Stel je persoonlijke vraag #27

Dit is de situatie van een vriendin: haar vriend maakte homofobie opmerkingen over iemand(ik luister minder naar die muziek nu ik weet dat hij homo is). Zij is boos geworden en hebben een goed gesprek gehad, waarin hij aangaf dat hij er nu anders over gaat denken(ofzoiets, ik was er niet bij). En zij nam het voor hem weer op omdat hij ergens anders is opgegroeid met een andere religie.

Ik dacht er gelijk heel negatief over, maar ik weet dus niet zo goed dat je van iemand kan eisen dat diegene altijd al hetzelfde denkt als jij doet, vandaar mijn pol.

1 like

Nee, dat verleer je niet haha.

Ik heb een eenwieler gekocht voor de kinderen bij ons op het werk. Ook alleen zodat ik er zelf weer eens op kon fietsen haha. :joy:

2 likes

Ik heb dit gehad met een ex. Kon het hem niet kwalijk nemen, want waar hij vandaan kwam was het algemene denkbeeld zo. Pas tijdens zijn studie in Europa kwam hij met andere denkbeelden in aanraking. We hebben er altijd een goed gesprek over kunnen voeren en dat deed hem op individueel vlak ook wel inzien dat bijvoorbeeld homoseksueel zijn helemaal niet zo raar of eng is. Eerlijk is eerlijk, hij zou daarin nooit de meest accepterende persoon ever worden, maar hé, dat kunnen we toch niet allemaal zijn.

1 like

Ik heb zojuist even ingelogd en ik zag dat ik mij nog kon registreren voor het doneren van zenuwweefsel oogweefsel, dat kon blijkbaar nog niet toen ik mijn registratie in 2011 deed. Sindsdien ook nooit meer gekeken haha. Wellicht een tip voor als anderen die dit sindsdien niet meer bekeken hebben.

4 likes

Hoe lang geleden is dit? <1 jaar is op het randje maar als hij hier al jaren woont dan gewoon nee. Educate yourself.

1 like

Volgens mij woont hij nu 3 jaar in Nederland, maar hij heeft wel op veel verschillende plekken in de wereld gewoon. :stuck_out_tongue: en dit was een paar weken geleden ofzo.

Ja ik zou dus niet perse met zo iemand samen willen zijn, maar het is ook niet dat hij zich zo heeft voorgesteld ofzo haha

2 likes

Heb gestemd dat hij het toch van iemand moet leren en zou het over het algemeen een fijn gesprek vinden en prettig vinden dat hij luistert etc, alleen heb ik hier wel een grote maar: ik ben zelf biseksueel dus als mijn partner dat niet accepteert hebben we wel een probleem. En ik heb ook geen trek erin om dan met iemand samen te zijn die nog moet leren om mij te accepteren, dat voelt heel verkeerd.

Al zou dit al vrij snel ter sprake komen in mijn geval dus zou deze specifieke situatie sowieso niet opgaan, dat je hier na jaren achterkomt. Maar ik moet m’n vader (ook vanuit een andere cultuur) al vaak genoeg “opvoeden” met dit soort dingen, hij weet ook nog niet dat ik bi ben. Die situatie is al werk genoeg, hoef dat niet ook nog in mijn relatie.

Met veel andere onderwerpen prima, vind ‘t bijvoorbeeld geen probleem om hem wat over feminisme bij te brengen, maar als het over m’n eigen bestaansrecht gaat
 tja.

7 likes

Eerlijk, dit vind ik best een lastige hoor! Denk dat voor mij ook zou meespelen of ik al langer met iemand samen ben, dus op allerlei andere vlakken een band heb. Of je ook op basis van je andere ervaringen met die partner inschat dat je snel tot haar/hem gaat doordringen (wow autocorrect maakte er even doodrijden van, dat is tamelijk ingrijpend en niet de bedoeling) op die punten waarin z/hij niet progressief was. Want er zijn echt wel (veel) dingen waarvan ik gewoon niet “ieder zijn mening” kan accepteren in een relatie, dus ook “snap nu beter hoe jij denkt” is dan nog niet genoeg zegmaar.
Lijkt me echt best wel schrikken als na een flinke tijd pas dergelijke belangrijke onderwerpen aan het licht komen en je niet hetzelfde blijkt te denken.

