Iedereen is uniek. En daarin zijn we niet uniek.
Hoe goed kun jij tegen feedback op je werk?
- Niet van toepassing
- Goed, ik zie het als leermoment
- Mwah, even op de kiezen bijten en doorrr
- Slecht, ik word er onzeker/boos/oid van
0 stemmers
Nog even in aanvulling op jouw poll nog even wat polls over donatie! Let op, zijn niet anoniem.
- Ja, ik doneer volbloed
- Ja, ik donor plasma
- Eerder wel gedaan, maar nu niet meer
- Zou wel willen, maar mag/kan niet
- Nee, ben ik niet
- Anders
0 stemmers
- Ja, voor al mijn organen/weefsels
- Ja, maar niet voor alle organen/weefsels
- Nee, wil ik niet
- Nee, maar twijfel wel
- Anders
- Gaat je niks aan
0 stemmers
- Ja, heb hier ook een wilsverklaring voor opgesteld.
- Ik overweeg het wel maar (nog) niet vastgelegd.
- Twijfel.
- Nee.
- Andersā¦
0 stemmers
Ter info: op Uw keuze bekijken | Uw registratie | Donorregister kun je inloggen via digID en kun je controleren hoe je geregistreerd staat! En ook gelijk iets aanpassen mocht je willen.
Anders, namelijk: over aan de wetenschap ter beschikking stellen had ik nog helemaal niet nagedacht.
Antwoord āneeā klopt niet, want sta er denk ik wel voor open. Antwoord ānog niet vastgelegdā klopt ook niet, want denk er nu pas voor het eerst aan
Nabestaanden hebben altijd de keuze om het niet te doen, ook als het wel jouw wens is. Andersom niet, dat zij beslissen het wel te doen als jij hebt aangegeven het niet te willen.
Moet je je in Nederland registreren om orgaandonor te zijn dan?
Voor zover ik weet is in Belgiƫ iedereen automatisch orgaandonor tenzij je je er uitdrukkelijk tegen verzet. Lijkt mij handiger dan, wellicht zijn veel mensen wel bereid donor te zijn maar zien ze toch op tegen de extra stappen om je aan te melden
Automatisch orgaandonor zijn in NL?
- Goed idee
- Slecht idee
0 stemmers
Heb ook pas geleerd om n het ziekenhuis toen het ter sprake kwam bij mijn vader, hoor. Had daarvoor ook geen idee⦠Mijn vader had bijvoorbeeld ingevuld dat alle organen gebruikt mochten worden, maar mijn moeder vond het hart zoān naar idee, dat we de keuze hebben gemaakt zijn hart niet ter beschikking te stellen.
Tegenwoordig is het zo dat als je geen keuze aangeeft, er uit wordt gegaan van āja, tenzijā¦ā
Maar er zijn nu dus een aantal mensen die hun keuze eerst op ja hadden staan, maar het nu hebben aangepast naar nee. WANT DIT MOET EEN EIGEN KEUZE ZIJN!!!1!!11!! en dat zou het zogenaamd niet meer zijn.
Het was nog steeds een eigen keuze, het kost nog geen minuut van je leven om die keuze aan te vinken op de site.
Hebben ze pech. Wat moeten ze na mijn dood met mijn organen? Ik word toch gecremeerd dus er blijft niks van over.
Dat wist ik niet, naja gelukkig zijn mijn naasten ook allemaal orgaandonor, dus dan zit dat vast wel pluis
Niet dat ik er iets mee kan als ik dood ben, maar ik zou echt not amused zijn als dat zou gebeuren. Respecteer de wens van de dode.
Denk dat het daarom goed is om het er over te hebben. Zodat nabestaanden ook weten dat je dus niet āper ongelukā geregistreerd staat, omdat je vergeten bent dit aan te passen en ze weten dat dit een bewuste keuze is.
Veel Nederlandser dan dit wordt het niet, he?
Stel je hebt een partner met een andere achtergrond (hij een ander land opgevoed of andere religie en je komt er achter dat hij over bepaalde dingen nog niet hetzelfde denkt(hij accepteert lgbt+ nog niet helemaal). Je hebt een goed gesprek daarna en hij geeft aan jou te snappen en er nu anders naar te kijken. Je moet zijn denkbeelden dus nog aanpassen en hij is dus nog niet de persoon die je wil dat hij is.
Vind je dit:
- Fijn, hij staat open om te leren en doet zn best zijn mening aan te passen en hij moet het toch van iemand leren?
- Niet fijn, ik ben niet zijn opvoeder en ik zoek ook niet iemand die ik nog moet bijschaven
0 stemmers
Ik heb mij aangemeld. Nu is het afwachten op het testsetje. Ben benieuwd of ik ooit wordt opgeroepen.
Ik heb dit (gehad), kan wel zeggen dat als het ooit uitgaat met hem zijn volgende vriendin me dankbaar mag zijn.
Ohja, aan die optie had ik dan weer nog niet zo gedacht. Het gebeurt ook niet zo vaak natuurlijk.
Echt irritant eerst was er reclame van meld je aub aan en nu is er reclame van ohhh laat het ff weten als je het niet wil!!ā
Ik heb gekozen voor fijn dat hij open staat om het te leren, maar ik vind de optie voor iemand opvoeder ook wel een andere uiterste. Als ik iemand nog moet opvoeden en basic dingen moet aanleren (zoals een huishouden doen of weet ik het), dan heb ik daar ook echt wel een stuk minder zin in (en vraag ik me af wat iemand nog meer niet doet/kan), dan wanneer iemand er voor open staat om denkbeelden aan te leren die passen bij die van van mij.
Het ligt er een beetje aan wat het is denk ik. Ik kan niet samen zijn met iemand die tegen het homohuwelijk is bijvoorbeeld. Dat vind ik zoiets basaals en volgens mij is er ook niet echt een excuus hiervoor. Uit welk land je ook komt, dit speelt overal (misschien met uitzondering Noord Korea ofzo). Ik vind het minder erg om iemand bijvoorbeeld te moeten leren dat er verschil zit in het gebruik van het woord meisje/vrouw. Al is mijn ideaalbeeld eerder dat we dingen hierover van elkaar leren.