Stel je persoonlijke vraag #27

Ik ben opgegroeid in een suf dorp waar alles ver weg was en heb dat wel echt als beperkend ervaren. Alles kostte zoveel moeite om te regelen en alles was zo ver weg, vooral als je nog geen auto kan rijden. Zeker als er geen station is, als je bv gaat studeren is dat echt ruk. Ik zou dus zeker kiezen voor blijven waar je nu bent, al snap ik de voordelen/nadelen van allebei de keuzes.
Het scheelt ook wel per persoon, mijn broer heeft het denk ik nooit vervelend gevonden maar die had niet zoveel behoefte aan dingen om te doen (buiten computeren :p). En die mocht alleen op de fiets ergens naartoe in het donker, dat scheelt ook.

6 likes

Helemaal mee eens. Wij hadden vroeger niet eens een bus dus het was met weer en wind fietsen. Toen ik nog op de basisschool zat was ik ook altijd buiten. Ik vond het als tiener niet fantastisch maar ik heb het ook overleefd en nu kijk ik er juist fijn op terug.
Ben wel op mijn 17de direct uit huis gegaan maar mijn siblings niet, dus dat is helaas geen garantie haha.
En vooral als je verwacht dat er nog meer voorzieningen komen zou ik toch kiezen voor het rustige dorp en de ruimte @Petitprince

1 like

@waschbier @Skadi @grace @Dombo @Jumpsuit @Rozevarken @LaPetiteRobeNoire @ellegirltalk @Nefertiti

Dank voor jullie reacties en ervaringen!
Het liefst zouden we in deze plaats blijven wonen, maar dan wel met meer ruimte, alleen dat is gewoon niet te betalen helaas.
Het nieuwbouwhuis ligt wel naast een recreatiestrandje, dus dat is in de zomer wel weer leuk. Brengen en halen vind ik zelf niet zo’n probleem, en wanneer ze iets ouder zijn kunnen ze ook met vriendjes samen fietsen naar school/sportvereniging denk ik. (Er wonen daar wel veel meer kinderen, dus die zullen tegen hetzelfde ‘probleem’ aanlopen denk ik)
We gaan er nog maar even goed over nadenken in ieder geval :nerd_face:

7 likes

20-25 minuten fietsen kan je ook in een stad hebben, dus eigenlijk prima te doen (naar mijn mening dan)!
Richting de 40 is wel een ander verhaal.

6 likes

Controleer jij ook altijd of er beestjes in je frambozen zitten door te kijken in het gaatje voor je hem in je mond stopt?

• The fuck? Nee
  • Ja, ew
  • Ik eet geen frambozen
  • Ik eet wel frambozen, maar ook graag beestjes
  • Dankjewel voor deze nieuwe angst
  • Anders

0 stemmers

Vroeger echt noooooit had echt geen smet- of beestjesvrees viezigheid is goed voor je, maar een paar jaar geleden was ik heeerlijke frambozen de ene na de andere naar binnen aan het schuiven tot ik opeens allemaal witte beestjes zag krioelen :fearful::fearful::fearful: iehhhhh sindsdien dus wel

2 likes

Ja, gooi nog even een schepje bovenop de poll
 Nu dan wel: dankjewel voor deze nieuwe angst :+1:

7 likes

Stel je hebt een WO master (richting economie/bedrijfskunde) en solliciteert naar een fulltime startersfunctie in het bedrijfsleven (40 uur), welk basissalaris verwacht je?
Aanvullende voorwaarden zijn 13e maand, 8% vakantiegeld, 25 vakantiedagen en auto van de zaak.

Als gemiddeld basissalaris verwacht ik:

• 2000
  • 2200
  • 2400
  • 2600
  • 2800
  • 3000
  • 3200
  • 3400
  • 3600
  • 3800
  • 4000

0 stemmers

Als ondergrens qua salaris verwacht ik
(het minimale wat je verwacht te verdienen)

• 2000
  • 2200
  • 2400
  • 2600
  • 2800
  • 3000
  • 3200
  • 3400
  • 3600
  • 3800
  • 4000

0 stemmers

Als bovengrens qua salaris verwacht ik
(het maximale wat je verwacht te verdienen)

• 2000
  • 2200
  • 2400
  • 2600
  • 2800
  • 3000
  • 3200
  • 3400
  • 3600
  • 3800
  • 4000

0 stemmers

2 likes

Ben wel benieuwd of deze gemiddelden realistisch zijn? Ik heb geen idee, werk niet in het bedrijfsleven en geen idee van de norm qua salarissen. Maar klopt de gemiddeld 2500,- bij de omschrijving? Mijn gevoel zegt van wel

Ligt toch heel erg aan de functie? En het “bedrijfsleven” is nogal breed. Maar met banen waarvoor je een economie achtergrond moet hebben, heb je vaak wel een goed startsalaris. Kijken op glassdoor zegt denk ik meer dan een enquete hier.

2 likes

Ik heb ook lang gewoond in een dorp nabij een grote stad en vond het fietsen juist leuk, vond het niet erg om voor winkelen naar ‘de stad’ te moeten. Uitgaan vond/vind ik niet interessant (en al die sociale dingen), de natuur om me heen wel.
Het ligt er echt ook aan wat voor kind/persoon je bent denk ik of het qua behoeftes aansluit.

En nu met de e-bikes die bijna elke tiener/jeugd wel heeft en is alles veel makkelijker qua afspreken etc. :grimacing: :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

“Fiets je wel met iemand mee?”
“Jaaaaa” :upside_down_face:

15 likes

Hebben we het hier over netto of bruto salarissen?

2 likes

Het gaat over wat je verwacht te verdienen, niet wat je de max vindt. Dit lijken me verder bruto salarissen voor een starter.

1 like
Pedicure?
  • Nee ga ik niet heen
  • Ga ik wel eens heen voor noodzakelijke verzorging (likdoorn o.i.d.)
  • Ga ik wel eens heen omdat ik het fijn vind/cosmetische reden (gelnagellak o.i.d.)
  • Anders

0 stemmers

Ik ga twee keer per jaar (in het voorjaar/zomer) naar de pedicure voor gelnagellak en vind dat echt superhandig, maar ik hoor niet vaak dat mensen van mijn leeftijd daarheen gaan.

Als arts in NL is rond de 3000 ook wel een gebruikelijk startsalaris toch?

Zat daar zelf als starter helaas ruimmmm onder haha

2 likes

Mijn opa had ooit een groot doek (van 1,5 meter breed?) van de Nachtwacht geborduurd en dat ding hing bij mijn opa en oma in de woonkamer. Door die nostalgie vind ik het wel de mooiste schilderij.

12 likes

Het hangt er heel erg van af waar je gaat werken en wat je rolt wordt. Bij een bank/verzekeraar zou ik zelfs het gemiddelde bedrag wat uit deze poll komt laag vinden, bij een start-up niet. En hangt er ook wat voor functie je krijgt. Gemiddelde bedrag lijkt me prima voor een marketing functie in een gemiddeld bedrijf, maar weer best laag voor een risk controller in een groot bedrijf.

1 like

Ja als je de onderzoekskant op gaat is dat bruto wat je ongeveer gaat verdienen. Als zaalarts/op de spoed is het net wat hoger. Maar dan werk je meestal ook 38 uur betaald en 10 uur per week onbetaald :clown_face:

2 likes

Wie zit er nog meer innerlijk te janken wanneer ze deze hoge bedragen lezen? #verkeerdesector

• ja ikke! Geef geld.
  • Ik niet. Deze bedragen zijn belachelijk laag.

0 stemmers