Als ik het goed heb begrepen hebben ze afgelopen jaar vrijwel geen lichamen kunnen aannemen door corona, dus misschien dat er binnenkort wel weer meer plek is.
Ook nog een te overwegen optie: https://www.hersenbank.nl/
Als ik het goed heb begrepen hebben ze afgelopen jaar vrijwel geen lichamen kunnen aannemen door corona, dus misschien dat er binnenkort wel weer meer plek is.
Ook nog een te overwegen optie: https://www.hersenbank.nl/
Huh nee joh Cillian heeft echt een enorm fijne botstructuur en Billie heeft juist echt een rond hoofd zonder opvallende jukbeenderen (maar die is 18 dus das ook nog babyvet wss)
Alleen de ogen een klein beetje misschien Maargoed dan lijk ik ook op allemaal mensen als we dat als maatstaf nemen.
Je zou denken dat zijn botstructuur door Michelangelo zelf gebeiteld is
Ja, ik maak soms gebruik van een lokale variant van hello fresh. Die werken met producten uit de omgeving, echt lekker!
Ja dat dacht ik dus ook en toen was ik ineens 6 boxen verder
Haha nee dat kan wel, maar omdat de verleiding te groot is
Ik vind dit echt een rare zin.
Mijn partner komt uit een andere cultuur die op dit soort gebieden nog lang niet zo ver is. Mijn man is inmiddels behoorlijk Westers in zijn denken, maar waarom zou ik zijn denkbeelden aan moeten passen? Hij is allang de persoon die ik wil dat hij is, namelijk zichzelf.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind dit echt een hele superieure manier van denken. Wij hebben hier het licht gezien en moeten dat verkondigen aan de rest van de wereld… Wij moeten ook accepteren dat als je in een heel andere cultuur opgroeit, het ook tijd nodig heeft om dingen anders te kunnen zien.
Fijn dat dat voor jou geldt hoor, maar kan me voorstellen dat veel mensen denkbeelden omtrent homofobie, seksisme en racisme toch wel een essentieel onderdeel vinden van het ‘persoon zijn’. En als die denkbeelden onderling zo verschillen en het voor de een heel belangrijk is om wat dat betreft op één lijn te zitten, tsja dan is diegene nog niet het totaalplaatje wat je zoekt in een partner.
Ja, als het om een echt racistisch, seksistisch en homofoob persoon gaat is het wat anders, daar zou ik ook niet samen mee kunnen zijn.
Maar ik zie gewoon dat hoe je bent opgevoed heel moeilijk helemaal uit je systeem is te krijgen. Dat kost tijd en dat kun je niet even veranderen aan iemand.
Ik heb vooral moeite met de vraagstelling.
Klopt, maak ik ook mee. En je kan mensen natuurlijk ook niet helemaal vormen en kleien hoe je wil, dus ik snap wat je bedoelt. Maar ik vind ook wel dat de uitspraak ‘iemand is nog niet zoals je wil’ niet zo gek is. Je kan nog steeds van iemand houden ondanks dat je de (in jouw ogen) minpunten/gebreken wil verhelpen.
Ik heb een keer zo’n gratis box geprobeerd door iemand van het forum. Heb het daarna stop gezet omdat er weinig vegetarische opties waren. Meestal was dan de proteïnebron kaas en ik wil niet elke dag kaas eten. Ook was het niet altijd vegetarisch. Vind het fijner om een weekmenu samen te stellen en in een drukke week makkelijke gerechten te maken met voorgesneden groenten etc.
Dit vind ik wel naief. In 1/3e van de landen is homoseksualiteit illegaal, in sommige daarvan zelfs zwaar strafbaar. Er zijn honderden miljoenen danwel miljarden mensen die opgroeien in een wereld waar homohuwelijk geen onderwerp van gesprek is/waar het überhaupt zichtbaar is. En lang niet iedereen heeft toegang tot (niet biased) informatie/het internet. Je kan al die mensen die zo opgroeien niet naar onze bedachte standaard (homohuwelijk is iets normaals) houden.
Dat is lang niet alleen Noord-korea. Landen die homohuwelijk toestaan zijn nog altijd verrrrrrruit in de minderheid in de wereld.
Je hebt gelijk dat het in veel landen nog verboden is en Noord-Korea zal niet het enige land zijn waar het geen onderwerp van gesprek is. Maar in enorm veel landen is het (gelukkig steeds meer) dat wel. Maar goed, later zei ik ook van ja als je hier korter dan een jaar woont vergeef ik je, maar daarna wordt het echt tijd je ogen te openen hoor. En ik heb geen behoefte om dat te doen voor mijn partner.
Edit: ik was wel even vergeten dat het pas 21 jaar geleden is dat het eerste homohuwelijk werd voltrokken. Echt heftig, zo kort geleden. En in Duitsland pas 4 jaar geleden oké misschien ben ik idd naïef. Ik haat mensen weer. Thanks Leeuwenhart.
Ja en het is natuurlijk maar net wat je zoekt in een partner.
Ik ging er even vanuit dat iedereen hier het liefst een partner wil zonde homofobe gedachtes en dus hoopt dat deze toch weg gaan bij je partner, ondanks zijn/haar afkomst en opvoeding!
Tuurlijk wil je je partner niet veranderen in zijn algemeen, want dan moet je iemand zoeken die beter bij je past, maar als ik naar de poluitslag kijk zou iedereen wel willen dat haar partner toch bepaalde denkbeelden(die wij hier als negatief ervaren) laat gaan.
Maar opzich is een jaar ook wel heel kort om zulke denkwijze te doen veranderen toch? Zeker als je je niet omringt met mensen die anders denken of als je er überhaupt niet over praat.
Ik zou vooral respect voor iedereen belangrijk vinden, maar kan er wel inkomen als iemand moeite heeft met specifiek homohuwelijk vanuit religie of cultuur.
Zolang iemand verder wel vindt dat iedereen mag houden van wie die houdt (zonder officieel huwelijk dan) en mag zijn wie die wil zijn, zou ik het prima vinden eigenlijk.
Hij hoeft geen voorstander te zijn van alles waar ik wel voorstander/tegenstander van ben zolang er geen groepen worden afgeschreven etc.
@Kauai ja kort pas hè 21 jaar! Vind het ook altijd frappant dat Zuid-Afrika eerder was dan heel Scandinavië/Finland/Duitsland/Frankrijk maar misschien zegt dat iets over mijn vooroordelen.
Ja Fins lijkt qua taal alleen op Ests en is ergens verder nog verbonden met Hongaars en die talen komen uit centraal Azië.
Heeft niks te maken met onze Germaanse taken, bijvoorbeeld Perzisch of Hindi is dichterbij dan Fins.
Echt de dingen die ik leer op dit forum
Nav een artikel wat ik net las:
Moeders, voel je je ooit schuldig over de wereld waarin je je kind hebt laten geboren worden en de toekomst die het ze kan/zal bieden?
0 stemmers
Ja dit is het ding ook wel, ik kan veel denkbeelden ook wel beredeneren bekeken vanuit iemands achtergrond, begrijpen ook wel, maar of ik dat een plaats zie hebben in onze relatie is een tweede.