Stel je persoonlijke vraag #28

Ze trekken je ook wel in een kleinere maat dan je gewend bent omdat je dan meer steun krijgt vanuit je rug ipv uit je schouders, dus wie weet

@Puzzelmeiske ja ik heb hele platte tepels dus zelfs als ik enkel een shirt draag piepen ze er niet doorheen dus ik heb helaas geen advies

Misschien @Silica wel?

2 likes

It happens. Ik heb ook bij verschillende instanties intakes gehad waarbij ze zeiden dat ze me niet konden helpen. Ja, dat is vervelend, maar liever dat dan dat je lang ergens blijft sukkelen.

6 likes

Ik snap echt niet hoe onze mening hier relevant is. We hebben helemaal geen kennis van de situatie en het gaat om een superparticuliere kwestie.

54 likes

Als het goed is weet die persoon prima wat zijn/haar locatie aanbiedt. Daar zijn die vragenlijsten voor en er wordt van tevoren ook al gekeken wat eventueel zou passen. Die keuze wordt niet binnen een minuut gemaakt

Lol nee. Volwassenen zijn nog erger dan kinderen eerder

27 likes

Hoe verwijs jij naar de Albert Heijn in een gesprek ofzo?

• Albert Heijn
  • Albert
  • Ap
  • Appie
  • AH
  • Heijn
  • Appie Heijn
  • Anders, namelijk

• Ik heb het nooit over de Albert Heijn

0 stemmers

Wel zo netjes om meteen aan te geven wat je denkt wel en niet te kunnen bieden, hoe vervelend dat misschien ook is voor de patiĂ«nt. Om nu dingen achter te gaan houden omdat de patiĂ«nt ‘te hopeloos’ is werkt natuurlijk ook voor geen meter. Want als je dan na het overleg met collega’s terugkoppelt dat je niet de juiste zorg kan bieden krijgt de patiĂ«nt waarschijnlijk alsnog een rotgevoel: ‘waarom hebben ze dat niet meteen gezegd, nu hebben ze me nog langer valse hoop gegeven’.

Ligt natuurlijk wel een beetje aan de toon enzo. Ik zou m brengen in de trant van ‘wij bespreken alle aanmeldingen eerst in ons team en kijken dan welke zorg we denken dat het meest passend is. Ik wil wel eerlijk tegen je zijn, aan de hand van deze intake heb ik er wel m’n twijfels bij of wij degene zijn die jou de beste hulp kunnen bieden. Maar ik wil dus eerst overleggen met m’n collega’s of zij er hetzelfde over denken, en ook met hun bespreken welke hulp wat ons betreft passender zou zijn.’

8 likes

Het gebeurt. Het is mij ook gebeurd.

Niet passende hulp kan net zo goed schadelijk zijn trouwens.

4 likes

Waarom maximaal 2 haha?

13 likes

Misschien dat het hem hier ook wel inzit. Iedereen is natuurlijk anders, maar ik vind dat je ‘ggz patiĂ«nten’ niet anders hoeft te behandelen dan ‘andere mensen’. Als iedereen je behandelt alsof je niets aankunt ga je je ook hopeloos voelen. Vind ik zowel vanuit m’n rol als patiĂ«nt als vanuit die als zorgverlener trouwens.

Neemt niet weg dat het heel rot is als je vriendin zich niet gehoord heeft gevoeld en er dingen echt niet handig zijn gezegd. Dat is heel erg balen als je je al zo slecht voelt en al even wacht op de intake.

6 likes

Haha ja ik zag het al helemaal gebeuren dat iedereen alles aanvinkt. Dus alleen de top 2

1 like

Censuur!!1!!!1!

Ik zeg meestal gewoon “ik ga even naar de super”, laat dan in het midden welke keten dat precies is

7 likes

Ja of vergeten koffie erin te doen

Mijn poll mijn regels!!!11!!

Haha “de super” vind ik ook wel grappig klinken

1 like

Klinkt als iets wat Chairman Mao zou zeggen

:small_red_triangle::nazar_amulet:

1 like

Pff nou
 Als iemand die tussen dr 12e en 18e heen en weer heeft mogen pendelen tussen alle vormen van jeugdzorg uit huis mag ik oprecht hopen dat de mensen hier voor hun eigen gezin eerst zelf aan de thuissituatie willen werken voor ze hun kinderen in een ander huis willen onderbrengen

Hee niet outen

2 likes

Ik vind dit een lastige poll. Als je alles gedaan hebt om goed voor een kind te zorgen en het kan niet, dan mag een hypothetisch kind van mij ergens anders wonen als het daar gelukkiger is. Gaat niet om mij maar om het kind.

3 likes

Maar wat is geluk? Ik heb met zoveel mensen samengewoond die echt uit schrijnende situaties kwamen en de meesten wilden ondanks de ellende toch et liefst weer thuis zijn vanwege eigen omgeving, broertjes en zusjes of andere gezinsleden. (Of gewoon een gevoel van thuis zijn, no matter hoe verneukt het is)

De mogelijkheid om een goede plek te vinden voor een kind is ook een vorm van privilege aangezien de meeste kinderen weinig te zeggen hebben waar ze geplaatst gaan worden.

Anywho, het is een complex onderwerp en deze poll met opties is gewoon kut.

11 likes

Ja dat is niet goed te meten, dus je weet het nooit echt goed behalve als een kind dat duidelijk zegt. Verder met je eens.