Zou ik eigenlijk geen slecht idee vinden, misschien kom ik dan eindelijk van mijn telefoon/social media verslaving af.
Wow ben ik de enige die dit zou doen? Waarom haha we betalen toch ook met zân allen voor Netflix en televisieabonnement enzo? Waarom dan niet voor een sociaal platform?
Uit Netflix haal ik plezier en uit social media niet.
Ik zat er sowieso al over te denken om mijn accounts te verwijderen, dit zou voor mij dan echt het laatste zetje zijn.
Ik vind Netflix ook anders omdat je daar naar series en films kijkt die door mensen zijn geproduceerd. Het lijkt me niet meer dan logisch om ze voor hun werk te betalen. Maar ik ga niet betalen om Henk en Ingrid te zien rellen over 5G of om de babyâs van oud-klasgenoten te bekijken, nee bedankt.
Maar bij Netflix heb je geen reclames terwijl je kijkt. Bij Instagram wordt je doodgegooid met sponsored content. Denk niet dat dit verandert wanneer je ervoor moet gaan betalen.
Ik zou op zich wel betalen voor een sociaal platform (bijv. het forum, wanneer dat geopperd wordt vind ik dat een goed idee), maar fb en co zitten zo in elkaar dat gebruikers hun verdienmodel zijn. Ik betaal ze al met mijn persoonlijke informatie, dat is wat mij betreft idealiter al te veel. Streamingdiensten verkopen mij films, series etc, terwijl sociale media mij verkoopt aan bedrijven. Dat voelt scheef!
Ik denk ook dat als FB en Insta geld gaan vragen dat er dan wel een ander platform opduikt dat wel gratis is waar iedereen dan heen gaat.
Ik eet bijna elke dag wel een bakje chips haha. Echt mân avond ritueel, zonder chips voelt de dag niet af.
Oh nee ik hoef ook niet te betalen voor Henk en Ingrid inderdaad, maar ik gebruik bijvoorbeeld Instagram ook veel voor inspiratie voor bakken, recepten, interieurs ect, ik volg bepaalde winkels of kleine bedrijfjes of specifieke mensen met een bepaalde stijl of ideeën⊠daar haal ik net zo goed plezier uit als uit Netflix.
Het huis is 116m2, niet de tuin toch?
Als dit allemaal mogelijk zou zijn, wat zou je kiezen?
- Je huis (badkamer, keuken, toilet etc.) is zelfreinigend
- Al je reizen duren 75% minder lang
- Je kunt alles en iedereen -onafhankelijk van elkaar- op mute zetten
- Je kunt zelf het weer bepalen
0 stemmers
Beetje laat maar ik wil graag nog even het boek in het zonnetje zetten! Het is avontuurlijk, fantasierijk, filosofisch, en de vormgeving is geweldig. Moet het weer eens herlezen maar ik beschouw het als mijn lievelingsboek.
Hebben jullie:
- The NeverEnding Story gezien
- The NeverEnding Story II gezien
- The NeverEnding Story III gezien
- Het boek gelezen
0 stemmers
Wist niet eens dat er drie films waren trouwens; toch maar eens II + III kijken want ik was als kind vet verontwaardigd dat mijn lievelingshoofdstuk (ja, zo obsessed was/ben ik) niet in de film voorkwam.
Was echt een van mân lievelingsboeken vroeger! Maar niemand had me ooit verteld toen dat er films waren dus die heb ik nooit gezien
Edit: ik had deze ook echt mooi
Heb je het boek als volwassene nog eens herlezen?
Het was als kind absoluut een van mijn lievelingsboeken, en ik vind het nog steeds heel speciaal, maar toen ik het een paar jaar geleden herlas kwam ik erachter hoe ontzettend moralistisch het is
toen ik klein was had ik dat allemaal niet door. Dat geldt voor heel veel boeken trouwens hoor, al die diepere lagen zag ik er als kind totaal niet in en als je het dan later nog eens leest denk je âooooooh daar ging het eigenlijk overâ.
edit: Film II en III heb ik trouwens expres nooit gekeken, blijkbaar hebben ze weinig met het boek van doen en ze staan algemeen bekend als erbarmelijk slecht haha. Wat was je lievelingshoofdstuk? Met de leeuw in de woestijn?
Edit II: ik heb dezelfde editie met de twee kleuren inkt en de hoofdletter tekeningen aan het begin van elk hoofdstuk, maar dan de nederlandse vertaling <3
Ja, zeker! Een paar keer zelfs, haha. Heb er zelfs een keer een essay over geschreven voor mân studie (maar het toen niet in zân geheel herlezen, geloof ik). De laatste keer is wel een tijd terug hoor, misschien zou dat moralistische me nu meer opvallen.
Het hoofdstuk met de bloemen/het nachtbos was mân lievelings! Al voelt het wel alsof het stuk met de leeuw daar nog een beetje bij hoort.
Ja, helaas wel de paperback versie! Een van mijn dromen was vroeger om ooit een gebonden editie met een metalen AURYN op de voorkant te hebben haha
Oooh ja deze had (/ ik hoop heb, maar weet even niet waarâŠ) ook! Prachtige uitgave en zoân mooi boek. Krijg er nu helemaal zin in om hem weer te lezen
Ik heb hier alleen de 1e film van gezien. Wel ooit de serie tales from the neverending story.
Is dus een serie van 13 afleveringen samengevoegd tot 3 films van 2 uur. Die wil ik eigenlijk nog wel een keer kijken.
Ik vind dit leuker dan ik dacht. Heb bijna zin om nu mijn eigen crocs te kopen en te versieren.
Ik vind het oprecht een lastige keus.
Ik zou heel graag iets groter willen wonen, maar de plek waar we nu wonen is gewoon superfijn. Ook voor onze kinderen.
Als ik puur alleen voor mezelf zou kiezen, dan zou ik denk ik verhuizen, maar het feit dat ik ook kies voor 3 kinderen maakt het wel echt een stuk lastiger. Ook omdat je een keuze maakt over hun toekomst, de plek waar ze op gaan groeien. Dus voor mezelf neig ik naar verhuizen, voor de kinderen naar blijven.
Mân vriend heeft hetzelfde dus we komen er samen nog niet helemaal uit