Als ik pas kort date, hem nog niet zo lang/goed ken zou ik misschien wel (te?) snel afknappen
 ook als je kan beredeneren waar het vandaan komt, ik zou waarschijnlijk denken ik hoop van harte dat je anders gaat inzien maar ik kan het niet zelf voor je regelen. Maar dat is wat ik denk, weet niet of ik er ook zo ik zou staan als het me echt overkwam.

3 likes

Ik vind het eigenlijk wel een compliment ergens? Dat je alles op orde hebt?

1 like

Zou best mijn lichaam willen doneren aan de wetenschap, maar weet toevallig ook dat ze ruim voorzien zijn in die vraag en dat er zelfs een wachtlijst is. Daarom heb ik zoiets van, oh joh laat maar zitten dan. Mocht er ooit wel weer vraag naar zijn dan meld ik me wel aan.

1 like

Echt? Als iemand mij degelijk zou noemen zou ik me beledigd voelen :grimacing:

9 likes

Ligt echt aan het onderwerp en hoe lang ik diegene ken en hoe lang hij/zij in NL is. En hoe uitgesproken die persoon er eerst over sprak. Als het echt enorm homofoob is kan ik er niks mee en wil ik er ook niks mee. Als het minder fel is, is het makkelijker. En sneller ok bij een platonische vriend/vriendin, maar niet bij mijn partner.

• Nou je het zegt
  • Nee

0 stemmers

Als ik op mezelf woon heb ik dit wel nodig om te gaan eten :sweat_smile:

Denk echt dat jumbo/Albert hier een gat in de markt missen. Als zij naast m’n wekelijkse boodschappen ook een paar lekkere volledige (!) maaltijden aanbieden zou ik dat zo bestellen. Ze hebben nu natuurlijk die maaltijd pakketten maar die rouleren niet en die moet ik helemaal moeilijk zoeken in de app. Bied me gewoon een keuze uit 20 maaltijden op een prominente plek in de app en ik betaal er wel voor. Ik wil gemak en niet naast mijn boodschappen doen ook nog HF of MS moeten regelen.

11 likes

Ben echt een lui wezen denk ik, maar vind HF echt zo enorm veel moeite
 ben gewoon al een half uur bezig met die groentes te snijden hahaha

4 likes

Oh als het zo bedoeld is ben ik weinig degelijk :joy: maar ik ben gewoon vrij saai? Dat vind ik meestal niet zo erg, maar daardoor zouden mensen niet over mij zeggen dat ik zo life of the party spannend avontuurlijk onconventioneel inspirational ben ofzo. Heb ook geen uitgesproken kleding-, muziek- of interieursmaak ofzo of opvallende hobby’s. Gewoon best saai, verantwoordelijk, degelijk?

Ik ken irl wel veel mensen die het gebruiken en mij de hele tijd kortingscodes proberen aan te smeren maar dan nooooog wil ik het niet, al die voorbereide zakken passen niet eens in m’n koelkast, laat me.

2 likes

Als ik mijn oud papier buiten zet zie ik altijd heel veel hello fresh hier haha. Ik ken toevallig wel eek mensen die hf/ms doen in het echt! Ik heb beide gedaan en ik vond de recepten leuk en handig, maar voor vegans zou ik ms aanraden!

Koop je dan normaal gesproken voorgesneden groentes enzo? Ik vind HF juist helemaal niet veel moeite :stuck_out_tongue: alles tot op de ml afgemeten ook

Nee haha, maar ik gebruik nooit zoveel verschillende groentes in een gerecht denk ik.

2 likes