Stel je persoonlijke vraag #28

Ik dacht nee, maar voor jou wil ik wel moeite doen dus ik denk dat ik hem gevonden heb:

Deze?

28 likes

Jaaa. Hahahahahahahaaa Dit is zon geweldige foto.
Waarom heb je wel een feesthoedje maar geen masker hahaha.
En het is ook zo grappig dat ze dan zoiets feestelijks op dr gezicht heeft in een totaal niet feestelijke periode haha.

10 likes

Het zijn nu alleen niet per se artsen die zeggen dat er geen mondkapje meer gedragen moet worden maar het is de overheid die als beleid bepaalt dat de zwaarte van de maatregel op dit moment op groepsniveau niet opweegt tegen het het huidige besmettingsrisico en verspreiding en hij dus niet meer op hĂłeft. Op individueel niveau is het nog steeds altijd zo dat een maatregel wel volgen altijd veiliger is dan het niet doen. Het betekent dus eigenlijk alleen maar dat het risico kleiner is dan voorheen, maar nog niet verdwenen. Er als individu voor kiezen de maatregelen nog wel te volgen maakt het risico voor jezelf alleen nĂłg kleiner.

15 likes

Hahaha!
Dit doet me eraan denken dat ik vorige week nog een man zag die zo’n doekje om je bril schoon te maken voor zijn mond had, met zo’n kartelrandje en felgroen. En hij had het op zijn gezicht getaped met zwarte tape :sweat_smile:

Het grappigste vond ik nog dat die winkel gewoon gratis wegwerp mondkapjes bij de ingang had liggen.

6 likes

Ik heb zelf altijd wel door of ik Nederlands of Grieks praat, maar mijn moeder heeft echt totaal niet door vaak of ze Grieks, Nederlands of Engels spreekt. Om de één of andere onnozele reden erger ik me vooral als ze Engels praat (dit gebeurt overigens alleen maar aan de telefoon). Dan ga ik weer heel overdreven zeggen: “mahaaam je praat weer Engels”. Zo flauw van mij, alsof ik haar dan niet zou verstaan ofzo. Sorry mama.

5 likes

CONTINU

20 likes

Hoor jij het verschil tussen de sirene van een ambulance, brandweer of politie?

• Ja, duidelijk
  • Ja, (meestal) goed
  • Nee, geen idee

0 stemmers

Hoe dan??? Het enige dat ik hoor is taaatuuuu

1 like

Ik hoor wel verschil, maar weet niet welk geluid bij welk voertuig hoort :upside_down_face:

4 likes

Niet tussen ambu en politie maar brandweer is altijd een beetje blikkerig, mits het zo’n grote wagen is natuurlijk. Volgens mij zijn ambulance en politie ook gewoon hetzelfde nu? Vroeger waren ze wel verschillend.

5 likes

Volgens mij hebben ze al een aantal jaar dezelfde sirenes? Dacht dat ik dat vorig jaar ergens gelezen had.

3 likes

Vroeger waren brandweer en politie wel hetzelfde geloof ik, ambulance was idd anders. Die herkende ik altijd wel meteen.

Wanneer zou jij op vakantie gaan als je drie weken vrij bent? De vakantie duurt 8 dagen

Wanneer op vakantie
  • Meteen op vakantie gaan
  • De tweede vrije week op vakantie gaan
  • De laatste week op vakantie gaan

0 stemmers

Vroeger waren het ook echt verschillende sirenes maar tegenwoordig zijn ze hetzelfde

Zogenaamde voorrangsvoertuigen (onder andere politie, brandweer en ambulance) mogen een meertonige hoorn voeren als zij een dringende taak vervullen. Daarbij voerden tot 2009 voertuigen van politie en brandweer veelal een tweetonige hoorn met de tonen b–e en ambulances een drietonige hoorn met de tonen g–e2–c2–e2. Met ingang van maart 2009 zijn nieuwe regels vastgesteld, waarbij alle voorrangsvoertuigen een tweetonige hoorn voeren met frequenties 375 Hz en 500 Hz.

1 like

Vind jij dat vader- en moederdag afgeschaft moeten worden?

• Ja
  • Nee
  • Niet afgeschaft, maar misschien wel een naamswijziging
  • Geen mening

0 stemmers

Ik heb weleens een dier de schuld gegeven van mijn eigen scheet. Echt zielig, die hond was weerloos en verdiende dat niet

11 likes

Nee maar mn kat schrikt er wel regelmatig van (het geluid, niet de stank) en kijkt me dan heel judgy aan.

2 likes

Ik heb eerder het gevoel dat het 9 uur 's ochtends is, maar ik ben dan ook nog niet opgestaan uit bed.

7 likes

Politici van PvdD mogen geen vlees of zuivel eten in 't openbaar

• Logisch toch
  • Wat een onzin

0 stemmers

Belangrijke toevoeging is wel: als ze in functie zijn. Dus als ze met hun familie naar een pretpark zijn mag het, maar niet als ze de partij vertegenwoordigen. Dat vind ik heel logisch.

Maar hoe kun je dat los zien van elkaar? Bij Tweede Kamerleden dan vooral want die zijn “bekend”

Als Esther op een terras kroketten gaat eten en dat op social media zet bijv, of andere mensen zien dat toevallig, dan is dat toch hetzelfde?

Hoe dan ook achterlijke regel.

3 likes