Stel je persoonlijke vraag #27

Ik heb ook lang gewoond in een dorp nabij een grote stad en vond het fietsen juist leuk, vond het niet erg om voor winkelen naar ‘de stad’ te moeten. Uitgaan vond/vind ik niet interessant (en al die sociale dingen), de natuur om me heen wel.
Het ligt er echt ook aan wat voor kind/persoon je bent denk ik of het qua behoeftes aansluit.

En nu met de e-bikes die bijna elke tiener/jeugd wel heeft en is alles veel makkelijker qua afspreken etc. :grimacing: :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

“Fiets je wel met iemand mee?”
“Jaaaaa” :upside_down_face:

15 likes

Hebben we het hier over netto of bruto salarissen?

2 likes

Het gaat over wat je verwacht te verdienen, niet wat je de max vindt. Dit lijken me verder bruto salarissen voor een starter.

1 like
Pedicure?
  • Nee ga ik niet heen
  • Ga ik wel eens heen voor noodzakelijke verzorging (likdoorn o.i.d.)
  • Ga ik wel eens heen omdat ik het fijn vind/cosmetische reden (gelnagellak o.i.d.)
  • Anders

0 stemmers

Ik ga twee keer per jaar (in het voorjaar/zomer) naar de pedicure voor gelnagellak en vind dat echt superhandig, maar ik hoor niet vaak dat mensen van mijn leeftijd daarheen gaan.

Mijn opa had ooit een groot doek (van 1,5 meter breed?) van de Nachtwacht geborduurd en dat ding hing bij mijn opa en oma in de woonkamer. Door die nostalgie vind ik het wel de mooiste schilderij.

12 likes

Het hangt er heel erg van af waar je gaat werken en wat je rolt wordt. Bij een bank/verzekeraar zou ik zelfs het gemiddelde bedrag wat uit deze poll komt laag vinden, bij een start-up niet. En hangt er ook wat voor functie je krijgt. Gemiddelde bedrag lijkt me prima voor een marketing functie in een gemiddeld bedrijf, maar weer best laag voor een risk controller in een groot bedrijf.

1 like

Ja als je de onderzoekskant op gaat is dat bruto wat je ongeveer gaat verdienen. Als zaalarts/op de spoed is het net wat hoger. Maar dan werk je meestal ook 38 uur betaald en 10 uur per week onbetaald :clown_face:

2 likes

Wie zit er nog meer innerlijk te janken wanneer ze deze hoge bedragen lezen? #verkeerdesector

• ja ikke! Geef geld.
  • Ik niet. Deze bedragen zijn belachelijk laag.

0 stemmers

Ik ga nog minder verdienen, want sociale sector whoe. Maar vind het eigenlijk nog vrij laag, ik heb familieleden die mavo hebben gedaan en een stuk meer dan die 2,5 k per maand binnenhalen (eerder 4k zeg maar). Die zitten wel al tientallen jaren in het vak, maar toch.

Gewoon met Bill Gates trouwen

Lang leve de zorg :+1:

2 likes

Wij kregen vooral ExPoSuRe.

4 likes

Verkeerde sector sowieso. Doe je het niet gewoon gratis voor eXpOsUrE

5 likes

:joy: @DC2 ik ken deze vriendengroep. Yes kan hier eindelijk lekker opscheppen over deze enorme A-list celebs die ik ken!!1!1

(ga al jaren niet meer met ze om maar ok)

1 like

En daar mag je zo dankbaar voor zijn dat je zelf ook nog even voor de reiskosten mag dokken.

Ook voor een fijne gratis manier om ervaring op te doen en een buitenkansje om aan je cv te bouwen zeker? :sparkles:

1 like

Ik had geen officiële uitreiking en haalde m’n diploma bij de onderwijsbalie op waar de medewerker niet verder kwam dan “Nou, succes ermee he!” :cry:
(hij had gelijk)

14 likes

Maar wat wil je daarmee zeggen dan? Met mavo kun je toch ook gewoon veel verdienen

1 like

Jawel. Maar ik vind het wel eerlijk dat wanneer je een WO master hebt gedaan tegenover mavo in dezelfde sector, dat diegene met mavo niet 2 keer zoveel verdient. Je investeert toch in je opleiding, minder jaren werkervaring (waarschijnlijk).