me heb e.d.

4 likes

Herdenk je alleen doden van de 2e wereldoorlog?

• Ik herdenk niet
  • Ja
  • Nee, ook van andere oorlogen/andere slachtoffers

0 stemmers

Ik denk eigenlijk altijd aan mijn opa tijdens die 2 minuten dus in dat opzicht herdenk ik dan alleen van de tweede Wereldoorlog, maar dat gaat eigenlijk onbewust en daarna denk ik wel aan andere slachtoffers.

5 likes

Nee! Als je handen een stuk van de muur staan, moet je lichaam alsnog helemaal recht zijn. Als je buik naar de muur gaat, is je rug hol en dat is niet de bedoeling.

Filmpjes

Zie een voorbeeld in dit filmpje Redirecting.... En deze vanaf 3:57 Beginner Handstand Series: Part 2 - YouTube

En dit is trouwens een linkje naar die moeilijkere oefening Beginner Handstand Challenge: Week 3 - 12 Minute Athlete

3 likes

Ik precies, ik denk ook vooral aan mijn opa en oma (die er beiden niet meer zijn) en aan hoe het voor hun geweest is toen ze kind waren in oorlogstijd. En zij hebben ook nog veteranen in huis gehad 25 jaar geleden, uit Canada en Amerika. Dat heeft echt zoveel indruk gemaakt toen ik klein was.

Vroeger dwaalden m’n gedachten wel vaak af, maar nu zij er ook niet meer zijn, zijn m’n gedachten wel bewuster

2 likes

Hoop dat dit de Belgische stemmen zijn…

4 likes

Ja ik dacht al! OkƩ helder nu :blush:

1 like

Omdat ik dat er nu met een burn-out niet bij kan hebben. Te veel emoties, te heftig onderwerp, te veel prikkels, dus toen mijn vriend om half 8 de dodenherdenking opzette, ben ik lekker lang gaan douchen en heb ik met een muziekje een moment voor mijzelf gepakt.

Overigens was ik ook niet 2 minuten stil toen ik een jaar in het buitenland woonde. Ik sta vooral uit respect naar anderen bij de oorlog stil en op het moment dat ik in een land woon waar dat totaal niet leeft en verder niemand uit Nederland mij op dat moment ziet of het met mij daarover heeft, dan heb ik geen specifieke reden om op dat moment daarbij stil te staan. Voor mijzelf hoef ik in ieder geval niet perse op dat moment 2 minuten stil te zijn om de doden te herdenken. Daar kan ik ook op andere manieren en op andere momenten bij stilstaan.

5 likes

Normaal wel, ben het nu gewoon voor de eerste keer vergeten :sob:

2 likes

Moest vaak werken

Was werk waarbij dat niet echt kan nee! Ik probeerde er dan altijd wel op een ander moment van de dag even bij stil te staan. Of je dat nou om 20:00 of om 12:00 doet maakt ook niet heel veel verschil voor mij, als de intentie hetzelfde is. Als je in het buitenland bent en je houdt Nederlandse tijd aan dan doe je het ook op een ander tijdstip (voor jouw tijdzone).

Wel benieuwd voor de mensen die dit wel eens in het buitenland (in een land met tijdverschil) hebben gedaan, houd je dan 20:00 Nederlandse tijd aan of 20:00 lokale tijd?

• Lokale tijd
  • Nederlandse tijd

0 stemmers

Meneer Spaghetti

• Ten eerste is’t Albertooo
  • Wie?

0 stemmers

Ik moest kloppen…

• Want de bel doet het niet
  • Heh?

0 stemmers

Ik kom er net dus achter dat mijn vriend vroeger bijna nooit Samson en Gert keek en dat bovenstaande dingen hem dus niks zeggen :exploding_head:

2 likes

Mohhh Gertje

Wat deed hij dan in zijn jeugd?

29 likes

Ik zat in new york heel netjes op een bankje daar om 2 uur smiddags hier 8 uur savonds stil te wezen 2 minuten. Keek ik op mn telefoon was het al 5 mei… :slightly_smiling_face:

53 likes

Hahaha oh mohhh Gertje kent hij wel zegt ie, dat scheelt dan weer

@midheavenmoon hm ja misschien moet ik een keer met hem oefenen ofzo, is wel belangrijke ontwikkeling die hij gemist heeft

1 like

Ik kom er nu net achter dat het Alberto Vermicelli is, en niet meneer Spaghetti haha :sweat_smile:

2 likes

Ja ik weet ook niet zeker of ik dat nou echt doorhad als kind eigenlijk

3 likes

Heb jij wel eens schindler’s list gezien?

• Nee
  • Ja een keer
  • Ja vaker
  • Ben ik nu aan het kijken

0 stemmers

Meneer spaghetti was omdat Samson geen vermicelli kon zeggen en Alberto heeft ook zijn naam Italiaans touch gegeven want eigenlijk heet hij gewoon Vermeersch en dat hoor je Gert ook zeggen.

24 likes