Deze illustratie van Minna Sundberg laat zien hoe een aantal talen met elkaar verbonden zijn, echt interessant en een hele mooie illustratie ook!
Ik stap met liefde over naar een bezorgservice die een soort hello fresh aanbiedt. Ik wil gewoon lui zijn
Voor de mensen die in een appartement/flat wonen
Komt de pakketbezorger het pakket naar boven brengen?
- Ja
- Nee
- Soms
0 stemmers
Vandaag werd er een pakket bezorgd, ik woon 1 hoog. Die man schreeuwde dat ik mijn pakket zelf maar beneden moest ophalen anders zette hij hem zelf voor de portiek en ging hij weg.
Ik ben dat niet gewend, meestal komen ze naar boven en zijn ze super vriendelijk
Lijkt het jou leuk om gebarentaal te kunnen?
- Ja, lijkt me leuk
- Nee, lijkt me niet leuk
- Ik spreek al gebarentaal (NMG)
- Ik spreek al gebarentaal (NGT)
0 stemmers
Deze vraag werd in 2019 al gesteld, ik was benieuwd of corona misschien invloed heeft gehad op de resultaten? Zie hieronder de poll van destijds:
Leuk is voor mij misschien het verkeerde woord. Wel heel fijn/handig.
Mijn man is er van overtuigd dat ie vandaag vrij was. Ik twijfel. Dus morgen komen we er achter als z’n collega’s vragen waar ie was.
Welke producten gebruik jij altijd of regelmatig?
Ik ben zelf echt mega lui dus vraag me af hoe jullie zijn.
- Gesneden champignons
- Gesneden paprika
- Gesneden ui
- Julienne wortel
- Zak gesneden wok groenten
- Gesneden kool (boerenkool, rode kool etc)
- Bakjes gemixt fruit (meloen, ananas etc)
- Gesneden partjes appel
- Gehakte (of gepelde) knoflook in een potje
- Gesneden verse gember in een bakje
- Blokjes (zoete)aardappel of pompoen
- Ik ben superieur en snijd alles zelf
- Iets anders…
0 stemmers
Toen ik nog in een appartement woonde, ging ik uit mezelf gewoon naar beneden? Ik woonde overigens drie hoog, zonder lift.
Artiesten die op de grote fieldlab evenementen speelden werden niks betaald
- Nobel van de artiesten
- Dom van de artiesten
- Prima dat de overheid ze niet betaald
- Slecht dat de overheid ze niets betaald
- Geen mening
0 stemmers
Oke wist niet dat het gebruikelijk was.
Oh ik weet ook niet of het gebruikelijk is hoor! Mijn exbuurvrouw is toen eens gevraagd of zij naar beneden wilde komen en zij weigerde dat. Postbezorger gaf toen aan dat zij niet verplicht zijn naar boven te komen, geen idee of dit klopt.
Bestond het maar, gesneden verse gember in een bakje
Ik ben niet superieur maar snij alles waar ik te lui voor ben met een keukenmachine. Beste aankoop ooit.
Voor de mensen die zwanger zijn geweest. Was je je daar de hele tijd bewust ben of kom je het ook soms ook voor langere periodes bijna vergeten? En dan vooral het begin als je nog niet echt een grote buik hebt, kan me voorstellen dat je er met 36 weken echt niet meer omheen kan hahaha.
- Ja ik was me daar de hele tijd bewust van
- Nee ik kon dat voor kortere periodes vergeten
- Nee ik kon dat voor langere periodes vergeten
0 stemmers
Volgens mij is PostNL verplicht naar boven te komen, als er een lift is tot de bovenste verdieping en zonder lift tot de 4e. Weet het niet zeker hoor, maar dacht dat ergens gelezen te hebben (volgens mij op het forum haha)
oh maar dit bedoel ik niet, ik bedoel grove stukken die ik in m’n thee doe
Ooohh ja dat zou handig zijn. Je kan dit misschien wel in zo’n thee eitje doen?
Ik vond dit op internet (door PostNL geschreven, in 2017):
De pakketbezorger dient altijd verplicht pakketten aan te bieden aan de voordeur, ook in flats en galerijwoningen. Alleen wanneer er in een flat geen lift is maar wel een intercom, dan mag de bezorger u verzoeken om naar beneden te komen. Als u vervolgens via de intercom aangeeft dat u wilt dat de bezorger naar boven komt dan dient de bezorger dit te doen.
Onze bezorger drukt op alle bellen in het complex en dan roept ie heel hard “PAKKETJE VOOR JOU!” En dan hoor je plof en het wagentje alweer de hoek om scheuren hahaha. Moeten we zelf maar uitzoeken voor wie t was 🥲