In dit soort discussies is het altijd 'ik vind dat iedereen gewoon moet dragen wat ‘ie wil, maar…’
Snap dat echt niet
In dit soort discussies is het altijd 'ik vind dat iedereen gewoon moet dragen wat ‘ie wil, maar…’
Snap dat echt niet
Toen ik op de basisschool zat mochten meisjes geen topjes met spaghetti bandjes aan want dat zou aanstootgevend kunnen zijn. The fuck??? Voor wie zijn 10 jarige meisjes aanstootgevend? Als het antwoord is a) de docenten, zou je die eens moeten ontslaan en als het antwoord b) de jongetjes zijn, zou je die juist eens moeten opvoeden.
Jullie snappen toch zelf ook wel dat ik niet vind dat een kind in z’n driedelige pak naar school moet gaan onder het mom van nette kleding. Kom op zeg . Je gaat toch ook niet in je crop top naar kantoor of als man zonder shirt. Maar dat het verboden wordt omdat het seksuele gevoelens veroorzaakt bij anderen of aanstootgevend zou zijn, dat is fucked up.
Je brengt me wel op ideeën!
Ik vind alleen dat je school en kantoor niet met elkaar kan vergelijken(en er zijn ook mensen die wel met crop top of hotpants naar kantoor gaan)
Ik heb zelf mijn schooltijd en hbo wel doorgebracht in hotpants(en misschien ookwel croptops) en vind het echt een stap achteruit als we dat gaan verbieden.
Ik vind pubers op school wel van een totaal andere orde dan een volwassene op kantoor hoor, vind niet dat we die langs dezelfde maatstaf moeten leggen.
Ik vind die hele ‘je gaat toch ook niet in X naar kantoor’ echt een gekke vergelijking. 1. het zijn kinderen? en 2. oh jawel, gelukkig mag ik gewoon alles naar kantoor dragen
Maar echt. Als volwassen mannen afgeleid raken door kleding van jonge meiden dan is Docent niet het beste beroep voor hun.
Hey, prima dat jullie dat wel kunnen op kantoor of school! Ik bedoel het ook niet zo zwart/wit hoor, ik zei enkel dat ik het kan begrijpen als scholen sommige dingen afkeuren zolang het maar niet om smerige redenen is dat een mannelijke docent zich anders niet kan concentreren. Zo druk maak ik me er niet om hoor, wat een kind op school draagt.
Je kledingstijl ontwikkelen is een deel van opgroeien (op mijn school waren er geen voorschriften en vond ik het net zo leuk om te zien hoe iedereen zich er anders mee uitdrukte) en daarom vind ik het stom om te zeggen dat het ‘op kantoor later ook niet kan’. Wanneer kan het dan wel? En anders moet de school maar een uniform invoeren denk ik dan als ze toch zo willen controleren wat leerlingen dragen
Plus wij droegen vroeger kleding met vet groot “HORNY” Erop op ons 14e. Ga niet janken om spaghetti bandjes.
Zolang ik geen tepels, billen of bijna volledig blote borst(en) zie in m’n lokaal is het allemaal nog wel te doen, maar er worden op onze school ook wel eens mensen ff een uurtje naar huis gestuurd om een vest te halen. Maar bijvoorbeeld shorts waar nog 5 cm bil uithangt… Nee dat vind ik dan wel een grens voor op een school. Het is een leeromgeving en ik vind een sexy cluboutfit daarin niet passend.
Vast een hele onpopulaire mening: schooluniformen zou ik niet zo’n gek idee vinden.
Niet om bovenstaande seksistische redenen, maar gewoon zodat iedereen meer gelijk is
Croptops ofzo kan ik nog wel inkomen, sommige tops zijn praktisch een bh. Maar geen blote schouders? Wat is er mis met een blote schouder. Of slippers?
Schooluniformen:
0 stemmers
Ik ben het hiermee eens, ik zou het prima vinden als er als algemene regel is: op school bedek je je buik. Maar dan geldt dat wel voor meisjes EN jongens.
Ik las ook ooit ergens ondergoed dient geheel bedekt te worden. Oh wat jammer nou want ik draag mn ondergoed vaak over mn kleding?
Heh dit stukje he? Bedoelt ze dan van als de mannelijke docent overschrijdend gedrag vertoont, dan kan het een welles-nietes verhaal worden wat/wie daarvan de oorzaak is?
Ik kan hem niet anders lezen dan dit en ik vind het echt om te kotsen.
Ja en hetzelfde verhaal in restaurants en pretparken.
Werd daar wel nerveus van, alsof een agent me ieder moment in de kraag kon vatten.
Ik zie alleen kleine rondjes soms