Stel je persoonlijke vraag #28

Geef gerust ongevraagd advies. Verwacht alleen niet dat ik er wat mee doe?

7 likes

Ik vind het niet erg als iemand t geeft. Ik zeg dan gewoon “Ah ja goeie” en doe dan toch niet wat zij zeiden

11 likes

Dit vooral! Kreeg een keer medisch advies van een random persoon, alsof ik dan meteen naar de dokter ren met “ja ik kwam een gozer tegen, die zei dat ik uitgebreid bloedonderzoek naar dit en dit moet doen dus prik me maar lek hoor!!”. Als een bekende het tipt, dan ben ik veel sneller overtuigd.

1 like

Ongevraagd advies van vreemden kan ik zo slecht tegen.

Op tiktok kreeg ik een comment “check welke van je planten giftig zijn voor je katten” echt wtf is dat voor commando en waarom ga je ervan uit dat ik dit niet allang weet? Planten zijn mijn hobby?

Heel apart als mensen zulk “advies” geven.

4 likes

Mascha zou dit doen

4 likes

Heb jij een oog voor kunst?

• Ja
  • Nee
  • Wat bedoel je hier mee

0 stemmers

Ja, ik zie wel wat ik mooi en lelijk vind :joy:

1 like

En denk je dat je in een kamer vol kunst ook kan zien welke het meeste waard is ofzo?
Vind dat altijd zo knap, zie soms in films (geen idee of dat in het echt ook zo werkt) van die kunstadviseurs die dan cliënten aanraden welke kunst ze moeten kopen omdat die het mooist zijn of meeste waard gaan zijn.

Dat noem ik geen oog voor kunst, maar een expert zijn. Daar heb je opleidingen voor enzo. Als je dat bedoelt zal ik m’n stem wel aanpassen, want ben totaal geen expert!

2 likes

Ja dats waar, maar misschien kunnen mensen zonder opleiding dat ook wel als ze een heel goed oog voor kunst hebben :joy: idk daarom vraag ik het.

Neee bedoelde dat niet per se!

1 like

Is dat niet vooral de markt kennen? Weten wat goed verkoopt en en kunnen inschatten wat in de toekomst waarschijnlijk meer waard zal worden. Dat lijkt me meer over geld te gaan dan over inhoud van een kunstwerk.
Vind het trouwens ook knap als mensen dat kunnen hoor, maar het boeit mij nul. Terwijl ik kunst verder wel heel interessant vind.

1 like

Over het algemeen vind ik ongevraagd advies prettig, zolang ik er echt iets mee kan. Maar het hangt ook van de persoon af. Mijn schoonmoeder geeft ook vaak ongevraagd advies op een vrij pusherige manier. Dat vind ik weer irritant😇

1 like

Ik zag laatst een YT video van iemand die opgewonden werd van zichzelf als hij naar zichzelf in de spiegel keek. Kan jij jezelf hierin herkennen?

• Jawel, heel erg
  • Wel een heel klein beetje
  • Nee totaal niet

0 stemmers

2 likes

Haha, weet gelijk welke je bedoelt. Was dat niet een aflevering van Jurre’s Date? Maar kan me er niet mee identificeren nee :grimacing:

2 likes

Ja hahah klopt :joy: nu was hij wel gediagnosticeerd met narcisme, maar denk dat je niet per se narcistisch hoeft te zijn om opgewonden te raken van jezelf
 of misschien ook wel

Ik zeg eigenlijk altijd m’n kut (ookal vind ik dat ook een kutwoord), m’n poes. Er zijn geen mooie woorden voor geslachtsdelen ofzo? Pik en lul en penis vind ik ook lelijke woorden.

1 like

Ik weet niet of ik het per se ordi vind, eerder gewoon lelijk. Net zoals ‘wortel’, ook een kutwoord.

1 like

Nou ja m’n vagina noem ik natuurlijk wel gewoon m’n vagina, maar m’n vulva noem ik m’n vulva en ga er vanuit dat je dat bedoelt?

27 likes

Eh je weet dat dit 2 verschillende dingen zijn? Of snap ik de poll niet. Vagina is niet hetzelfde als vulva.

Edit: woops, late to the party :sweat_smile:

1 like

Ik word er gewoon kriegelig van, het idee van die warme broeierige sokken (ik zie dit namelijk alleen in de zomer). Ik zei net in een ander bericht dat het me ook vreselijk lijkt als diegene dan per ongeluk tegen je been aan stoot ofzo, terwijl een schoen ook niet schoon is maar dat zou ik dan minder vervelend vinden.

1 like