Stel je persoonlijke vraag #27

Als er nog boter/Nutella/whatever aan zit, haal ik het er gewoon af met een vel keukenrol. Heb btw wel een vaatwasser maar maar 6 messen.

14 likes

Wij twijfelen of we willen verhuizen of niet. Dus ben benieuwd wat jullie in ons geval zouden kiezen. Woon-werkverkeer zal in beide gevallen even ver zijn. We hebben 3 kinderen van 7, 4 en 0 jaar.
Situatie A:
Blijven wonen waar we nu wonen. Huis van 116 m2 met tuin. Groene, kindvriendelijke omgeving. School op 5 min lopen. Genoeg voorzieningen, treinstation, middelbare scholen voor later. Maar: geen plek voor werkruimte/kantoor thuis, kleine schuur, (daar passen straks niet 5 fietsen in). En binnen nu en 5 jaar moet er aardig wat verbouwd worden. (Nieuw dakkapel, badkamer)
Situatie B: verhuizen naar een nieuwbouwwoning van 160 m2. Hele grote tuin, schuur en 2 extra kamers voor werkplek thuis. Rustige, groene omgeving maar klein dorpje zonder veel voorzieningen. Geen station. Geen middelbare school (wel basisschool) In nabijgelegen grotere plaats zijn deze voorzieningen wel, maar dan dus altijd stuk fietsen.

• Daar blijven wonen
  • Verhuizen

0 stemmers

Bedoel je Summerbase van TMF? Daar moest ik nu aan denken, dat vond ik heel leuk toen. Dennis Storm deed toen mee met zn vriendengroep (toen was hij nog niet bekend).

2 likes

Ik lees niet per se nadelen in je lijstje als het gaat om verhuizen. Alleen dat je kind wellicht wat verder moet fietsen over 5 jaar naar de middelbare school of naar het station toch?

1 like

Haha ja klopt. Voordat ik een vaatwasser had probeerde ik altijd krampachtig zoveel mogelijk met hetzelfde bestek/servies te doen. Dus bv geen speciaal mes pakken dat fijner snijdt om bv een broodje open te snijden, maar dat met mijn gewone mes doen. Heel flauw maar ik haaaaat afwassen.
Een vaatwasser heeft mijn leven zoveel verbeterd, vooral omdat je de vuile vaat er ook in zet en het meteen uit het zicht is.
Mensen zonder vaatwasser/met kleine keuken, een minivaatwasser is mss wel een optie. Dat heb ik ook gedaan en ik was er zo blij mee!

Op hoeveel km afstand is die grote nabijgelegen plaats?

1 like

Nadelen voor mij zouden zijn: er zijn geen winkels, op 1 supermarkt na. Dus je moet altijd naar een andere plaats. Ook nog geen restaurant of zoiets. Wel 1 lunchcafe. Het is nog groeiende dus er komt waarschijnlijk nog wel wat, maar het zal altijd ‘klein’ blijven. Ook dus geen sportverenigingen.
Daarnaast moeten we onze oudste, die dan in groep 6 zit als het huis af is, van school halen. Dus weg van zijn vriendjes enzo, voor de laatste twee jaar op een andere basisschool. En hij maakt vast wel weer nieuwe vriendjes, maar kan me ook voorstellen dat het voor hem wat lastig kan zijn. De andere twee zijn dan nog jong dus daar maak ik me geen zorgen om.

Als er weinig voorzieningen in de buurt zijn, ook qua sportclubs, muziekverenigingen en vrienden etc, kan dat zo belemmeren in de groei van een kind. Dan maar ieeets minder ruimte, daar vind je wel weer oplossingen voor, maar die kinderen laten opgroeien in een omgevingen waarin ze alles kunnen, zichzelf kunnen vervoeren en niet afhankelijk zijn van ouders met auto’s. Blijven wonen waar je nu woont dus. Vind ik.

