Stel je persoonlijke vraag #28

Toch dankjewel! Misschien praat ik iets te vaak over behaklachten :stuck_out_tongue: Ook bij superbra hebben ze trouwens alleen maar niet-padded beha’s in de grote maten (en bij mij zie je dan overal m’n tepels en beha-naden doorheen, ik weet niet hoe andere mensen dat doen)

Weet jij of hun omvang maten anders vallen? Ik had een keer gekeken en toen ging t maar tot 90. Of is dat ooj anders in de winkels?

Ja vallen ze, ze hebben een soort ander systeem dan meeste winkels. Ik heb ook een kleinere omtrekmaat dan mijn omtrek in cm daarwerkelijk is. Maar weet niet precies wat voor normale maat maat 90 dan is!

1 like

Zou jij met je vriend/date een niet-monogame relatie aan kunnen en willen gaan? Jullie mogen beide met andere daten.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En als alleen hij anderen mag daten? Zou je dat ok vinden?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En als alleen jij anderen mag daten? En hij vindt dat prima, zou je dat dan doen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Aah oke. Ja ik heb mn maat opgemeten in een andere goeie lingeriezaak dus vraag me dan af als ze online niet die omvang hebben, of ik dan niet voor niks daar heen ga haha. Aangezien de winkel niet bij mij om de hoek zit of echt midden in het centrum ofzo

Oh ik las alleen kunnen. Ik zou het wel kunnen, maar wil het op dit moment door omstandigheden niet.

1 like

Een meisje van 15 wil hotpants en een croptop dragen, hebben ouders hier iets over te zeggen?

• Nee, als dat meisje dat wil hebben de ouders daar niks over te zeggen
  • Ze kunnen er wel wat van zeggen, maar mogen het niet verbieden
  • Ja, als ouder van een minderjarig kind heb je daar inspraak op

0 stemmers

Hierachter zit vaak het idee dat meer conservatieve kleding, minder afleidend is en daarmee professioneler/beter. Alleen klopt daar niks van. Als je geen sieraden/piercings draagt, zijn ze alsnog bezig zijn met de prijs van je horloge. En ook als je basic outfits en kleuren draagt, kunnen leerlingen daarmee bezig zijn. Hetzelfde geldt voor collega’s. Ik kreeg eens de vraag of ik wel gezien had dat ik een hartjesprint droeg (eh ja?), alsof het swastika’s waren.
Veel mensen lijken de kledingkeuze van anderen te beoordelen op basis van wat ze zelf zouden aantrekken. Wat vooral héél raar is. En vaak verhult een oordeel over kleding een heel ander oordeel. De collega die jonge docentes aansprak op het dragen van spaghetti-bandjes, maakte daarna achter hun rug opmerkingen over hun lichaam (te dik, te grote borsten etc.). Alleen al daarom wantrouw ik mensen die een mening hebben over wat een ander aantrekt.

9 likes

Nou, vind het wel wat hebben; ‘nu ben ik zat, ik dump mijn dier en kleuter’’

4 likes

Ik dacht eerlijk gezegd ook aan heftige situaties zoals systematische mishandeling, dan wil je niet dat kind daar houden. Of ouders die drugs extreem misbruiken en momenteel gewoon geen veilig thuis kunnen bieden voor het kind. Dan lukt aanpassen niet zo snel en is een (tijdelijk) andere plek, in die ernstige gevallen, de minst schadelijke (maar nog steeds erg schadelijke) optie.

17 likes

Mijn gedachte is inderdaad je neemt een kind voor het leven en neem aan als je een huisdier neemt, je dit ooo niet neemt met de gedachte van ach, kan altijd een ander huis zoeken.
Maar als het om wat voor reden dan echt niet gaat thuis, lijkt het me voor iedereen het beste dat het kind elders wordt opgevangen

1 like

Een hond hecht zich net zo goed aan de mensen waarbij die woont.
En ook een hond beschadig je emotioneel als je hem/haar herplaatst omdat je je keus blijkbaar niet goed hebt overdacht.
Dit word door mensen echt te simpel gemaakt en kan me er aan storen.

20 likes

Ik zie dat je bij een hond idd voor het leven hebt gestemd, maar voor een kind een ander huis als het echt niet gaat. Waarom maak je daar dan een andere keuze voor?

Omdat ik toch niet in staat ben een kind op te voeden (en er komt ook geen kind dus want dan hoef ik dat soort keuzes niet te maken), en bij stelselmatige mishandeling/misbruik/verwaarlozing is een kind (en dier) veiliger weg van de ouders (zij het tijdelijk).

4 likes

''Een hond kun je een ander thuis geven en dan ben je het baasje niet meer. ‘’

Dat is hechting in mijn ogen.

Maar goed, het was verder ook niet heel persoonlijk op jou gericht, sorry.
En nu moet ik mijn hond uitlaten! :sweat_smile:

1 like

In deze vraag gaat het om het huisdier dat stress heeft en daardoor beter een ander thuis kan krijgen, en daar ben ik het in principe wel mee eens, maar in de praktijk gebeurt dat volgens mij vrij weinig. Het zijn meestal de baasjes die stress/problemen hebben of geen goede thuissituatie bieden, waar het dier dan inderdaad misschien stress van krijgt als gevolg (maar soms ook niet). De ‘het is beter voor het dier’ invalshoek wordt zo vaak misbruikt.
Het allermeeste vind ik dat mensen niet zomaar een huisdier moeten nemen. Zo’n situatie moet je voorkomen, niet halfslachtig genezen. Een dier is geen ding. Er zijn maar zo weinig mensen/omgevingen echt geschikt voor een huisdier maar mensen denken er amper over na.

And now for something completely different:
Heb jij wel eens koffie gezet en toen vergeten om de kan/een kopje onder het apparaat te zetten?

• Nee lol
  • Ja :tired_face:

0 stemmers

4 likes

Haha ja wat een zooi geeft dat. Meermaals gehad.

Next level: op de koffiekan-knop drukken (op het koffiezetapparaat van het werk) terwijl je een kopje wilde. Kan je meteen de bedrijfskeuken dweilen. :+1:

15 likes

Haha, dit ook ja. En dat er 10 mensen achter je in de rij staan te wachten en dat ding maar doorloopt. Niet tof.

7 likes

En dat ze vervolgens passief agressief een plakker boven de kannenknop plakken ‘DIT IS DE KANNENKNOP!!!1!’.

Dat apparaat staat er inmiddels niet meer, we hebben nu alleen nog de optie voor kopjes gelukkig.

8 likes

Ze trekken je ook wel in een kleinere maat dan je gewend bent omdat je dan meer steun krijgt vanuit je rug ipv uit je schouders, dus wie weet

@Puzzelmeiske ja ik heb hele platte tepels dus zelfs als ik enkel een shirt draag piepen ze er niet doorheen dus ik heb helaas geen advies

Misschien @Silica wel?

2 likes