Schreeuw jij als je belt ?
- Ja iedereen in een straal van 10 km om mij heen kan mij horen als ik bel.
- Nee ik praat op een normale toon
- Nee ik fluister en moet 10x herhalen wat ik zeg.
- Ik ben uberhaubt nooit. Ik durf da nieee
0 stemmers
Schreeuw jij als je belt ?
0 stemmers
Ik heb niets met voetbal en 't ek maar koop nu wel ineens allemaal van dit soort zooi sowieso plakken ze nu op elk artikel een voetbal oid
Welke van de volgende dingen heb je wel eens gedaan/gemaakt/gegeten
0 stemmers
Was een van deze dingen een aanrader?
0 stemmers
Nee die beren werden vet slijmerig
Ik ben op een deel van YouTube beland waar Amerikanen special snowflake doen over het spreken van een tweede taal.
Is één van deze dingen jou wel eens overkomen? (Je hoeft die tweede taal trouwens niet vloeiend te spreken of zo, en Engels telt ook mee).
0 stemmers
Haha ja ik heb dit weleens gehad in zuid Amerika. Ik ging al weken met vooral Amerikanen en Britten om en wekenlang alleen Engels en Spaans gesproken. Op 1 avond toen ik al wat wijntjes op had stak ik ineens een heel verhaal in het Nederlands af en ik had het ook niet direct door toen ik hun verwarde gezichten zag. Dacht echt dat ik Engels aan het praten was
Wel lekker om gewoon watermeloen + wodka in de staafmixer te gooien, ook een stuk makkelijker
M’n moeder (Pools) heeft een kat en kattensnoepjes noemt ze dan snoep en dat vervoegt ze ook op de Poolse manier.
Dus:
Snoepki of snoepka
Ik zag net oranje eierkoeken.
Niet zozeer woorden vergeten, maar meer contextspeciek het Nederlandse woord erdoorheen knallen omdat dat logischer is.
I’m going to do my belastingaangifte
I went on de fiets
I ate boerenkool with worst yesterday
Sorry beetje special snowflake dit . Kan me er wel aan ergeren dat ze in die comments doen alsof het een nadeel is. Is het niet.
Dat m’n uitspraak nog even in taal A blijft hangen terwijl de woorden en zinnen in taal B eruit moeten komen.
Duurt altijd ff voordat m’n Duitse uitspraak echt Duits klinkt als ik snel switch haha
Vanaf welke leeftijd werd jij ‘mevrouw’ ipv ‘meisje/jongedame/etc’ genoemd?
0 stemmers
Ja dit heb ik ook wel eens gehad, heerlijk voor aan het zwembad. En het voelt nog enigszins gezond ook
Wow ja. En als ik daar dus al ben, dan krijg ik weer een sterk deja vu gevoel naar dat eerste moment
Ben/was jij dit
0 stemmers
Mijn moeder, Engelstalig, heeft dat met het woord “pinnen” wat ze blijft gebruiken ook in het Engels
Mijn man praat altijd Engels tegen mn moeder en zij Nederlands terug. Ik snap dat nooit, als je dan een gesprek voert in 2 talen pak dan beide je moeder taal
Ja en vooral met vakanties ofzo dat ik dan weer thuis ben en me niet meer kan voorstellen dat ik daar echt was haha
Heb jij oranje kleding speciaal voor het voetbal of Koningsdag of iets anders Nederlands?
0 stemmers
Ik vind het eigenlijk jammer dat je niet meer in winkels een mondkapje op moet. Ja klinkt misschien gek maar ik vond het ergens wel fijn en een soort van anoniem ofzo. En als je het nu als enige het dan wel zou dragen denken mensen waarschijnlijk ook van, zeur, die is besmettelijk oid.