Hahaha, need you so much now. Ook leuk!!
OkĂ© dit is waarschijnlijk echt heel duidelijk maar ik zou nog steeds niet weten wat je naam is đ„Č
Of is niet alleen je voornaam?
Mijn voornamen. Eerste naam en tweede naam!
Haal het zo weg:
te laaaaat
Naya is wel een leuke naam zeg.
Ah vandaar! Ik probeerde er al één ding van te maken en het lukte nog niet echt haha.
Naysomen
Neysemon
Nouysamin
Kan natuurlijk allemaal je weet het niet. Maar dit is veel logischer! Mooie naam ook!
Wat wel echt toevallig is (denk ik), een paar jaar geleden ontmoette ik een meisje met précies dezelfde voornaam en tweede naam, die dus ook in dezelfde stad woont als ik. Ik bedoel dat is geen supergrote kans toch?
Bij een kantoor waar ik onlangs privĂ© contact mee heb gehad, heeft iemand me een mail gestuurd. Het gaat om een heel zakelijk bedrijf, met een vrij hoog aangeschreven functie. De persoon die mij mailde staat vrij laag op de ladder in het bedrijf. Nu ben ik soms nogal een grammaticanazi dus het viel me meteen op dat er een spelfout in haar handtekening staat in de mail in de categorie: âStagearâ. Zou jij dit aangeven per mail?
- Ja, is fijn voor haar om te weten/verbeteren.
- Nee, niet mee bemoeien.
- Anders:
0 stemmers
Dit vind ik wel erg, ook dat niemand haar daar al op gewezen heeft. Iedereen weet hoe je dat schrijft.
Ik zou niet zeggen âniet mee bemoeienâ, maar ik zou er zelf geen zin in hebben. Ik zou me een betweter voelen (maar dat voel ik me snel). Waarom zeggen diens collegaâs dat niet even?
Ik snap trouwens niet wat het ermee te maken heeft dat het een fancy bedrijf is en dat iemand âlaag op de ladderâ staat. Klinkt nogal denigrerend.
Nou, in dit geval gaat het om een sjiek bedrijf waar een grote focus is op nauwkeurigheid, dus wel een bedrijf waarbij je verwacht dat dingen goed geschreven worden. Dat ze laag op de ladder staat is niet denigrerend bedoeld, maar was meer een aanduiding die de beslissing om uiteindelijk te mailen of niet kan beĂŻnvloeden. Bij een directeur is het misschien belangrijker dat een dergelijke fout wordt aangepast ofzo. Zit verder geen waardeoordeel aan
Een stagiair(e) is toch ook gewoon vrij laag op de ladder?
Ja, het was inderdaad zo bedoeld als feitelijke constatering. Zegt verder niets over hoe belangrijk zoân persoon wel of niet is voor het bedrijf.
Voor degenen met een Dolce Gusto koffieapparaat , welke van deze standaard smaken koop jij meestal?
0 stemmers
Die toevoeging was gewoon onnodig gezien iedereen al wist dat het om de stagear ging.
Liever de starbucks soort
Misschien kan je ook nog het op een minder directe manier doen? Als ze je ergens mee geholpen heeft iets in de richting van; heel erg bedankt, bedrijf X heeft een fijne stagiaire aan jou! (Of is dat heel opvallend juist? ).
Starbucks en deze thee hmmm
Maar misschien is het haar gewoon niet opgevallen en zal ze het niet meteen aan haar handtekening koppelen. Ik zou het, op een vriendelijke toon maar dat lijkt me logisch?, gewoon sturen naar haar, een kort mailtje dat het je was opgevallen dus je noemt het even.
@anon18050057 ât is een beetje als met spinazie tussen je tanden of een open gulp, toch? Misschien heeft ze het gemist, maar hoe eerder iemand haar erop wijst, hoe eerder ze het kan verbeteren.
Op het ladder van het leven sta ik momenteel nog laag. Studerend, thuiswonend, zonder inkomen. Maar komt over 5 jaar wel goed hoop ik đ„Č.
Ons bedrijf is zo klein dat we eerder met alle medewerkers op 1 sport staan haha.