37 likes

Ligt er een beetje aan of t ook gefilmd wordt voor een nieuwe serie. Als t gewoon chillen in zo’n villa is ga ik denk ik wel los, maar als iedereen mee kan kijken :grimacing:

1 like

@Petitprince Dit is natuurlijk voor iedereen anders, maar ik kan je wel mijn ervaring delen. Ik ben ook opgegroeid in een dorp nabij een grote stad. Het dorp was best wel groot qua inwoners maar er was echt heel weinig aan winkels en horeca, er was ook geen middelbare school, etc. Ik vond dat als tiener echt niet leuk, het naar school moeten fietsen was eigenlijk nog het minst erge. Het ging dan vooral om het afspreken met vriendinnen, winkelen, uitgaan, een dagje naar een andere stad dat soort dingen. Ik vond het echt heel irritant dat ik om iets te kunnen doen altijd minstens een half uur enkele reis moest fietsen. Ik had ook vriendinnen die nog verder weg woonden en als die een keer mee wouden stappen moest er meteen van alles geregeld worden met blijven logeren, of ze moesten opgehaald worden door hun ouders. Ik had zelf veel liever in een kleiner huis gewoond, maar dan wel met alles dichterbij. Nog steeds trouwens haha.

Je moet natuurlijk ook aan jullie eigen behoeftes denken en als je denkt dat jullie straks echt je huidige huis ontgroeid zijn is dat ook niet goed, maar dit is in ieder geval hoe ik het heb ervaren!

14 likes

Er wonen wel veel kinderen, dus denk dat ze wel genoeg vriendjes krijgen.
Voor sportclubs enzo zullen ze ongeveer 20-25 minuten moeten fietsen.

1 like

Wow dat vind ik wel echt lang. En je kinderen zijn nog zo jong dus je zou ze altijd weer weg moeten brengen waar ook veel tijd in gaat zitten.

4 likes

Welk schilderij vind je het mooiste of leukste?

0 stemmers

1 like

@Petitprince er komen meer voorzieningen ed zeg je, is het nu dan een vinexwijk? Ik zou op basis van deze info niet kunnen kiezen. Voor mij heel erg afhankelijk van visueel (uit)zicht. Ruimte in m2 is geen beslissende factor voor mij, eerder omgeving/licht/hoe een huis voelt (lekker zweverig).

1 like

Ben het wel eens met @Dombo en @Jumpsuit

Nu ze jong zijn is het misschien wel veel heen en weer vervoeren (ook je jongste, die zal pas in de brugklas denk ik zelf grote afstanden fietsen). Als verbouwen een haalbare optie is, scheelt dat je misschien wel qua woonplezier?

2 likes

Oeh kan niet kiezen. Bijna allemaal vind ik ze wel wat hebben. Op een heel ander level ook.

8 likes

Ja he? Ik vind het ook moeilijk. En het scheelt denk ik ook of je het in het echt gezien hebt want zo’n plaatje zegt zo weinig. Ik mis musea echt heel erg!

5 likes

Heb jij een caffeine verslaving? Als in hoofdpijn, ellende, slechte concentratie ect als je het niet neemt?

• Ja, van koffie
  • Ja, van cola en andere caffeine houdende frisdrank
  • Ja, van zowel koffie als frisdrank
  • Nee, heb ik niet :sparkles:

0 stemmers

1 like

Wij zijn toen ik in groep 7 zat ook naar een klein dorpje verhuisd, en qua vriendjes/vriendinnetjes heb ik dit nooit heel moeilijk gevonden qua nieuwe vriendjes enzo maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ook het 20-25 minuten fietsen naar sportclubs vond ik nooit een probleem, zeker niet als je met vriendinnnen in een team zat, zo deden wij ook altijd ‘rijschemaatjes’ maken zodat niet iedereen zijn ouders wekelijks hoefden te rijden.

Als je nu al weet dat je je in de toekomst je huidige huis gaat ontgroeien en je nu de mogelijkheid hebt om te verhuizen, zou ik me niet tegenlaten houden doordat het een kleiner dorpje is, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening!

2 likes

Voelt jouw leven ook als een aan een schakeling van ellende?

• Ja
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

Heb je wel eens bij shein besteld?

• Ja en ben tevreden
  • Ja maar doe ik niet nog eens
  • Nee shop ik sowieso niet
  • Nee hebben niks leuks
  • Anders

0 stemmers

1 like