Maakten jullie vroeger van die standaard rijmpjes voor moederdag?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik bedenk me nu hoeveel moeders in nederland hetzelfde cadeau krijgen lol.
Maakten jullie vroeger van die standaard rijmpjes voor moederdag?
0 stemmers
Ik bedenk me nu hoeveel moeders in nederland hetzelfde cadeau krijgen lol.
In griekenland ( tenminste waar ik vandaan kom) vieren we niet echt onze verjaardag (soms voor jonge kids) maar meer onze naam dag. ( Als de heilige waarnaar je vernoemt bent jarig is of iets.)
Hebben de meeste mensen daar dan sowieso een naam die afkomt van een heilige?
Ja soy pepe wie kent hem niet
Jaa iedereen is ook vernoemd naar opas en omas haha. Heel veel mensen hebben de zelfde naam
Met welke feestdag krijg je meestal een cadeautje?
0 stemmers
Vroeger kreeg ik altijd een boek als het boekenweek was.
Ik wou dat mn voeten nog groeiden, dan moest ik weer verplicht nieuwe schoenen. Ik krijg eigenlijk alleen met mn verjaardag cadeaus. Maar vind ik prima.
Oja vroeger kregen we geld als er kermis was van mn oma. Maar ik weet tot heden niet waar die kermis was en ook nooit geweest.
Ik zou het niet erg vinden als moederdag en vaderdag van die dingen zijn die je na de basisschool niet meer viert, mag je 8 jaar genieten van geschilderde stenen en kunstwerken van macaroni en daarna hoef je er niet meer mee lastig gevallen te worden
Mijn ouders krijgen allebei zeeppakketjes omdat ik anders niks weet
Wat zou je liever willen dat vanaf nu niet meer zou bestaan?
0 stemmers
Ik vind het altijd helemaal leuk
Ik vind verjaardagen ook gek. En als ik erover na denk vind ik het nog raarder dat de ‘jarige’ het middelpunt is. Waarom zijn dan eigenlijk niet de ouders het middelpunt? Zij wilden toch een kind en moeten toch eigenlijk blij zijn dat diegene geboren is. Hoezo moet het kind daar elk jaar maar weer blij mee zijn?
Maar dit kan ook aan mijn mentale staat liggen
Wij hebben de traditie om fluitenkruid te plukken. Hecht heel veel waarde aan deze fijne, gratis traditie haha en doe af en toe wat leuks erbij als dat zo uitkomt.
Voel jij de drang om naar buiten te gaan want ohhh het is mooi weer?
0 stemmers
Ja dit doen mijn ouders op mijn verjaardag. Dan komen ze op visite ‘cadeau staat al oo je rekening hoor!’ Yes heb ik gezien zo gezellig
Welk sneetje brood vind jij het lekkerst?
0 stemmers
Ik vier verjaardagsweek. En voor mijn vriend ook, maar hij hecht er niet zoveel waarde aan als ik.
Brood heeft gewoon vaak rare structuur en mondgevoel tja, eet liever het niet (soms wel want is makkelijk/snel maar niet van harte), bolletjes (hard/zacht) vermijd ik ook.