Ik ga nog minder verdienen, want sociale sector whoe. Maar vind het eigenlijk nog vrij laag, ik heb familieleden die mavo hebben gedaan en een stuk meer dan die 2,5 k per maand binnenhalen (eerder 4k zeg maar). Die zitten wel al tientallen jaren in het vak, maar toch.
Gewoon met Bill Gates trouwen
Lang leve de zorg
Wij kregen vooral ExPoSuRe.
Verkeerde sector sowieso. Doe je het niet gewoon gratis voor eXpOsUrE
@DC2 ik ken deze vriendengroep. Yes kan hier eindelijk lekker opscheppen over deze enorme A-list celebs die ik ken!!1!1
(ga al jaren niet meer met ze om maar ok)
En daar mag je zo dankbaar voor zijn dat je zelf ook nog even voor de reiskosten mag dokken.
Ook voor een fijne gratis manier om ervaring op te doen en een buitenkansje om aan je cv te bouwen zeker?
Ik had geen officiĂ«le uitreiking en haalde mân diploma bij de onderwijsbalie op waar de medewerker niet verder kwam dan âNou, succes ermee he!â
(hij had gelijk)
Maar wat wil je daarmee zeggen dan? Met mavo kun je toch ook gewoon veel verdienen
Jawel. Maar ik vind het wel eerlijk dat wanneer je een WO master hebt gedaan tegenover mavo in dezelfde sector, dat diegene met mavo niet 2 keer zoveel verdient. Je investeert toch in je opleiding, minder jaren werkervaring (waarschijnlijk).
Aan iemand de net begint met werken heb je een stuk minder dan iemand die jaren in het vak zit.
Ja, deze personen ook nog eens bij dezelfde organisatie dus dat is aardig opgelopen, maar het startsalaris was wel zeker meer dan het gemiddelde die ik hier nu zie langskomen bij de wo master. Maar goed, dat diegene dat startsalaris uitbetaald kreeg is ook alweer 30 jaar geleden.
Hahaha jongens dit zijn nu ook wel weer een beetje Boomer posts
Mijne komt nog steeds misschien per post? Maar ze kunnen eeeeecht nog niet zeggen wanneer. Plus, ik kreeg pas 8 maanden later de mail met âgefeliciteerd je hebt je diploma behaaldâ. Inmiddels is mân master al bijna afgelopen.
Ja klopt, maar de tendens van âdie naĂŻeve jongelingen zullen nog een harde klap van de realiteit krijgen als ze straks echt gaan werken (verwende figuren, vol van zichzelf en hun kunnen)â die ik erin meen te lezen vind ik wel boomer-achtig.
Ben wel benieuwd nu, hoe lag je startersloon ten opzichte van wat je verwachtte te krijgen als student? (Anoniem)
- Hoger dan verwacht
- Zoals verwacht
- Lager dan verwacht
- Ik studeer nog/heb nog niet gewerkt
0 stemmers
Joh de realiteit van boomers was je studieschuld cadeau krijgen van de overheid, met je starterssalaris een huis kunnen kopen en een gezin onderhouden, het huis na 20 jaar verkopen voor het drievoudige, mopperen dat je 2 jaar later met pensioen kan. Boomers weten niks van de realiteit van nu
Nee het is de van Starbucks en de avocadoâs!
Heb jij soms moeite om verschillende keren dat je op dezelfde plek bent, ook echt als dezelfde plek te zien?
Ik kom nu bijvoorbeeld heel vaak op een station waar ik vroeger sporadisch doorheen kwam om ergens anders naartoe te gaan. Ik weet dat het hetzelfde station is, het ziet er ook precies hetzelfde uit maar toch kan ik in mijn hoofd niet verbinden dat het echt dezelfde plek ik waar ik toen ook stond.
Of een ander voorbeeld: ik ben jaren geleden met een vriendin eens op vakantie geweest naar een stad waar ik later ging wonen (wat ik op dat moment nog niet wist). Ik weet van sommige plekken nog precies dat ik er de eerste keer liep, maar gevoelsmatig voelt het niet als dezelfde plek.
- Ik herken dit totaal niet, waar heb je het over
- Ik begrijp het maar heb dit zelf nog nooit gehad
- Ja ik snap wat je bedoelt, ik heb dat ook
0 stemmers