Stel je persoonlijke vraag #28

Vroeger waren het ook echt verschillende sirenes maar tegenwoordig zijn ze hetzelfde

Zogenaamde voorrangsvoertuigen (onder andere politie, brandweer en ambulance) mogen een meertonige hoorn voeren als zij een dringende taak vervullen. Daarbij voerden tot 2009 voertuigen van politie en brandweer veelal een tweetonige hoorn met de tonen b–e en ambulances een drietonige hoorn met de tonen g–e2–c2–e2. Met ingang van maart 2009 zijn nieuwe regels vastgesteld, waarbij alle voorrangsvoertuigen een tweetonige hoorn voeren met frequenties 375 Hz en 500 Hz.

1 like

Vind jij dat vader- en moederdag afgeschaft moeten worden?

• Ja
  • Nee
  • Niet afgeschaft, maar misschien wel een naamswijziging
  • Geen mening

0 stemmers

Ik heb weleens een dier de schuld gegeven van mijn eigen scheet. Echt zielig, die hond was weerloos en verdiende dat niet

11 likes

Nee maar mn kat schrikt er wel regelmatig van (het geluid, niet de stank) en kijkt me dan heel judgy aan.

2 likes

Ik heb eerder het gevoel dat het 9 uur 's ochtends is, maar ik ben dan ook nog niet opgestaan uit bed.

7 likes

Politici van PvdD mogen geen vlees of zuivel eten in 't openbaar

• Logisch toch
  • Wat een onzin

0 stemmers

Belangrijke toevoeging is wel: als ze in functie zijn. Dus als ze met hun familie naar een pretpark zijn mag het, maar niet als ze de partij vertegenwoordigen. Dat vind ik heel logisch.

Maar hoe kun je dat los zien van elkaar? Bij Tweede Kamerleden dan vooral want die zijn “bekend”

Als Esther op een terras kroketten gaat eten en dat op social media zet bijv, of andere mensen zien dat toevallig, dan is dat toch hetzelfde?

Hoe dan ook achterlijke regel.

3 likes

Ik kan het wel los zien of iemand met zijn familie een kroket eet, of dat diegene bij een staatsbezoek in een ander land is en een kroket eet. Als je voor een partij met zulke idealen staat, moet je die idealen ook uitdragen als je in functie van de partij aan het werk bent. Waarom vind je dat achterlijk?

4 likes

Vind het raar om daar een regel van te maken. Ik kan me trouwens voorstellen dat veel partijleden sowieso wel vega/vegan zijn, dus gek dat dit ‘nodig’ is

3 likes

Ik vind het gewoon raar om zo’n keuze op te leggen. En bovendien:

Persoonlijke verantwoordelijkheid, maar…

12 likes

Ik ga waarschijnlijk wel in de herfst ergens heen wanneer ik gevaccineerd ben (en het is dan ook rustiger) maar wacht sowieso nog even af om te gaan plannen

1 like

Ik vind een regel te ver gaan, je kan andere mensen niet gaan opleggen wat ze wel en niet mogen eten (in hun vrije tijd). Maar het is wel wat hypocriet als die politici preken tegen vlees eten en het vervolgens wel zelf doen, dus als er kritiek op komt zou ik dat terecht vinden.

3 likes

Ik denk dat het maar beter is dat de PvdD het zwart-op-wit heeft gezet, omdat je er anders door je collega’s en partijleden waarschijnlijk wel op aangekeken zou worden. Ik heb op tv wel eens gezien dat iemand die jaagde niet meer welkom was bij de lokale PvdD (in het programma Outsiders geloof ik). Vond ik heel raar, maar daarom juist beter van tevoren duidelijkheid te geven over de leef- en gedragsregels.

• Paars
  • Blauw
  • Groen
  • Geel
  • Oranje
  • Rood

0 stemmers

Ik had een oranje map voor wiskunde. Blauw vind ik meer iets voor Nederlands ofzo

3 likes

Nja ik heb nu geen geld. Maar al had ik het geld vind ik hrt dom om naar een ander land te gaan om je daar maar aan de regels te gaan houden.

1 like

Waar is de optie “geen kleur”.
Denken veel mensen een kleur bij schoolvakken of zijn alle stemmen omdat er nou eenmaal gekozen moest worden?

2 likes

Geen associatie met vakken, wel met weekdagen.

2 likes

Ja de poll laat niet echt zien of veel mensen altijd denken in kleuren of dat het nu vanwege de poll is. Kan het ook vast googlen wel :stuck_out_tongue: edit: 4% van de bevolking

1 like