Het huis is 116m2, niet de tuin toch?
Als dit allemaal mogelijk zou zijn, wat zou je kiezen?
- Je huis (badkamer, keuken, toilet etc.) is zelfreinigend
- Al je reizen duren 75% minder lang
- Je kunt alles en iedereen -onafhankelijk van elkaar- op mute zetten
- Je kunt zelf het weer bepalen
0 stemmers
Beetje laat maar ik wil graag nog even het boek in het zonnetje zetten! Het is avontuurlijk, fantasierijk, filosofisch, en de vormgeving is geweldig. Moet het weer eens herlezen maar ik beschouw het als mijn lievelingsboek.
Hebben jullie:
- The NeverEnding Story gezien
- The NeverEnding Story II gezien
- The NeverEnding Story III gezien
- Het boek gelezen
0 stemmers
Wist niet eens dat er drie films waren trouwens; toch maar eens II + III kijken want ik was als kind vet verontwaardigd dat mijn lievelingshoofdstuk (ja, zo obsessed was/ben ik) niet in de film voorkwam.
Was echt een van mân lievelingsboeken vroeger! Maar niemand had me ooit verteld toen dat er films waren dus die heb ik nooit gezien
Edit: ik had deze ook echt mooi
Heb je het boek als volwassene nog eens herlezen?
Het was als kind absoluut een van mijn lievelingsboeken, en ik vind het nog steeds heel speciaal, maar toen ik het een paar jaar geleden herlas kwam ik erachter hoe ontzettend moralistisch het is toen ik klein was had ik dat allemaal niet door. Dat geldt voor heel veel boeken trouwens hoor, al die diepere lagen zag ik er als kind totaal niet in en als je het dan later nog eens leest denk je âooooooh daar ging het eigenlijk overâ.
edit: Film II en III heb ik trouwens expres nooit gekeken, blijkbaar hebben ze weinig met het boek van doen en ze staan algemeen bekend als erbarmelijk slecht haha. Wat was je lievelingshoofdstuk? Met de leeuw in de woestijn?
Edit II: ik heb dezelfde editie met de twee kleuren inkt en de hoofdletter tekeningen aan het begin van elk hoofdstuk, maar dan de nederlandse vertaling <3
Ja, zeker! Een paar keer zelfs, haha. Heb er zelfs een keer een essay over geschreven voor mân studie (maar het toen niet in zân geheel herlezen, geloof ik). De laatste keer is wel een tijd terug hoor, misschien zou dat moralistische me nu meer opvallen.
Het hoofdstuk met de bloemen/het nachtbos was mân lievelings! Al voelt het wel alsof het stuk met de leeuw daar nog een beetje bij hoort.
Ja, helaas wel de paperback versie! Een van mijn dromen was vroeger om ooit een gebonden editie met een metalen AURYN op de voorkant te hebben haha
Oooh ja deze had (/ ik hoop heb, maar weet even niet waarâŠ) ook! Prachtige uitgave en zoân mooi boek. Krijg er nu helemaal zin in om hem weer te lezen
Ik heb hier alleen de 1e film van gezien. Wel ooit de serie tales from the neverending story.
Is dus een serie van 13 afleveringen samengevoegd tot 3 films van 2 uur. Die wil ik eigenlijk nog wel een keer kijken.
Ik vind dit leuker dan ik dacht. Heb bijna zin om nu mijn eigen crocs te kopen en te versieren.
Ik vind het oprecht een lastige keus.
Ik zou heel graag iets groter willen wonen, maar de plek waar we nu wonen is gewoon superfijn. Ook voor onze kinderen.
Als ik puur alleen voor mezelf zou kiezen, dan zou ik denk ik verhuizen, maar het feit dat ik ook kies voor 3 kinderen maakt het wel echt een stuk lastiger. Ook omdat je een keuze maakt over hun toekomst, de plek waar ze op gaan groeien. Dus voor mezelf neig ik naar verhuizen, voor de kinderen naar blijven.
Mân vriend heeft hetzelfde dus we komen er samen nog niet helemaal uit
Knallen jullie nu echt uit jullie huis, dat er eigenlijk geen plek is voor jullie gezin? Geen opties om een beetje te verbouwen, schuurtje in de tuin, bureautje in een hoek? Als het echt te krap is, zou ik wel kijken om te verhuizen, maar als verder het leven gewoon zo leuk en praktisch is op jullie huidige plek, zou ik daar willen blijven. Locatie maakt wel veel uit voor je leefstijl denk ik.
Ik vind 20 minuten fietsen echt verwaarloosbaar eerlijk gezegd en ook helemaal niet zo afgelegen klinken, in veel steden als je niet in het centrum woont moet je ook 20 minuten fietsen naar van alles. Ik ben als kind denk ik vergelijkbaar opgegroeid en vond het echt geen issue, en mijn ouders hadden ook geen auto dus we deden echt alles op de fiets. Volgens mij zijn kinderen vaak behoorlijk veel flexibeler dan volwassenen soms denken, als jullie zelf liever zouden verhuizen zou ik het denk ik niet laten daarom. Straks weten ze niet beter.
Haha, maar reizen kan ook superleuk zijn! Als je alleen met de trein bent bent lekker een boek lezen of podcasts luisteren, als je met iemand samen reist ben je tijd samen aan het doorbrengen. Of roadtrippen met muziek en snacks.
Schoonmaken is gewoon stom, hoe chill als je dat niet zelf hoeft te doen!
Wat vind je van de Meyer Briggs test/16personalities?
- Leuk
- Interessant
- Vaak kloppend
- Vaak niet kloppend
- Stom
- Onzin
- Geen idee wat dit is
- Met een korreltje zout nemen
0 stemmers
Maar schoonmaken zou je (als je de middelen hebt) nog kunnen uitbesteden.
Invloed op het weer lijkt me wel echt chill.
Mensen vullen die test in over zichzelf dus het is heel logisch dat de test bij veel mensen vaak klopt (het resultaat is namelijk gebaseerd op vragen die ze over zichzelf beantwoorden). Zou het verder met een flinke korrel zout nemen maar vind het opzich wel interessant om te weten wat er bij mensen uitkomt en hoe die zichzelf dus zien.
Ja dit! Ik zie het als een soort vertaalslag van je beeld over jezelf. Ik bedenk nu dat het wel leuk zou zijn om iemand anders âm over jou in te laten vullen.
Ik word er vooral zo ontzettend doodmoe omdat het zoooo vaak terugkomt. Mensen moeten eens wat minder obsessief met zichzelf bezig zijn
Dat doe je tijdens de studie psychologie, ruzie en huilen gegarandeerd waren die lessen!